Нов подвижен състав на БДЖ

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот Administrator » Пон Апр 01, 2019 2:48 pm

Във връзка с рестартирането на проект „Закупуване на нов подвижен железопътен състав за нуждите на БДЖ“, моля всички, които имат мнение по темата да споделят своите идеи и предложения по темата. До сряда (03.04.) трябва да бъдат входирани в БДЖ всички идеи и предложения като всичко, което се напише тук ще се постарая да бъде анализирано и обобщено в едно общо становище.

Споделям накратко личното ми виждане по въпроса като база за идеи, коментари и обсъждания. Според мен трябва да има разделение на подвижния състав на 3 групи:

Група А.: за пътнически и крайградски пътнически влакове;
Група Б.: за бързи влакове;
Група В.: за експресни/ускорени бързи влакове.

В група А - трябва да бъдат закупени мотрисни влакове – електрически и дизелови като скоростта на движение за дизеловите трябва да бъде до 130 км/ч, а на елетрическите до 160 км/ч.

В група Б - трябва да бъде закупен подвижен състав от локомотиви и вагони, като половината от него да може да се движи със 160 км/ч., а другата половина с до 140 км/ч., в т.ч. 5 бистра за скорост от 160 км/ч.

В група В - трябва да бъде закупен подвижен състав с накланящи кошове за скорост от 200 км/ч и съответните бистра за тях.

Моля, за предложения и идеи.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Апр 03, 2019 5:39 pm

Ако искаме да имаме съвременна железница, трябва :
1. Нашите главни линии да се реконструират за допустима скорост - в планинските им участъци за 200 км/час,а в равнините им участъци за 250 км/час.
2. Подвижният състав за пътнически превози за главните линии да се състои от 6 - 8 вагонни комплектни състави, да има конструктивна скорост 280 км/час и да бъде конвенционален тип. Ние няма да можем да поддържаме редовно подвижен състав с накланящи се кошове, дори и от най-простата система.
3. Скорости от 160 км/час може да има по изключение, до следващата реконструкция на съответния участък.
4. Допустими скорости по път от 100 км/час и 130 км/час да се реализират при реконструкцията на второстепенните линии.

Това 160 км/час, което беше заковано за главните линии още, по времето на инж. Милчо Ламбрев и за което всички са се хванали като удавник за сламка, няма никъде аналог в Европа.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 653
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нов подвижен състав на БДЖ

Мнениеот vlado » Чет Юни 13, 2019 3:08 pm

БДЖ ще разчита на употребявани вагони от Deutsche Bahn

От железницата се надяват до края на годината да се закупят 100 вагона от немската компания


Вероника Тонева 13.06.2019

БДЖ преговаря с германската Deutsche Bahn (DB) за закупуването на около 100 употребявани вагона. Това заяви председателят на Съвета на директорите в „Холдинг–БДЖ“ Григори Григоров по време на общественото обсъждане на плана на българските железници за подновяване на подвижния състав.

Предвижда се вагоните да бъдат купени до края на 2019 г. като в момента се търси вариант как това да се случи, тъй като DB „едва ли ще участва в обществена поръчка“. Вагоните са 15-годишни, повече от 2.5 пъти по-млади от нашия подвижен състав, поддържани са по всички немски стандарти и са съвместими със системата в БДЖ.

Нов подвижен състав до 2023 г.

В плановете на дружеството влиза обявяване на обществена поръчка за нов подвижен състав с капацитет от 4000 седящи места преди края на 2019 г. По думите на Григоров до края на лятото ще се сформира работна група, която ще даде яснота по основните параметри на поръчката. Все още не се знае в каква конфигурация ще бъдат тези 4000 седящи места. Част от неправителствените организации, които участваха на общественото обсъждане, изразиха мнение, че те не трябва да бъдат само мотриси, а да бъдат разделени според различните маршрути и нужди на железницата. По думите на Григори Григоров за дългите направления са по-подходящи вагони, а за средните – мотриси.

„Цента на едно седящо място е около 25 хил. евро, а цялата сума за новия подвижен състава е около 100 млн. евро“, уточни Григоров. „Те могат да бъдат конфигурирани в различни варианти – мотриси, вагони, „пуш-пул“ влакове“, допълни той. Инвестицията няма да бъда направена наведнъж, а ще бъде разсрочена в рамките на 7 години, за да не се затруднява финансовото състояние на БДЖ, обясниха от дружеството.

Още ремонти

Освен това от БДЖ обясниха, че до 2030 г. планират поетапна подмяна на електрическите мотриси Siemens, за чийто ремонт в момента се водят преговори с румънското поделение на „Алстром“ и с унгарската „Щадлер“. Целта на ремонта на 46-те мотрисни влака е да се обезпечи движението по крайградските линии през следващите 12-13 години. Компаниите трябва да изпратят офертите си до 23 юли. Процедурата стартира през януари 2017 г., но и до сега няма избран изпълнител, който да ремонтира 46-те дизелови и електрически мотриси. Според параметрите на поръчката изпълнителят ще получи 137 млн. лв. без ДДС, а договорът ще е със срок от пет години.

Търгът бе съпроводен от доста скандали - още при първото подаване на заявления срокът бе удължен заради подадена жалба от „Жп тракция–София“. Компанията е регистрирана година по-рано – през 2016 г., с капитал от 10 лв. От „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт“ алармираха за нередности и поискаха преразглеждане на условията, но тогавашният служебен министър на транспорта Христо Алексиев (в кабинета на Огнян Герджиков) не предприе нищо. Според експерти, цитирани от „Биволъ“, стойността на търга е твърде висока.

От БДЖ заявиха, че до края на следващия месец ще публикуват търг за капиталов ремонт на 30 локомотива „Шкода“. Модернизацията на един локомотив струва между 700 хил. и 1 млн. евро. В момента БДЖ води технически консултации с производителя, за да се заложат най-добрите решения, включващи модернизация на локомотивите и възможност за увеличаване на максималната скорост от 130 км/ч до 160 км/ч.

„Ние разполагаме с около 70-80 такива вагона на средна възраст от 40-45 години, които до сега са се ремонтирали изцяло в компанията. Те вече са стигнали до необходимост от капиталов ремонт, който БДЖ няма как да осъществи поради техническа невъзможност“, обясни председателят на Съвета на директорите в „Холдинг–БДЖ“. Предвижда се ремонтите на 30-те локомотива да се случат в рамките на максимум 2 години.

Източник: Economic.bg
vlado
 
Мнения: 750
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта