Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Варна

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Варна

Мнениеот Administrator » Сря Май 07, 2014 11:14 am

Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Варна

07.05.2014

На 30 април Министерството на транспорта , информационните технологии и съобщенията обяви поръчката за проектиране на интермодалния терминал във Варна, сложен комплексен инфраструктурен транспортен обект, който ще осъществява претоварване на товари между три вида транспорт - морски, автомобилен и железопътен с възможности за комбинации между тях. Прогнозната стойност на поръчката е 12 млн. лв. без ДДС. Подробности за изискванията и уловията за участие четете в следващия брой на в. „Строителство Градът".
Новият терминал ще бъде разположен йод „Максуда". Товарните мощности на порт Варна-изток ще бъдат преместени до входа на стария канал към езерото и южно от жп линията под „Максуда". Терминалът ще се изгради основно върху три имота на Национална компания „Пристанищна инфраструктура ", отвоювани през годините от морето. Дълбочината на газене на пристанището ще бъде 12.5 метра. То ще разполага с по две специализирани кейови места за обработка па контейнери и зърно. Друго корабно място между тях ще може да се използва за обработка на смесени товари - зърно, контейнери и други. В тиловата част на пристанището се предвижда строеж на 150 000-тонен силоз, който ще бъде направен така, че да обслужва сериозни количества зърнени товари.
Стойността на изграждането на новия терминал ще зависи от проекта. Засега е ясно, че само изграждането на кейовата стена ще струва около 90 млн. лева.
Транспортните връзки на порта с града ще осигурят извеждане изцяло на движението от централната част на Варна. За целта ще бъде изградено локално платно, успоредно на ул. „Девня", като пътните връзки ще извеждат автомобилите към магистрала „Хемус".
Във връзка с преместването на товарната дейност от пристанище Варна-изток ще се изготвят и два идейни проекта за обособяването на атракционна зона на мястото на стария порт. Заложеният срок за завършване на техническия проект е 9 месеца.

Източник: Строителство Градът - стр. 13
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот Administrator » Пон Май 12, 2014 3:02 pm

Първа доза милиони за терминала във Варна

Брой 19 (1088) - 11.05.2014

Точно 12 млн. лв. без ДДС е приготвило като начало Министерството на транспорта , информационните технологии и съобщенията за изграждането на интермодалния терминал във Варна. Ведомството е обявило обществена поръчка за избор на проектант на инфраструктурния комплекс, който ще съчетава морски, автомобилен и железопътен транспорт .
По думите на ресорния министър Данаил Папазов вече имало изключителен интерес от чуждестранни компании с богат опит в проектирането на пристанища, което било сигурен показател за успеха на проекта. Самостоятелното участие на български фирми на практика е невъзможно заради високите изисквания. Освен оборот от 15 млн. лв. за последните три години кандидатите трябва да имат зад гърба си договори за проектиране на големи пристанищни комплекси с капацитет от поне 3 млн. т зърнени товари годишно, или 200 хил. контейнера. За сравнение - сега във Варна се обработват около 130 хил. контейнера на година.
Документи за участие в надпреварата ще могат да се подават до 9 юни. Избраната фирма ще има на разположение девет месеца, за да представи завършената визия за терминала, въз основа на която ще стане и самото строителство. Малко вероятно е обаче то да започне още през 2015-а, независимо че точно такива са амбициите на управляващите. Проблемът е в липсата на осигурено финансиране. Надеждите на министър Папазов са да се ползват еврофондовете, но поне засега интермодалният терминал не е включен в списъка с приоритетни проекти. Пък и едва ли ще останат кой знае колко пари за него. Все пак се предполага, че той ще струва около 200 млн. евро. Само стойността на кейовата стена ще е около 50 млн. евро.
Има и още една спънка. Повечето от терените, на които ще бъде изграден новият терминал , сега се стопанисват от Националната компания „Железопътна инфраструктура " и Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура ". Но Папазов призна, че ще има нужда и от отчуждаването на поне три частни имота. Което може да се окаже сериозен проблем не само от финансова гледна точка, но и заради съдебните процедури.
Иначе се предвижда да бъдат обособени общо пет корабни места за обработка на контейнери, на зърно и за смесена обработка. В тиловата част ще бъде изграден 150 хил. тонен силоз с директна поточна линия. Терминалът ще е с дълбочина пред кейовите места от 12.5 метра. Заложено е също да има нова пътна инфраструктура за целия транспортен комплекс, която да извежда автомобилния трафик към магистрала „Хемус". Ивайло Станчев

Източник: Банкер
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот Administrator » Сря Сеп 03, 2014 10:25 pm

Н. Ангелкова спира проектът за интермодален терминал край Варна

Публикувано : ср, сеп 3rd, 2014

Министър Ангелкова заяви, по време на пресконференцията след Министерски съвет днес, че проектът за изграждане на интермодален терминал в град Варна ще бъде спрян, съобщават от транспортното министерство. Причината за това е, че до 15 септември обществената поръчка няма да е приключила и не може да бъде избран изпълнител. Проектът се финансира по Публичната инвестиционна програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите“, по която ще бъдат прекратени всички проекти, чийто договори до средата на септември не са подписани. Това е част от мерките на правителството за икономия на средства от държавния бюджет.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот Otskov » Сря Сеп 03, 2014 11:13 pm

Тея тападзи и този проект ли ще спрат ! :evil:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1991
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот 07 » Сря Сеп 03, 2014 11:23 pm

Някой може ли да каже колко такива терминала се построиха и колко товар мина през тях?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот rain » Чет Сеп 04, 2014 8:52 am

Otskov написа:Тея тападзи и този проект ли ще спрат ! :evil:

Да, спират го. Надявам се няма да питаш защо ...
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот vlado » Чет Сеп 04, 2014 9:26 am

Трябват пари за магистрали! Всичко останало не е необходимо...
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот 07 » Чет Сеп 04, 2014 10:05 am

В момента трябват пари за избори ( манговци, подкупи на длъжностни лица - във Варна кандидат депутати бяха членове и на СИК (или РИК), но работата се развоня). Магистралите после. Но ми се струва че тези терминали са една "дренажка" за източване на пари - за това питах - през вече построените колко товари минаха? Защото ми се струва че ги строим а не се ползват
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот stankos » Чет Сеп 04, 2014 10:17 am

Аз не знам и за един построен по тези програми ! Нито София ,нито Пловдив и Русе ! Този в Яна е построен по частна инициатива и средства .
Аватар
stankos
 
Мнения: 467
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Сеп 04, 2014 11:33 am

Терминала в Яна е частен, но е построен със средства по европейска програма.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот vlado » Вто Сеп 09, 2014 12:05 pm

Това как да го разбираме:

Днес бяха отворени ценовите предложения за проектиране на интермодален терминал във Варна
--------------------------------------------------------------------------------
08.09.2014 г.

Днес бяха отворени ценовите предложения по обществената поръчка с предмет „Проектиране на Интермодален терминал Варна”. Комисията за избор на изпълнител ще класира допуснатите предложения по критерия „Икономически най-изгодна оферта“. Съгласно Закона за обществените поръчки Възложителят няма право да сключи договор преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. При спазване на законовите изисквания процедурата по сключване на договора не може да приключи по-рано от 25 септември 2014 г.

Проектът за проектиране на интермодалния терминал във Варна се финансира от Публичната инвестиционна програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите". Съгласно решение на Междуведомствения Съвет за изменение и допълнение на Постановление № 19 от 2014 г., поставен за обществено обсъждане, финансирането на проекти, за изпълнението на които не са сключени договори с изпълнители към 15 септември 2014 г., се прекратява.

Това е една от мерките на правителството за икономия на средства от държавния бюджет.

Общо седем са участниците, които подадоха оферти за проектиране на интермодалния терминал. След разглеждане на подадените оферти и допълнително представените документи относно съответствието им с критериите за подбор, поставени от възложителя до оценка на техническите предложения са допуснати 3 от офертите. Оценката на допуснатите предложения е както следва:
•ДЗЗД „Консорциум Нирас -Транспроект“ – 30 точки;
•Обединение „ИМТ Варна Дивелъпърс“ – 30 точки;
•ДЗЗД Консорциум „Енергопроект – Роял Хасконинг“ – 50 точки.

След като оповести оценката на техническите предложения, Комисията пристъпи към отваряне на ценовите оферти:
•ДЗЗД „Консорциум Нирас -Транспроект“ – 10 600 000 лв., без ДДС;
•Обединение „ИМТ Варна Дивелъпърс“ – 8 250 000 лв., без ДДС;
•ДЗЗД Консорциум „Енергопроект – Роял Хасконинг“ – 8 768 800 лв., без ДДС.


Източник: МТИТС

Хем прекратена, хем я отварят???
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот rain » Сря Сеп 10, 2014 11:01 pm

Нищо не пречи да има готов проект без да се строи засега.
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Обявиха търга за проект на интермодалния терминал във Ва

Мнениеот Administrator » Чет Юли 16, 2015 2:15 pm

Вариантите за идеен проект на Интермодален терминал Варна ще са готови до края на август

15.07.2015, Автор: Силвия Ценова

Изображение

Град Варна благодарение на уникалното си геостратегическо местоположение като югоизточната граница на ЕС е възлова интермодална точка, пресечна точка на връзката между Изтока и Запада. Разположен е по протежение на Паневропейски транспортни коридори, свързващи страните от Централна Европа със страните от Закавказието, Средна Азия и Китай. Перспективата за изграждане на интермодален контейнерен терминал Варна, отчитайки стратегическото му местоположение и регионалното икономическо значение, е залегнала в няколко стратегически за държавата документи като приоритетен проект за развитието на транспортната инфраструктура: в Стратегията за развитие на транспортната система на Република България на МТИТС 2010 г., в Общия генерален план на транспорта на МТИТС 2010 г. и се цели подобряване на интермодалността в югоизточния регион на ЕС чрез създаване на условия за оптимално взаимодействие и интеграция на различните видове транспорт и повишаване качеството на предоставяните транспортни услуги.
Договорът за възлагане на проектирането на интермодалния терминал във Варна бе сключен в края на февруари 2015 г. Възложител е МТИТС, а проектант - Консорциум "Енергопроект - Роял Хасконинг" ДЗЗД.
-----

Интермодалният терминал ще бъде разположен на северния бряг на Варненското езеро, под "Максуда", на част от територията на пристанищен терминал Варна-изток. Предвижда се обектът да се развие на няколко териториални зони. Две от основни инфраструктурни зони – пристанищна зона (1) и гарова зона (1а), са разположени в района южно от бившата фабрика "Христо Ботев" и ул. "Девня".

Кои са предимствата на тази територия
Интермодалният терминал Варна (ИМТ Варна) е сложен комплексен инфраструктурен транспортен обект, където ще се осъществява претоварване на товари между три вида транспорт: морски, автомобилен и железопътен с възможности за комбинации между тях.
Концентрирането на транспортната дейност в този район отговаря на философията на общия устройствен план на Варна. Новият ИМТ Варна ще представлява модерен логистичен център, който със своите параметри, технологични възможности и експлоатационни предимства ще повиши транспортната конкурентоспособност на Варненския район и Република България и ще обслужва обществения интерес. Градоустройствена реконструкция от подобен мащаб е ключова за града и помага за постигане на целите на европейската кохезионна политика.
Освен това отговаря на една от основните цели на България, записана в Националната стратегия за регионално развитие (НСРР), а именно: намаляване на транспортната пренатовареност и рисковете за безопасност от очакваното повишаване на потребности, включително търговски към транспорта.

Какво ще включва Интермодалният терминал във Варна
Обектът ще се развива на следните териториални зони:

Пристанищната зонавключва кейов фронт, който трябва да осигури едновременната обработка на 5 кораба с оперативна зона за отделните специализирани площадки към съответните корабни места за претоварни операции от кораб на автомобил и вагон, складови площи. Предвиждат се жп и автокантари, контролно-пропускателни пунктове в западно и източно направление, административно битов комплекс, фронт офис, зона за съхранение и ремонт, хладилна зона, зона за почистване на контейнери, паркинги и други.
Предвидена е оперативната акватория и маневрена зона за корабите, съобразени с нормативните изисквания.

Гаровата зона включва нова товарна гара, която е извън централната гара на Варна, с нов приемно-отправен парк за товарни влакове, имащ връзки: западно с двойна линия двойна връзка за едновременно приемане и изпращане, с товаро-разтоварните коловози на контейнерния терминал и с коловоза за силозите за зърнени храни и източно - с Разпределителния парк на гара Варна и с новото Локомотивно депо. Върху този терен ще бъдат изградени и всички сервизни и помощни стопанства (локомотивно депо, вагонен кантар, габаритна рамка, работилници и др.), които ще обслужват железопътната част от терминала.

График за изготвяне на проекта
Проектирането е разделено на пет етапа, сроковете за изпълнението на които според изготвения от изпълнителя линеен график са:
Етап 1 – Предварителни дейности, в т.ч. проучвателни работи (анализ на съществуващото положение и на теренните, геоложките, хидрогеоложките и др. условия, заснемания, проучвания и др.) за предвидените за изграждане зони на интермодалния терминал: пристанищна (1) и гарова (1а), както и на зоните на пристанищен терминал Варна-изток – обществена зона (2) и зона за круизно плаване (2.1.) – 1 месец.
Етап 2 – Въз основа на извършените проучвателни работи да се изработят два принципно различни варианта за идеен проект за изграждане на ИМТ Варна, като се извърши оценка и определяне на икономически най-ефективния вариант. Следва изготвяне на Задание за проектиране на генерален план на Пристанищната зона (1) – 3 месеца, от които 1.5 месеца за подетап 2.1. Изготвяне на необходимите документи за Доклад за оценка на въздействието на околната среда (ОВОС) за Пристанищната зона и за Гаровата зона.
Етап 3 – Изработване на проект на Генерален план въз основа на разработката "Актуализиране на генералните планове на пристанищата в района на пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна" за Пристанищната зона (1) и разработване на ПУП за Гаровата зона (1а) – 1.5 месеца.
Етап 4 – Разработване на технически проект на база избрания вариант на идеен проект за изграждане на Пристанищната зона (1) и Гаровата зона (1а) – 2 месеца.
Етап 5 – Изготвяне и съгласуване на Заключителен доклад за изпълнението на всички дейности по договора – 15 дни.

Към настоящия момент се изпълнява вторият етап
- изработване на два принципно различни варианта за идеен проект за изграждане на ИМТ Варна, изготвяне на Задание за проектиране на генерален план на Пристанищната зона (1) и изготвяне на необходимите документи за Доклад за оценка на въздействието на околната среда (ОВОС) за Пристанищната зона и за Гаровата зона.
Изготвени са повече от две архитектурни предложения, които се обсъждат в работен порядък, съобщиха от ДП "Пристанищна инфраструктура. През месец август 2015 г. изпълнителят следва да внесе за разглеждане от назначен за целта експертен съвет доклада от работите по Етап 2.

Срокът за изпълнение
на договора е 9 месеца и започва да тече датата на подписването му, т.е. от 20.02.2015 г.
В този срок не се включва времето, през което възложителят одобрява докладите по изпълнението на етапите, както и законоустановените срокове за провеждане на необходимите административни процедури по издаване на одобрения и разрешения, съгласуване и др. от институции, външни на възложителя. Независимо от това задължение на изпълнителя е така да изпълни договора, че причината за забавянето за издаването на съответното разрешение, одобрение или какъвто и да е друг правен акт от страна на възложителя или на външни институции, да не е по негова вина, коментират от ДППИ.

Вариантите за осигуряване на финансиране
за строителството на ИМТ Варна според законодателството са предоставяне на концесия чрез публично-частно партньорство, изграждане със средства от държавния бюджет или комбинация от тях. Ще се търсят възможности части оттози мащабен проект да бъдат обект на финансиране по някои от оперативните програми, като например ОП "Транспорт и Транспортна инфраструктура" или ОП "Регионално развитие".
С изграждането на новия ИМТ Варна се цели да се обезпечат възможности за добри транспортни връзки в направленията:
* Варна – София и обратно;
* Варна – Русе с възможност за ефективна връзка с Констанца и обратно;
* Варна – Бургас с възможност за ефективна връзка с Истанбул и обратно.
Терминалът ще има важно значение за икономиката и модернизацията на транспортните мощности в региона и значително ще облекчи транспортната схема на Варна.

Тъй като ИМТ Варна ще бъде разположен на част от територията на пристанищен терминал Варна-изток, освободената от пристанищни дейности територия от Варна-изток ще се урбанизира. Градоустройствената реконструкция е ключова, защото ще се урбанизира най-старата част на града. На територията на съществуващия терминал Варна-изток и на железопътната гара до него ще се развие нова инфраструктура, стимулираща появата и засилването на:
• пътническо и круизно плаване;
• яхтени и спортни дейности (включително организиране на международни регати, като Tall Ships и др.);
• научноизследователски и информационно-статистически транспортен център;
• транспортен клъстер;
• културни дейности (артистично-художествени мероприятия, музей на транспорта, транспортна библиотека, изложби на маринисти и др.);
• рекреативни дейности за местните жители и за българските и чуждите туристи.
Изграждането на новите мощности, реконструкцията и освобождаването на съществуващите мощности ще става поетапно и няма да се допуска нарушаване на съществуващия ритъм на работа.

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron