Природата и железниците

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Природата и железниците

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пон Сеп 08, 2014 8:36 pm

bdz43r написа: Магистралата също беше малко залята, но тя е встрани и по-високо. Там е минала няма и 1/4 от водата. Другата магистрала пък е съвсем настрани. И там е валяло, но водата не е изтекла през нея.

Добре де, сега ли разбрахте, че гара Михайлово и този участък от линията са разположени в понижение на топографската повърхнина? Тази бетонна стена, за която спомена assen, тези ретенционни басейни и др. видове хидротехнически съоръжения, залесителни мероприятия (това вече излиза от компетенциите на НКЖИ до голяма степен, но си остава важно)- сега ли чувате за всички тези защитни мерки? Особено пък след току-що завършила рехабилитация, би трябвало тези, които са се заели с нея, да предвидят и обмислят подобни рискове. Не съм убеден и в нищожността на вероятността от подобен род събития досега и особено в бъдеще време. Очевидно е, че са налице достатъчно предпоставки и рискови фактори, които не са анализирани и отчетени, а може би се с гледало малко през просото- като със стрелките. Ей така, набързо, да се направи там нещо, да се усвоят едни пари, без излишни проучвания и харчове. Склонността на българина към компромиси с неща, които не търпят компромис, рано или късно му изиграва жестока шега. Тук се присетих и за релсите в участъка Смя-Комунари, които някой казал така да бъдели, щото да е по-евтино и накрая вместо 90 км/ч, сега там имаме 80 км/ч.
lui6_figo_cfr
 

Re: Природата и железниците

Мнениеот bdz43r » Пон Сеп 08, 2014 8:39 pm

Е ти сега ли разбираш, че в България се работи така?
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот assen5 » Вто Сеп 09, 2014 10:11 am

railjet написа:Не били нужни хай-тек проектирания. Е така е, де, за low-glum става и с почистване на канавките..Асенчо пак бърка модерно жп строителство с коларския път на бай Цеко изма'ан с кирките..


Да се отговаря на твоите постове, е толкова безумно колкото и да се отговаря на писаниците на луш.
Аватар
assen5
 
Мнения: 153
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот railjet » Вто Сеп 09, 2014 10:32 am

Дреме ми на патката дали ще отговориш. От 20 години гледам тези, които знаят, могат, показват и доказват. И паралелно на тях, едни други, които не знаят, не могат, нищо не показват и нищо не доказват. Няма да вярвам на очите и ушите си, а на някакъв заспал фен, закотвен в периметъра на панелката си, така ли?!
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Сеп 09, 2014 10:35 am

assen5 написа:
railjet написа:Не били нужни хай-тек проектирания. Е така е, де, за low-glum става и с почистване на канавките..Асенчо пак бърка модерно жп строителство с коларския път на бай Цеко изма'ан с кирките..


Да се отговаря на твоите постове, е толкова безумно колкото и да се отговаря на писаниците на луш.

А да се четат товите лаишки предложения в областта на водните ресурси от типа "чул-недочул", "прочел-недопрочел", "копирал от някъде- недокопирал", е още по-безумно. Уверявам те!
lui6_figo_cfr
 

Re: Природата и железниците

Мнениеот assen5 » Вто Сеп 09, 2014 10:56 am

В този форум сме не да се доказваме един на друг поне аз не го правя. Няма какво да отговарям на простотията в горните две мнения.
Аватар
assen5
 
Мнения: 153
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот NeroN » Вто Сеп 09, 2014 11:31 am

Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо и теб те питат;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

:idea:
Малко и тук е така. Двама, трима са "компетентни" по АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ теми за които можем да се сетим. Само те са прави. Всички други сме тъпи идиоти които незнайно защо се опитват да пишат тук, след като редовно им се напомня колко по-тъпи са от "компетентните".
Мила родна картинка
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот railjet » Вто Сеп 09, 2014 11:52 am

Той нищо не е питал. Просто каза, че нужда от "хай-тек" нямало. Само да се почиствали канавките. Канавките се почистват с примитивни оръдия на труда от неграмотни хора. Обаче сега сме в 2014 година. В държавите с модерни ЖЕЛЕЗНИЦИ почистване на канавки не съм виждал.
Как да реагирам на подобна "мисъл"? Как да я интерпретирам? Опитвам се да вникна в нея- кухо звучи...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Сеп 09, 2014 12:00 pm

И кой определя компетентността на останалите и по какви критерии го прави, след като почти никой никого не познава или знае бегло някои неща за него? Това е форум и анонимността на всеки участник е негово изконно право, което трябва да се уважава по същия начин, по който трябва да се уважава и мнението на хората, особено когато е добре обосновано и достатъчно аналитично.
В конкретния случай с водните ресурси, искам просто да помоля няколкото хора с претенции за повече компетентност по темата, да приемат за даденост това, че има по-компетентен от тях и да не го подлагат на съмнение. Иначе, всеки има правото на мнение, но пак ще повторя- да е по същество и с аргументи, а не в лично качество. За лични обръщения- на лични съобщения.
lui6_figo_cfr
 

Re: Природата и железниците

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Сеп 09, 2014 12:06 pm

А на assen само ще кажа, че ако нямаше нужда от hi-tech изобщо, едва ли в учебния план на релевантните специалност щеше да бъде заложена като основна и ключова дисциплина Моделирането и прогонозирането. Всъщност подобна дисциплина са учили и почти всички икономисти, както и някои други специалности и едва ли ще се намери човек в днешно време, който да отрече огромната актуалност и приложимост на комплекса от математико-статистически методи и модели, изучаван по тази дисциплина.
lui6_figo_cfr
 


Re: Природата и железниците

Мнениеот Administrator » Пет Сеп 12, 2014 3:21 pm

Министър Ангелкова извърши оглед на пострадалите от наводненията жп участъци

Публикувано : пт, сеп 12th, 2014

Първоначалните анализи показват, че са необходими 3,2 млн. лв., за да се възстанови железопътната инфраструктура от щетите, нанесени от последните наводнения, каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова. Днес, тя посети засегнатите от наводненията участници по жп трасето Димитровград – Нова Загора, за да се запознае с обстановката на място, съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство.

Министър Ангелкова добави, че железопътната инфраструктура и съоръженията към нея са застраховани и вече са отправени искания към застрахователите за всички пострадали участъци, вкл. Михайлово – Калояновец и се очаква застрахователната оценка.

Припомняме, че още в неделя, по нареждане на министър Николина Ангелкова беше създаден Оперативен щаб, чиято основна дейност е мониторинг и контрол на състоянието на участъци от жп мрежата в страната.

Действия за временно възстановяване на влаковото движение са предприети веднага и поетапно участъците – път № 1 в гара Михайлово, междугарието Любимец – Свиленград, междугарие Харманли – Любимец, гара Любеново предавателна, междугарие Меричлери – Димитровград север, са отворени за движение, някои, от които с намалена влакова скорост.

Най-проблемни остават жп участъка Любеново – Гълъбово, по който ще бъде възстановено движението в понеделник – 15.09.2014 г. след това ще започне работа по гърловината на гара Михайлово, чието възстановяване ще отнеме най-много време.

Мерките за безопасност и сигурност на влаковото движение в засегнатите от наводненията части от железопътната инфраструктура са завишени. Непрекъснато се извършват проверки и се прилагат разписаните мерки и действия за аварийни ситуации.

Не са нанесени големи щети по жп участъците, чието изграждане се финансира по Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013. Отстраняването на преовлажнените почви няма да се отрази на строителството и няма да има забавяне в сроковете за изпълнението на проектите, коментира министър Ангелкова. Неустойки към изпълнителите за забава, в следствие от нанесени щети, ще се търсят, ако те не докажат, че същите не са предизвикани от форсмажорни обстоятелства.

Министър Ангелкова добави, че жп гарите в Чирпан, Стара Загора и Нова Загора ще бъдат включени в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот Administrator » Пет Окт 03, 2014 10:45 am

Неделчо Спасов: Денонощно охраняваме места по жп пътя, застрашени от свлачища (видео)

02.10.2014, 16:45

Спас Стамболски

Г-н Спасовq станахме свидетели на много тежки наводнения през тази година, като последните по-обилни валежи паднаха в началото на септември. Имаше ли засегнати участъци от жп инфраструктурата?
От 5 до 7 септември се изсипа поредното сериозно количество валежи, като на определени места в Югоизточна България това засегна и железопътната инфраструктура. Районът обхвана осем точки от нея. Най-засегната беше г. Михайлово, която е разположена на осма и четвърта железопътна линия. Там имаме поражение на железния път на носещото платно и баластовата призма. Сумарно поражението е засегнало 300 м трасе.
Засегнати бяха и участъци от линията Харманли - Свиленград и между гарите Меричлери и Симеоновград и др. Основните поражения са извличане на баласт (настилката под траверсите), земна маса или обратното - нанасяне на много земни маси върху линиите. На някои места липсващите елементи временно ги възстановихме с т.нар скари, така че влаковото движение да може да продължи, макар и при намалени скорости от 25 км/ч.
Екипите работиха добре. Дежурните служители бяха предварително разстановани по цялата пътна мрежа, като спомогнаха един влак в Харманлийско да не бъде затиснат между два участъка, през които нямаше как да премине.
В момента продължаваме да работим, като в гара Михайлово до 3 октомври ще възстановим изцяло засегнатите участъци.

Може ли да се прогнозират последствията от такива тежки природни бедствия, т.е има ли някакъв начин да се вземат превантивни мерки, за да има по-малко щети?
Оценката за опасността от дадено природно явление се прави въз основа на натрупани във времето данни. Така са определени местата, където в миналото сме имало по-тежки последици, така че да предотвратим бъдещи сериозни щети. За тези места сме предвидили превантивни мерки и наблюдения.
Има картографирани места, в които очакваме свлачищни процеси, където има хора назначени за денонощна охрана. При повишен риск от идващи дъждове или други природни явления също увеличаваме наблюдението.
Благодарение на тези мерки ние предотвратяваме попадането на превозвачите в обсадна обстановка, така че да не могат да стигнат до най-близката гара.

На какъв етап е зимната подготовка в НКЖИ?
Считам, че сме направили това, което е необходимо. За тази година подготовката започна по-рано, след като миналия студен период бе особено тежък. Имаме необходимата техника, на която е направена проверка. Имаме роторен снегорин, който е базиран в североизточната част на страната, където има много снегонавявания. Също така имаме таранни снегорини разположени на определени възлови места - Стара Загора, Димитровград, Каспичан, Добрич, Мездра и Карнобат.
Има подготовка и по гарите, където през зимния период ще бъдат ангажирани всички служби в НКЖИ, за да може по-бързо те да бъдат привеждани в състояние за нормално ползване.
По отношение на здравословните и безопасни условия на труд за персонала също са предприети необходимите действия. При тежките зимни условия работният капацитет се изчерпва по-бързо, като в зависимост от спецификата на работата им са предвидени специални работни облекла и обувки. Направени са необходимите процедури за доставка на топли напитки и при температура под 10 градуса се осигурява топло помещение за почивка.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Окт 25, 2014 1:27 pm

Валежи прекъснаха движението в няколко участъка от жп мрежата
Аварийните екипи на НКЖИ чакат да спрат валежите, за да отстранят повредите
Вследствие на обилни валежи е прекъснато движението на влаковете в няколко железопътни участъка в страната. Влаковото движение е спряно поради наводнен железен път, свличане на земна маса и нанесени повреди по железопътната инфраструктура.
Преустановено е движението между гарите Димитровград-север – Меричлери, поради наводнен железен път. Прекъснато е движението и между гарите в Димитровград и Хасково, поради наводнен железен път и изнесена баластова призма.Създадена е организация за трансбордиране на пътниците с автобуси от Стара Загора до Меричлери и от Меричлери до Димитровград-север.
Аварийни екипи на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ чакат успокояване на метеорологичната обстановка, спиране на валежите и отдръпване на водата, за да започнат незабавна работа по отстраняване на повредите по железния път.
Поради снеговалеж и силен вятър е преустановено движението и между гарите в Дебелец и Плачковци. Там вследствие на падналия мокър сняг е прекъснато напрежението в контактната мрежа. Екипи на Поделение „Електроразпределение“ към НКЖИ са на място и разчистват клони и дървета за осигуряване на габарит. Проблемен остава и жп участъка Цветино – Велинград, където има паднали дървета върху железния път. Аварийни екипи на НКЖИ работят по жп трасето и възстановяване на движението.

http://novanews.bg/news/view/2014/10/25 ... %82%D0%B0/
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Природата и железниците

Мнениеот disell » Нед Окт 26, 2014 7:12 pm

Интересно защо за 9-та няма никъде дори и един ред .А , забравих - за мъртвия или само хубаво или нищо....
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот Administrator » Чет Дек 04, 2014 2:16 pm

Свлачище затрупа ж.п. линията Карнобат – Варна, влаковете са временно спрени

Публикувано : чт, дек 4th, 2014

Свлачище е затрупало ж.п. линията Карнобат – Варна, влаковете са временно спрени. Това съобщи за Радио „Фокус” – Бургас Димитър Христов, главен експерт в отдел „Отбранително-мобилизационна подготовка” към Областна администрация – Бургас, цитирани от Агенция Фокус. Инцидентът е станал на територията на община Руен между селата Люляково и Листец. „В момента там вече има изпратена голяма машина. Има и екип от 30 души, които разчистват линията. Взети са мерки за спиране на влаковете и временно до почистване на линията движението ще е преустановено”, обясни Христов. По думите му, обстановката като цяло е непроменена от сутринта. Има отделни критични места.
Критична е ситуацията в Община Средец, където от наводнение вследсвие на преливане на язовир са заплашени селата Радойново и Драка. На място екип следи за ситуацията. „Най-вероятно там ще бъде прокопан допълнителен канал, който да позволи част от водата да се оттече в странични ръкави, за да се намали водният напор върху стената, тъй като водата не се покачва, но заради дъжда и не спада”, каза още Димитър Хрлистов.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот дзвера44 » Чет Дек 04, 2014 3:16 pm

railjet написа:Дреме ми на патката дали ще отговориш. От 20 години гледам тези, които знаят, могат, показват и доказват. И паралелно на тях, едни други, които не знаят, не могат, нищо не показват и нищо не доказват. Няма да вярвам на очите и ушите си, а на някакъв заспал фен, закотвен в периметъра на панелката си, така ли?!

Ами и на мен ми дреме на патката за тебе .Па ти ли се извъди най-големия разбирач от железница в тази държава?Най- добре строиш линий , най-добре ръководиш движението,можеш по-добре да ги караш тия влаци от нас.Иди и стани един генерален директор в това жп
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: Природата и железниците

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Дек 04, 2014 3:51 pm

Дзвер, гледал ли си през матирано или мръсно стъкло, какво виждаш?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Дек 29, 2014 10:24 pm

Замръзнаха релсите на жп гара Варна, служители ги размразяват
12:25 / 27.01.2012

Служители на БДЖ се опитват да размразят стрелките и релсите край гарата във Варна, които замръзнаха тази сутрин след като температурата на въздуха падна до 9 градуса под нулата. Обстановката в областта е почти бедствена. Според прогнозата за времето студът ще продължи поне до неделя.
http://sport.varna24.bg/324006.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Дек 29, 2014 10:28 pm

Заради студа замръзнаха жп стрелките на гарата в София
Движението на влаковете в района на Централна жп гара в София е затруднено

29/12/2014 20:59 ч.

Движението на влаковете в района на Централна жп гара в София е затруднено, вследствие на снегонавяванията, силният вятър и образувалият се лед, съобщиха от Национална компания "Железопътна инфраструктура".

Поради изключително ниските температури, железопътните стрелки на гарата са обледенени и замръзнали, което доведе до нарушаване на графика за движение на влаковете. По разпореждане на министъра на транспорта Ивайло Московски е създадена незабавна организация за овладяване на тежката ситуация на Централна гара София. Аварийните екипи и дежурните служители работят по отстраняването на щетите от тежкото обледеняване на релсите и възстановяване на нормалния график за движение на влаковете.
http://novanews.bg/news/view/2014/12/29/96996/%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%BC%D1%80%D1%8A%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%85%D0%B0-%D0%B6%D0%BF-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта