Природата и железниците

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Природата и железниците

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 1:17 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Зимни неволи

Мнениеот emokey » Нед Яну 26, 2014 2:24 pm

Два пътнически влака стоят блокирани на релсите вече повече от 4 часа на гара Зимница, разказа нашият автор Николай Фенерски, който е в единия влак.

Стоим цяла сутрин на гара Зимница, близо до Ямбол. Кондукторите казват, че причината е скъсан кабел по трасето.

Звъним цяла сутрин на кого ли не. Казват ни, че ей сега ще дойдат рейсове и ще ни извозят и така няколко часа, разказа Фенерски.

Блокираните влакове са София - Бургас и Пловдив-Варна. От втория влак свалиха пътниците и ги прехвърлиха при нас и в чакалнята. Сега в нашия влак сме около 30 души. Известно време имаше парно, сега и то спря. В купетата е малко по-топло, отколкото навън, каза Николай.

Освен пътническите влакове в Зимница е блокиран и един товарен влак.

Малко след 11 часа, пътниците бяха натоварени на автобуси и потеглиха към крайните дестинаици.

http://offnews.bg/news/
emokey
 
Мнения: 37
Регистриран на: Вто Сеп 24, 2013 12:05 am

Пътниците от блокирания влак закарани в Айтос

Мнениеот emokey » Нед Яну 26, 2014 2:31 pm

Премеждията на пътниците от блокирания влак София - Бургас продължават.

Вместо до Бургас, както бе съобщено първоначално, автобусът, който взе пътниците след 6 часа престой на гара Зимница, ги е закарал само до Айтос.

Остави ни на гарата и каза, че нататък ще продължим с влак, но кога ще стане това не се знае, защото имало повреди по линията, съобщи нашият автор Николай Фенерски, който е един от закъсалите пътници.

Преди малко дойде служител на БДЖ и ни каза, че едва ли ще тръгнем скоро, разказа Фенерски. На пътниците не е било обяснено защо рейсът ги е закарал до Айтос, а не до Бургас, който е на 30 км от там.

Слязох от влака и ще се опитам да се прибера по някакъв друг начин, това е пълно безобразие, коментира Николай Фенерски.

http://offnews.bg/news
emokey
 
Мнения: 37
Регистриран на: Вто Сеп 24, 2013 12:05 am

Зимата блокира влак на гара Българово

Мнениеот emokey » Нед Яну 26, 2014 2:54 pm

Десетки пътници бедстват в този момент на гара Българово, научи Флагман.бг. Поради проблемите в електричеството влакът пътуващ от Бургас към Карнобат е спрял преди три часа на железницата и не може да мръдне нито метър.

„Преди малко бях при тях, говорих с началника на влака, изпращам им автобуси, които да ги извозят“, каза пред Флагман.бг кметът Димитър Николов. Пътниците са пътували основно за Карнобат и Варна, уточни той.

http://flagman.bg/
emokey
 
Мнения: 37
Регистриран на: Вто Сеп 24, 2013 12:05 am

Re: Зимни неволи

Мнениеот railjet » Нед Яну 26, 2014 4:37 pm

Мое ли някой да ми разясни, как се кьса КМ на две места,кьдето сьвсем скоро е била ремонтирана. И по двата пьтя! Земетресение 9-та степен? Цунами? Торнадо? Скьсана язовирна стена? Диверсия/саботаж от ЕС?

Благодаря предварително иа служителите на НКЖИ,ако решат да ни светнат - ние простосмьртните.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Мнениеот emokey » Нед Яну 26, 2014 7:06 pm

Влак закъса край Айтос, жп линиите към Бургас и към София са блокирани

Композицията е върната, хората са извозени, до 19 часа последната спирка по трасето ще е Карнобат, каза кметът Васил Едрев

Пътнически влак закъса между Айтос и Черноград, заради скъсана контактна мрежа. Кабелите били обледенени и прекъснали, каза за Флагман.бг кметът на Айтос Васил Едрев. Композицията е върната в Айтос.
Блокирано е цялото трасе. Влаковете от София до Бургас няма да могат да преминават през този участък докато не бъде отстранена аварията. Последната спирка в посока към Бургас ще бъде Карнобат до възстановяване на движението, добави градоначалникът.

http://flagman.bg/
emokey
 
Мнения: 37
Регистриран на: Вто Сеп 24, 2013 12:05 am

Re: Зимни неволи

Мнениеот emokey » Нед Яну 26, 2014 7:09 pm

Кметът на Българово сам евакуира пътници, бедстващи в електричка на ж.п. гарата в града

Закъсалият пътнически влак е пътувал от Бургас за Карнобат. Той е изтеглен обратно към гара „Дружба“

Кметът на град Българово Йордан Йорданов извозил със служебния си автомобил последните пътници, закъсали с електричка на гарата в града. Авариралият пътнически влак е пътувал от Бургас за Карнобат. Той е изтеглен обратно към гара „Дружба“.

„Решен е проблемът. Получих информация по обяд, че има такъв проблем на гара „Българово”. През това време опесъчавахме пътя”, каза пред Флагман.БГ Йордан Йорданов. Късмет е, че кметът Димитър Николов беше в Българово в този момент, добави той. Влакът беше пътнически и в него пътуваха 13 души, кметът Николов разпореди незабавната им евакуация, каза още Йорданов.

„Изпратихме автобуса на „Бургасбус”, с който разполага общината. Оказа се, че хората са малко, някои се превозиха със коли на познати. Лично закарах последните 4 души на гара Бургас със служебната кола”, каза кметът Йорданов.
Той обясни, че хората трябвало да направят връзка на гара Карнобат. Една от жените, които лично градоначалникът извозил до Бургас, пътувала за Попово, друга – за Горна Оряховица. Най-притеснено беше едно младо момче, което пътуваше за изпит в Свищов, каза Йорданов.
„Времето е ужасно. Имахме проблем с електричеството. В посока Айтос бяха паднали проводници. В момента са отстранени, имаме ток у вода. Ще се наложи обаче ново опесъчаване на пътя”, обясни Йорданов. Обстановката е нормална, подготвени сме за Олимпиадата в Сочи, пошегува се градоначалникът.

http://www.flagman.bg/
emokey
 
Мнения: 37
Регистриран на: Вто Сеп 24, 2013 12:05 am

Re: Зимни неволи

Мнениеот ilian » Пон Яну 27, 2014 1:08 am

railjet написа:Мое ли някой да ми разясни, как се кьса КМ на две места,кьдето сьвсем скоро е била ремонтирана.
И аз си задавах този въпрос преди да видя репортажа по БНТ. Обледяването наистина е било жестоко.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот Administrator » Пон Яну 27, 2014 4:49 pm

Прекъснато е движението на влаковете в участъка Добрич - Кардам

27.01.2014

Изображение

В 8.25 ч., поради снегонавявания и преспи е прекъснато движението в жп участък Добрич – Кардам. Екипи на НКЖИ са на мястото и работят по изчистване на снега.
Мобилизирани са екипи и техника, съгласно утвърдените оперативно-разчетни планове, за действия при подобни ситуации.
Отчитайки динамиката в обстановката, непрекъснато се следи железопътната инфраструктура, с цел недопускане спиране на движението на влаковете.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП произшествия

Мнениеот Administrator » Пон Яну 27, 2014 4:55 pm

Инж. Бисер Минчев, НКЖИ: Най-проблемен за влаковете е участъкът между Зимница и Бургас

27 Януари 2014 | 11:32 | Радио "Фокус", "Добро утро, България"

Инж. Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в НКЖИ, в интервю за предаването „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“

Водещ: Пътници на БДЖ престояха вчера няколко часа на студено заради аварирал влак. Каква беше причината, какво прави Националната компания „Железопътна инфраструктура”, за да отстранява своевременно повредите? Г-н Минчев, тази сутрин сте имали оперативка, на която сте обобщили вчерашния ден, какъв беше той?

Бисер Минчев: Тя продължава още и ще продължава. Но набързичко само да кажа, че пътници не са стояли на студено, тъй като всички влакове, които престояха бяха в гарите и там имаше напрежение, във влаковете беше топло. Иначе причината…

Водещ: Говорим за случая на гара „Българово” - нали така, където кметът на Бургас изпрати автобуси, за да превози пътниците.

Бисер Минчев: Това е трансбордиране. Това се извършва от колегите от БДЖ „Пътнически превози”, то е регламентирано. И там, където имаме проблеми и не може поради някакви причини да се движи влак с електрическа или дизелова тяга, се прави трансбордиране с автобуси, които се наемат от БДЖ „Пътнически превози”. Това нещо ние сме го стиковали с „Пътнически превози” и го извършваме винаги.

Водещ: Това не е необичайна ситуация?

Бисер Минчев: Не, не е необичайна ситуация. Доста влакове закъсняха, още от събота имаме проблем и то имаме проблем в участъка, общо да го кажа, от Айтос до Стралджа поради силния вятър, навявания и много лед по контактната мрежа. Имаме скъсани изолатори, от скъсаните изолатори вече падат и конзолите и контактната мрежа не е в състояние да извърши своята дейност. Много силен вятър.

Водещ: Това е основната причина за закъсненията?

Бисер Минчев: Да, това е основната причина – много силен вятър и много лед. Няма много сняг в този участък, но ледът и вятърът са причината да се случат тези неща. Съжалявам, че се обърка доста графикът и стана некомфортно за пътниците, престояха в гарите, наложи се трансбордиране.

Водещ: Към момента има ли пътници, които изчакват прекачване?

Бисер Минчев: Да, за някои от влаковете все още продължава трансбордирането между Зимница и Бургас. Другите влакове ще се движат и се движат с дизелова тяга в този участък. Така че някои от влаковете се движат със закъснение, но нормално, а за някои от влаковете за Бургас все още ще има трансбордиране и се надявам, че днес в късния следобед ще се оправи с тази ситуация.

Водещ: Как успявате да реагирате в тези ситуации, можете ли по някакъв начин да въздействате на това обледяване?

Бисер Минчев: Нашият експлоатационен персонал го маха този лед. Но в случая бързо се случиха нещата, бързо станаха и повредите. Доста хора излязоха със специализираните машини да отстраняват повредите, те се появяваха една след друга и затова се получи това нарушение на графика.

Водещ: Има ли линии, по които е спряно движението на влаковете изцяло?

Бисер Минчев: Не, в останалата част на железопътната мрежа са нормални експлоатационните условия. Единствено сега изкарахме роторния снегорин от Русе в посока Самуил, тъй като там има навявания и се получават преспи - превантивно да мине роторният снегорин, за да няма проблем с движението. Иначе по другите места е нормално. По Балкана има около 30-тина сантиметра снежна покривка, но тя е в нормалното. Нямаме нарушение. Единственото нарушение на графика е в бургаския участък.

Водещ: През минали години, когато е имало по-големи снеговалежи, основният проблем са били именно снегонавяванията по релсите, нали така?

Бисер Минчев: Да. Общо взето ние се справяме с тази ситуация. Общо взето тези снегонавявания са горе по Русенско, Силистренско.

Водещ: Имате ли специално създадена организация за днешния ден, тъй като за Североизточна България е обявен „жълт” код? Там се очакват такива снегонавявания, виелици, продължаване на снеговалежите.

Бисер Минчев: Организацията не е спирала. Ние сме се подготвили за зимната обстановка, създали сме си графици за излизане на целия експлоатационен персонал, в зависимост той какви задължения има. Подготвена е специализираната техника. Имаме един роторен снегорин, няколко вагон-снегорини, така че мисля, че ще се справим. Проблемът тук беше с бургаския участък, стана доста неприятно за два дни. Но днес ще го овладеем и него и мисля, че повече няма да имаме закъснения.

Водещ: Дано този оптимизъм да бъде реален. Благодаря ви.

Бисер Минчев: И аз се надявам, защото работим в тази посока. В края на краищата, ние сме длъжни да возим пътниците навреме.

Росица АНГЕЛОВА


Всички мнения, оценки и твърдения, изказани в интервютата отразяват лични виждания и „Фокус” не носи отговорност за тях

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП произшествия

Мнениеот Administrator » Пон Яну 27, 2014 10:38 pm

Заради снега влакът Бургас-Карнобат стана автобус

27.01.2014 18:03

Заради повреда в контактната мрежа от вчера, линията Бургас-Карнобат на БДЖ втори ден се обслужва от автобуси, съобщи БГНЕС.
"Предният път бях пътнически влак, сега съм бърз", шегува се шофьорът на автобуса. Пътниците приемаха смяната на превозното средство с чувство за хумор и даваха заявка къде да ги остави автобусът.

Заради практиката на някои фирми за превози да спират пред сградата на жп гарата, заблуден гражданин се опита да се качи в автобуса - влак с въпрос автобусът до София ли е. Шофьорът обаче го контрира, че няма намерение да кара до столицата и е "влакът до Карнобат".

Поради силен вятър и обледенявания по контактната мрежа, е затруднено движението на влаковете в участъка между гарите Айтос и Стралджа.

В този участък машините се движат с дизелова тяга и със закъснения. Бързият влак от София за Бургас пристигна с един час по-късно, което изнерви чакащи и пътници на гарата в морския град.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот Administrator » Пон Яну 27, 2014 11:02 pm

15 часа с влак от София до Бургас

27.01.2014 21:40;

В истински ад се превърна пътуването с влак от София до Бургас. Вместо в 16,20 ч в неделя експресът за морето тръгнал в 19,10 ч и обиколил цяла България. Минал през Горна Оряховица, за да стовари в 7 ч сутринта вчера 15-те пътници в Карнобат. Оттам били качени на автобус, за да стигнат в 10 ч в Бургас.

“Избрахме влака, за да си спестим поледицата по магистрала “Тракия”, а преживяхме голям кошма, като станахме заложници на БДЖ”, коментираха гневни бургазлии.

Всички сутрешни влакове от гара Варна тръгваха със закъснение заради обледявания на жп стрелки. Движението бе прекъснато в участъка между Добрич и Кардам.

20 села в Бургаско останаха без ток. Цяло денонощие без електричество изкара и баровският квартал на Бургас - “Сарафово”, а в община Камено се наложи да докарат агрегат.

До късно вчера следобед бяха затворени летищата в Бургас и Варна.

Заради лошото време има забрана за товарни автомобили над 10 т по пътя Слънчев бряг - Обзор, Ришкия и Айтоския проход. Временно бяха въведени ограничения по направленията Варна - Добрич, Провадия - Айтос, Аксаково - Кичево.

Заледените клони на некастрените дървета са най-голямата опасност във Варна за живота на пешеходците.

Голям леден къс проби кола в Монтана вчера и падна на косъм от жена. Семейство пристигнало на общинския пазар преди обяд и паркирало до блок. Мъжът слязъл от колата, а съпругата му останала на предната седалка. Щом хлопнал вратата, от покрива на сградата на бул. “Хаджи Димитър” полетял леден къс, който пробил колата между люка и стъклото и паднал на милиметри от краката на жената.

Лавина затрупа двама гърци в Пирин= Извадиха ги живи и здрави, благодарение на бързата реакция на планинските спасители. Инцидентът е станал около 12 ч. Трима гърци тръгнали да се спускат със сноубордове в улеите, познати като Ечмището, между Платото и Тодорка. Те са извън зоната на ски центъра.

Бордистите са предизвикали лавината, като двама от тях са успели да се спасят встрани, а третият е бил затрупан. Единият тръгнал да търси помощ и се обадил по телефона, а вторият останал до затрупания си приятел. Около 13,30 ч спасителите стигнали до мястото и открили двамата гърци. Затрупаният имал болки в ребрата, но не е тежко пострадал.

136 бездомни пък прекараха нощта в двата общински кризисни центъра в София. Цялата налична техника на фирмите - почти 200 снегорина, беше изкарана вчера на терен. Аварийни екипи премахнаха опасни ледени висулки от тунела при НДК и мостовете около гара “Подуяне”.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот Administrator » Вто Яну 28, 2014 9:37 am

Зима във влака

26.01.2014, 22:57

Изображение

Това са условията на пътуването във влака Плевен - Варна на 26.01.2014г.

Източник: bTV-Аз, репортерът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот 07 » Вто Яну 28, 2014 9:43 am

Петър Делчев написа:Зима във влака

26.01.2014, 22:57

Изображение

Това са условията на пътуването във влака Плевен - Варна на 26.01.2014г.

Източник: bTV-Аз, репортерът

Taзи снимка е от 2011 година! И причината за това заснежаване е че забравена отворена врата...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот semafor » Вто Яну 28, 2014 11:55 am

Е много ясно,че е от отворена врата ама нали по БоклукТВ трябва да оправдаят рейсаджииските пари дето са гушнали.Снощи някой ако им е гледал новините сигурно щеше да реши,че навън е настъпило глобалното застудяване и ледения апокалипсис се е стоварил баш върху нас.Нито думичка не казаха за човека дето е спасил 4-ма младежи от катастрофирала кола в р.Бистрица край Благоевград ама сакън да не кажат нещо позитивно тия ко*елдаци!Сутринта пък този от ПП дето го бяха поканили в сутрешния блок по БНТ вместо да си каже,че е от отворена врата започна да приказва някакви глупости,че композицията нощувала в Плевен и някой не си е свършил работата и правят разследване,ще има наказани служители ала-бала глупости...Къде ги намират такива бе... (facepalm) :idea: Мен винаги ме е дразнело това как може да се качиш последен и да не затвориш вратата ама явно затова се изискват невероятно огромни усилия...Резултатите са налице - коридори пълни със сняг,момичето дето падна в стрелките на Мездра преди дни.Явно трябва да се милси за пневматични врати на всички влакове.Ето нещо по темата -> http://www.youtube.com/watch?v=h2w-iTFMiJY Гледайте внимателно вратите!Иначе едно време си спомням,че като пътувахме за училище влакчето беше с едни стари 47-ци и вътре направо си вееше сняг дали през уплътнения дали щото прозорците не се затваряха на места ама не сме правили традегии даже се замеряхме вътре в купето :mrgreen: Дето се казва като ти поднесе живота лимони направи си лимонада :lol:
semafor
 
Мнения: 231
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот Administrator » Вто Яну 28, 2014 2:32 pm

Трафикът по железопътната инфраструктура в страната се нормализира

27.01.2014

Въпреки усложнената зимна обстановка, трафикът по железопътната мрежа, се нормализира.

До 16.45 ч. ще се нормализира движението между Айтос и Черноград.

До 18.30 ч. ще бъде възстановена проходимостта в участъка Добрич – Кардам, след като роторен снегорин от Русе-разпределителна премина през целия участък и отстрани натрупаните снегонавявания. Първият влак, който ще премине по трасето ще се движи по трасето от Варна за Кардам.

НКЖИ припомня, че в 08.25 ч., днес, поради снегонавявания и преспи бе прекъснато движението в жп участък Добрич – Кардам.

Дежурните екипи от всички служби на Компанията координирано работят по осигуряване на проходимост на жп инфраструктурата.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот Administrator » Вто Яну 28, 2014 3:52 pm

Димитър Димитров и Бисер Минчев за това пречи ли снегът на железопътния транспорт

28 Януари 2014 | 13:39 | БНТ,„Денят започва”

Димитър Димитров – управител на БДЖ "Пътнически превози”; инж. Бисер Минчев – главен ревизор по безопасността в НКЖИ, в интервю за предаването на БНТ "Денят започва"

Водеща: Как се отразява на жп мрежата, на влаковете, движат ли се със закъснение и какво е да прекараш зимата във влак?

Водещ: 15 часа, доколкото разбрахме някои хора са прекали вчера във влаковете.

Водеща: Точно така. Димитър Димитров, управител на БДЖ „Пътнически превози” е наш гост. Ще си говорим след малко и с инженер Бисер Минчев, който е от НКЖИ, ще го включим по телефона.

Водещ: Господин Димитров, директно към въпроса: има ли в момента влакове, които да са закъсали? Актуалната обстановка каква е?

Димитър Димитров: Към часа, в който се намираме експлоатационната обстановка е вече нормализирана напълно. Нямаме железопътни участъци, които в момента да са прекъснати и движението на влаковете се осъществява по график. Единствено имаме два закъснели влака – бързите влакове за Видин и за „Кулата”, които са с бърз влак от Бургас и са заминали с около 20 минути закъснение тази сутрин.

Водеща: Това ли са единствените влакове, които се движат със закъснение в момента?

Димитър Димитров: Да, към настоящия момент това е нарушението на графика и, както казах, движението се осъществява по всички участъци, предвидено по графика за движение на влаковете.

Водещ: Изненада ли ви снегът по някакъв начин вчера, защото имаше хора, които много се оплакваха от това, че чакат по гарите и няма информация за това как ще продължи пътят им напред, други пък във влаковете с часове стояха?

Водеща: Без информация отново.

Димитър Димитров: Не бих казал, че времето ни изненада, по-скоро има утежнена експлоатационна обстановка, предвид лошите метеорологични условия и, разбира се, при така създалите се обстоятелства ние организирахме допълнително движението на влаковете и извозването на пътниците, което стана по няколко начина. Като, разбира се, ние осигурихме това и чрез допълнително отпускане на автобуси по прекъснатите железопътни участъци.

Водеща: Как всъщност информирате пътниците, когато трябва да прекарат няколко часа на едно място, било то на гара, или ако се намират във вагоните?

Димитър Димитров: Има създадена вътрешно нормативна уредба, която регламентира реда и начина за действие при такива ситуации и обстоятелства. Оперативните служби във всички железопътни превозвачи, както и железопътната инфраструктура взаимодействат и съобразно обстановката се взимат адекватните оперативни решения. Разбира се, това са такива извънредни ситуации, в които не може по график и по план да се осигури извозването на пътниците. Затова при такива ситуации се предвижда и определено време, в което се взимат решенията.

Водещ: Господин Димитров, сега ще ви покажа една снимка от Фейсбук, Филип Петков я е споделил вчера на стената си, ако може да погледнете в момента на монитора я виждате. Такъв вагон имало ли е наистина със заснежен… Знаете ли за такъв вагон, за такъв влак, за такава ситуация?

Димитър Димитров: Да, това е снимка от бързия влак Плевен – Варна. Ние сме информирани по този случай и по случая тече разследване като затова ще бъдат взети съответните дисциплинарни и административни мерки към виновните работници и служители.

Водещ: Добре, как се е случило това, то направо снегът е влязъл изцяло вътре във вагона?

Димитър Димитров: Това е композиция, която предстоява на гарата през нощта и сутринта е предвидена за бързия влак. Както казах, ще направим разследвания кой не си е свършил работата, за да вземем съответните мерки това да не се случва занапред.

Водеща: Дали е топло във влаковете и, дали има и други такива вагони, които изглеждат по този начин след малко ще си говорим. Предлагам ви да включим в разговора и инженер Бисер Минчев от НКЖИ. Добро утро.

Бисер Минчев: Добро утро, добро утро на вашите зрители, добро утро и на господин Димитров.

Водеща: Да ни кажете има ли участъци, които в момента във вторник сутрин да са проблематични, да има непочистен сняг или някакъв проблем по мрежата?

Бисер Минчев: Първо искам да кажа, че ситуацията в Бургаски регион е овладяна. Снощи в 23.00 часа беше пуснато движение с електрическа тяга в участъка Стралджа – Царковски и по път 1и двата пътя Карнобат - Айтос единият, беше пуснат на 17.10 часа, другият на 20.20 часа и мога да кажа вече, че и в този проблематичен участък, който стана обект и на медийно внимание и нарушихме и комфорта на пътниците вече движението се осъществява по график. Имахме вчера още един проблемен участък, той беше Добрич – Кардам Там районът е да го наречем, рисков по време на по-усложнена зимна обстановка. Беше прекъснато движението за около 5 часа, но през това време нямаше движение там и роторният снегорин, който домува в Русе излезе, замина за района и почисти и девета линия до Сингъл и оттам се качи нагоре и почисти този проблемен участък между Добрич и Кардам.

Водеща: Тоест, ако ви разбираме няма място в момента, където в момента релсите да са затрупани или пък да има неизправност на мрежата?

Бисер Минчев: Не, навсякъде движението се осъществява по график. Мога да ви кажа като справка, че снежната покривка по жп мрежата е от порядъка между 10 и 50 см, което не е проблем, нямаме навявания. Изкарали сме цялата налична техника, която имаме за почистване, този роторен снегорин, за който ви казах, имаме и още 6 вагон-снегорини…

Водещ: Нека хипотетично да обсъдим обаче нещо, може би вие да вземете отношение, останете на телефона, благодарим ви за тази информация. Господин Димитров, ако нови закъсвания, недай си Боже, с влаковете какви обезщетения могат да бъдат поети, по отношение на пътниците, които остават с часове залостени във влаковете, нарушен е целият им график, работен и така нататък? Нешо може ли да се мисли в посока обезщетение мерки, за това те да бъдат обезщетени?

Димитър Димитров: В това отношение са предвидени и разписани два документа. Първият е регламентиращ движение на влаковете в международно съобщение на територията и в границите на европейската общност. Това е регламентите на /…/ 71, който регламентира закъснението и обезщетението на пътниците. Той дава възможност за отлагане не съответни мерки и действия на всички железопътни администрации, като България се е възползвала от тази мярка и затова до края на 2014 година ние не изпълняваме предвидените всички заложени мерки.

Водещ: С други думи, простичко казано, обезщетения могат ли да бъдат получени?

Димитър Димитров: Могат да бъдат ползвани за всички международни влакове, движещи се на територията на европейската общност като конкретно при 60 минути закъснение ние обезпечаваме и обезщетяваме пътниците с 25% от цената на билета и при 120 минути, конкретно – 50%.

Водещ: С това пътуване 15-часово вчера, мисля, че влакът е от София за Бургас, ако не се лъжа, имаше пътници, които се оплакаха, знаете за това. Те ще получат ли някакво обезщетение, конкретно за вчерашната ситуация?

Димитър Димитров: Конкретно за превоза на пътници във вътрешно съобщение тарифата за превоз на пътниците предвижда такова обезщетение. Така че всеки пътник, който реши и предяви такива претенции ще бъде обезщетен.

Водеща: Можем ли да получим вашето уверение, че болните, които пътуват да ползват хемодиализа или по някакви други причини, чиито единствен транспорт е влакът, няма да имат проблеми в тези дни?

Димитър Димитров: Тук бих искал да кажа, че въпреки утежнената обстановка и нарушение на графика железопътният транспорт си остава най-надеждният в такива обстоятелства и именно заради това искам да благодаря и на всички служители на железопътния превозвач, както и на железопътната инфраструктура за професионализма, при изпълнение на трудовите си функции.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Природата и железниците

Мнениеот Локомотив » Вто Яну 28, 2014 4:41 pm

07 написа:
Петър Делчев написа:Зима във влака

26.01.2014, 22:57

Изображение

Това са условията на пътуването във влака Плевен - Варна на 26.01.2014г.

Източник: bTV-Аз, репортерът

Taзи снимка е от 2011 година! И причината за това заснежаване е че забравена отворена врата...

А защо е забравена вратата? В тея влакове винаги се чудя как може да има толкова много персонал, като няма работа и за двама. То не са 2 ккондуктора, не са 2-ма полицаи. Най-нормалното нещо е тея хашлаци да следят дали влака им не се движи с отворени врати. Тоя сняг едва ли е навял за 1 минута. Явно е, че влака се е движил десетки километри с отворени врати. Ма какво ли му пука на персонала. Сякаш пътниците са виновни, че в БДЖ влаковече нямат автоматични врати и трябва да ги затварят след себе си като преди 150 години. Малко са ги наклепали даже по медиите.
Локомотив
 
Мнения: 143
Регистриран на: Сря Авг 21, 2013 9:15 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот 07 » Вто Яну 28, 2014 4:52 pm

На 4 вагона се полага един кондуктор, а фуражконосещата измет от ТП не става и за чеп на каца...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Природата и железниците

Мнениеот semafor » Вто Яну 28, 2014 6:13 pm

Локомотив, ти изразът "Последният да затвори вратата" чул ли си го? Сигурно изисква невероятно огромни усилия ако си последния качващ се да се обърнеш и да затвориш вратата след себе си.Най-малкото пък през зимата би трябвало да ти мине през акъла мисълта,че ще излезе навън топлината ако зае*еш вратата отворена и да си речеш "Абе чакай да я затворя да не духа вътре".За слизащите важи същото.Ако след теб няма никой,няма и кой да се качи,абе вземи я бутни тая врата да се затвори.Ама къде ти у Ганьо подобна мисъл!Него не го интересува нищо и никой и рационалното мислене му е чуждо.За сведение в много страни все още си се движат влакове с обикновени,неавтоматизирани врати ама за такива навявания вътре не съм чел.Странно защо ли? :roll: Съвсем друг вече е въпроса защо тази врата евентуално не е била затворена от влаковеия персонал и дали изобщо е могла да се затвори,но тук изпадаме в хипотези.Аз казвам какво съм видял и какво винаги ме е дразнело.Огромната част от пътниците изобщо забравят,че вратата съществува,а вкъщи съм 100000 % сигурен,че не правят така ;)
semafor
 
Мнения: 231
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта