Приватизация на "Товарни превози"

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 1:18 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот Administrator » Сря Ное 19, 2014 12:01 am

Никой не искал да купи „БДЖ-Товарни превози“

Публикувано : вт, ное 18th, 2014

Въпреки, че новият стар министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски ще рестартира процедурата за приватизация на „БДЖ-Товарни превози“, по думите му никой няма желание да купи дружеството. В ефира на „Нова телевизия“ той припомни, че през 2013 година компанията е имала 3 млн. задължения, а към днешна дата те вече са 14,5 млн. лева.

„Дружеството е в такова състояние, че там трябват огромни инвестиции и огромно преструктуриране, за да може да тръгне на печалба“, каза още той.

През последните месеци един от основните клиенти на дружеството – Христо Ковачки ( чрез свързаната с него ТБД – Товарни превози“, която е собственост на ТЕЦ „Бобов дол“) е подал искане за лиценз за превозвач. момента г-н Ковачки дължи големи суми за товарите, като негови компании ползват дружеството за услуги. Паралелно с това си е подал документи за издаване на лиценз за превозвач. Вероятно не отговаря на някои от условията, но той все в някакъв момент ще отговори. Тогава няма основание да не му дадем лиценза. Но когато това стане, значително ще намалеят товарите, които се превозват от „БДЖ – Товарни превози“, прогнозира още Московски.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот railjet » Сря Ное 19, 2014 12:19 am

В момента г-н Ковачки дължи големи суми за товарите, като негови компании ползват дружеството за услуги. Паралелно с това си е подал документи за издаване на лиценз за превозвач. Вероятно не отговаря на някои от условията, но той все в някакъв момент ще отговори. Тогава няма основание да не му дадем лиценза.
Водещ: И ще става превозвач, въпреки че е длъжник?
Ивайло Московски: И ако стане частен превозвач, те огромна част от товарите като процент са за негови компании – тогава пък хептен не виждам какво ще вози БДЖ.
Водещ: Още по-тежко.
Водеща: Той ще затвори цикъла, но няма да се издължи към БДЖ
.

:lol: :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Дек 17, 2014 11:52 pm

Изненада! Ковачки иска да купи БДЖ
В Агенцията за приватизация вече има две запитвания за жп компанията

Светослав Метанов

Въпреки че официално приватизацията на БДЖ-Товарни превози не е стартирала вече две компании са ходили в Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол да питат за условията на бъдещата сделка. Това съобщиха пред Клуб Z високопоставени източници от ведомството.

И докато за едната от компаниите отдавна се знае, че има сериозен интерес - румънската частна компания "Груп феровиар Ромън" бе сред кандидат-купувачите и при предишната приватизационна процедура за товарното поделение на БДЖ, то името на втория заинтересован от сделката е повече от любопитно.

Това е бизнесменът Христо Ковачки, който управлява мините "Бобов дол", "Бели брег", "Чукурово", "Балкан 2000", както и "Република" и "Черно море". В активите на компаниите на бизнесмена са и ТЕЦ "Бобов дол", "Топлофикация – Сливен", "Брикел" и ТЕЦ "Марица 3".

Енергийният бос е изпратил с проучвателна мисия в Агенцията за приватизация Ивайло Иванов, който до миналата година бе шеф на "БДЖ-Товарни превози", а в момента е на работа при него.

Появата на Ковачки в темата "Приватизация на БДЖ" от една страна е логична. Над 30 процента от превозите на предприятието се осигуряват от рудодобива на Ковачки. Но от друга страна е много изненадваща, защото идеологът на парламентарнопредставената партия "Лидер" (част от Български демократичен център) има доста неуредени сметки с жп компанията. А те към края на септември тази година възлизаха на страховитите 15 милиона лева.

Борчовете са натрупани все от превози между мините и тецовете на Ковачки, но бизнесменът формално няма юридическа връзка с неплатените фактури, защото договорите са сключени между БДЖ и компания спедитор, която доскоро бе регистрирана на Сейшелите, а от септември т. г. е кипърска собственост.

Преди време енергийният магнат кандидатства и за жп лиценз, но Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" не му издаде заветното разрешително.

Според последна информация обаче получаването на лиценз от страна на Ковачки нямало да бъде проблем, тъй като един от вече регистрираните жп превозвачи у нас бил готов да продаде документа на енергийния бос и то срещу невисока сума.

Интересът на хората на Ковачки е най-вече към локомотивите на "БДЖ-Товарни превози", твърдят източниците на Клуб Z.

Около старта на новата приватизационна процедура обаче има куп неясноти. Сделката на практика не може да стартира без да има споразумение с кредиторите на компанията. А БДЖ към момента има просрочия по заемите си в размер на 140 милиона лева. Нетърпението на кредиторите на практика е изчерпано и реално те могат да блокират във всеки един момент самосиндикални действия на българската държава с имуществото на БДЖ.
http://clubz.bg/12129-iznenada_kovachki_iska_da_kupi_bdj
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот Florian » Чет Дек 18, 2014 9:18 am

Според последна информация обаче получаването на лиценз от страна на Ковачки нямало да бъде проблем, тъй като един от вече регистрираните жп превозвачи у нас бил готов да продаде документа на енергийния бос и то срещу невисока сума.

Повечето неща в статията може да са верни, но точно това няма как да се случи. Лицензът не е ценна книга, че да може да се продава от една фирма на друга. Лицензът е съвкупност от факти, които удостоверяват пригодността на дадено юридическо лице да извършва ЖП превози. Единствената възможност някой да стане превозвач по бързата процедура е да изкупи цялото дружество/предприятие на някой лицензиран ЖП превозвач. А това е невъзможно гледайки списъка с лицензираните превозвачи. Последната такава възможност бе с кухата Унитранском, но нейният лиценз е прекратен от лятото.
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот railjet » Чет Дек 18, 2014 12:37 pm

Виждал ли си офиса на Унитранском?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот Florian » Чет Дек 18, 2014 5:45 pm

Не знам дали имаха офис. Адресът им за кореспонденция беше Трансвагон - Бургас. Мисля, че и офисът им беше там.
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот railjet » Чет Дек 18, 2014 6:35 pm

Офисът им е на гърба на Транспортна болница. Кварталната баничарница под него е 5 пъти по-широка и приятна за посещение. Този на Карго Транс е с 50 класи над него.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Дек 18, 2014 7:03 pm

Нормално е баничарницата да е по-приятна за посещение от транспортен офис. За хранителните заведения има специални изисквания и инспекции за безопасност, хигиена, вентилация, осветление и тн, каквито изисквания няма за транспортните офиси.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот Administrator » Чет Апр 02, 2015 8:34 am

"Гиве консулт" ще каже колко струват БДЖ

До 29 юни ще бъде готова приватизационната оценка на жп превозвача

31/03/2015 14:19:18

Светослав Метанов

Софийската фирма "ГИВЕ Консулт" ЕООД е избрана за изготвяне на правен анализ, информационен меморандум и оценка на 100 процента от капитала на "БДЖ Товарни превози". Това научи Клуб Z от свои източници в Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК).

Срокът за представяне на разработките е до 29 юни. След това има срок от 35 работни дни, в който АПСК трябва да каже дали ги одобрява или не. При добро стечение на обстоятелствата, реално сделката за жп превозвача ще може да започне през август, а офертите може би ще се приемат в ранната есен.

В конкурса за оценител на "БДЖ-Товарни превози" се включиха само две компании. На второ място в процедурата остана адвокатската кантора "Попов и партньори", уточниха от приватизационната агенция.

В процедурата можеха да участват кантори с поне четирима правоспособни юристи с опит в търговското право, облигационното право, вещното право и приватизацията. Поне един от екипа трябва да е работил в областта на международното частно право и/или публичното право. Освен това кандидатите трябва да са вписани в Публичния регистър на Камарата на независимите оценители в България.

Друго изискване към участниците в процедурата е да притежават опит през последните десет години в изготвянето на анализи на правното състояние, информационни меморандуми и приватизационни оценки на търговски дружества, като на поне едно от тях балансовата стойност на активите да надвишава 40 милиона лева.

Нетната загуба на "БДЖ-Товарни превози" за миналата година е 20,908 милиона лева. Приходите на компанията за 2014 година са паднали на 132,017 милиона лева, докато година по-рано са били 138,246 милиона лева.

Обемите на превозваните товари също отбелязват нов антирекорд. Превозени са едва 8,658 милиона тона. През недалечната 2007 г. предприятието возеше над 20 милиона тона.

В същото време дълговете на "БДЖ-Товарни превози" продължават да нарастват.През миналата година те са достигнали 114,007 милиона лева, докато за 2013 г. са били 111,725 милиона лева.

Естествено намалява и собственият капитал на държавното дружество. От 79,308 милиона лева за 2013 година, само за 12 месеца той пада на 53,844 милиона лева.Именно собственият капитал е основният критерий, по който се определя реалната стойност на една компания при продажба.

От началото на годината ситуацията се влоши допълнително. В момента частните жп превозвачи мачкат "БДЖ-Товарни превози" на всички фронтове. Техният пазарен дял вече е около 60 на сто, докато към края на миналата година се побираха само в 40%.

"В момента има небивал ръст на транзитния жп трафик, но заради неадекватното си управление само гледат мача отстрани", коментира водещ жп специалист пред Клуб Z.

В същото време, колкото и странно да изглежда на база на резултатите на компанията, според източници на медията ни, все още има интерес към покупката "БДЖ-Товарни превози" и то от стратегически инвеститор. Компанията, готова да купи железницата е румънската "Груп Феровиар Ромън", която притежава най-голямата частна жп компания у нас "Българска железопътна компания" (БЖК). Според информацията на Клуб Z румънците са готови да купят жп превозвача, ако бъдат решени въпросите около дълговете на компанията и ако се намери решение за това как да бъде съкращаван персонала в компанията. Според жп специалисти от 3700 души персонал в БДЖ след приватизацията ще трябва да бъдат освободени поне половината.

Именно свръхперсоналът е огромен проблем за намирането на купувач. БЖК превозва 2 милиона тона товари на година само с 300 души персонал. Обемите на БДЖ са 4 пъти по-големи за миналата година, но персоналът в държавната компания е 12 пъти по-раздут.


Източник: Клуб Z
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот Administrator » Пет Юли 10, 2015 10:34 am

Коммерсант: Руският Държавен фонд за развитие на Северозапада с интерес към „БДЖ – Товарни превози“

пт, юли 10th, 2015

По информация на вестник Коммерсант намиращият се в Санкт Петербург Държавен фонд за развитие на Северозапада е подал заявление за участие в конкурса за приватизация на дъщерна компания на Български държавни железници „БДЖ – Товарни превози“, съобщава Агенция Фокус. Активът е на загуба и е обременен с дългове, но според експерти, във всеки случай струва не по-малко от 60 млн. долара. От фонда посочват, че неразполагат с пари, а заявлението е подадено с цел „Русия да не изгуби инициатива“. Експерти се съмняват, че при настоящата финансова ситуация монополистът ще се реши да купува активи в чужбина.
Информацията, че фондът е уведомил Агенцията по приватизацията в България за намеренията си да вземе участие в подготвяната приватизация съобщи пред български медии директорът на агенцията Емил Караниколов. От писмо на фонда от 19 май става ясно, че за участие в търга „ще бъде упълномощена или създадена, както и финансирана инвестиционна структура в България“.
Оценката на „БДЖ – Товарни превози“ трябва да приключи към 10 август, а приватизацията е насрочена за октомври.

Превод и редакция: Васил Гьошев

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот Otskov » Пет Юли 10, 2015 2:05 pm

Administrator написа: Активът е на загуба

:shock: :o :shock: Как може един актив да е на загуба, тези чукани гледат ли какво пишат :?: Ако дадена стопанска единица има отрицателен паричен поток е пасив, а не актив
Administrator написа:но според експерти, във всеки случай струва не по-малко от 60 млн. долара.

Да ви имам експертите, значи, според тях, нещото, което носи на притежателя си разходи не само че е актив, ами и "струва" цели 60 милиона :shock: :? Аз да ги попитам тези същите #кой? би дал 60 милиона, за да придобие нещо, което генерира загуби т.е. въпросното лице веднъж ще загуби тези пари и след това ще продължи всеки месец да губи още пари, за да покрива разходи 8-) :lol: и те му искат 60 милиона за това, сериозно ли смятат, че ще намерят купувач :mrgreen:
В действителност с добра реформа ТП може да излезе на печалба ама тук опираме до настоящия управленчески #Глъм, в лицето на споменатите "експерти" :D
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1991
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот 07 » Пет Юли 10, 2015 5:27 pm

Допираме и до една тотално компрометирана търговска марка, за съжаление
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот zmei » Нед Юли 12, 2015 10:58 am

92 вагона са продадени за 1,3 милиона лева.Общата бройка на вагоните е над 3000.А сега кажете ,че в товарни превози няма пари.Да поясня, това са вагони, които не се ползват , тоест брак.Който го купи ще има 40 млн.лева само от скрап а може и повече.Интересното е при приватизацията колко задължения ще прехвърли Холдинга към Товарните.За това се бави оценката от одиторите ,защото не могат да се раберат за задълженията по кредитите.Познайте дали има кредити теглени от Товарни превози.
zmei
 
Мнения: 28
Регистриран на: Съб Юли 27, 2013 8:30 am

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Юли 12, 2015 9:30 pm

92 вагона -> 1,3 милиона, 3000 вагона + локомотиви -> 40 млн.лева. Чукча освен писател е добре да бъде и читател :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Юли 12, 2015 10:08 pm

ОК, няма проблем.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот ilian » Пон Юли 13, 2015 11:42 am

zmei написа:92 вагона са продадени за 1,3 милиона лева.Общата бройка на вагоните е над 3000.А сега кажете ,че в товарни превози няма пари.Да поясня, това са вагони, които не се ползват , тоест брак.
Това истина ли е? Никак не се връзва сметката. Това прави над 14000 лева на вагон. Няма как да се избият при цена на скрапа 300-400 лв/тон.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот railjet » Пон Юли 13, 2015 11:46 am

Ама не знаем колко тежат вагоните.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пон Юли 13, 2015 12:42 pm

railjet написа:Ама не знаем колко тежат вагоните.

Между 20 и 30 т. При настоящата борсова цена на железен скрап в размер от $253/t наистина нямат сметка. Но цените варират много - преди 3 месеца беше около $400/t. и пак ще се вдигнат.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Приватизация на "Товарни превози"

Мнениеот railjet » Пон Юли 13, 2015 1:15 pm

В бракуваните вагони има не малко тонове дървесия.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта

cron