Скъпо е от нулата, но при готова подстанция, която може да захранва цялата линия от единия край, трябва само да опънеш мрежата, а за 600/750 V трябва и да построиш няколко ТИС по цялото трасе, да ги поддържаш и да опъваш допълнителни обходни проводници за по-голямо сечение. Повечето правотокови КМ са даже с два контактни проводника, други имат по 2-3 обходни проводника и пак се захранват през 10-20 км.ivajlo_nikolov написа:Еректрификацията на 25 кV е скъпо начинание.
Предстои и усвояване на средства по капиталов трансфер за закупуване на нов подвижен състав - 30 нови мотрисни влака. Съвсем скоро предстои тръжната процедура по тази поръчка.
Те са от типа „Дезиро" или друг подобен ?
Не. Става въпрос за влакове тип „шинобус". Те ще могат да се движат в опредени дестинации, където има по-малко пътници и да генерират по-малко разходи. Такива дестинации са примерно теснолинейното трасе „Септември -Добринище".
Колко ще струват тези мотриси и кога можем да очакваме първа доставка?
Капиталовият трансфер за тях ще е 120 млн. лв. който е разпределен за 6 години. Оптимистичните очаквания са, че до 2014 г. ще можем да посрещнем първата доставка.
Назад към Българските железници през погледа на медиите
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта