Корупционни скандали в Железниците ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 1:16 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот Administrator » Сря Ное 13, 2013 10:30 am

На ред са бившите шефове на БДЖ: те вероятно ще станат клиенти на прокуратурата

Дълговете на холдинга са 689 млн. лева

Бившето ръководство на БДЖ може да попадне под ударите на прокуратурата за това, че е водило холдинга към умишлен фалит. Това каза настоящият шеф на железниците Християн Кръстев пред в. "Труд".

Той заяви, че имал доказателство за това. В момента се изготвял анализ, който вероятно ще бъде изпратен на държавното обвинение, стана ясно от думите му.

По време на предишните шефове на компанията не са били изплащани задължения към кредиторите и доставчиците, въпреки че по сметките на БДЖ е имало налични средства. В същото време върху дължимите суми е била начислявана наказателна лихва.

Според изпълнителния директор това показвало, че компанията е водена умишлено към фалит. "Работено е с идеята, че БДЖ е излишна на държавата", коментира Кръстев.

Той информира, че в момента кредитите на холдинга възлизат на 689 млн. лева. Преди месец са били покрити задължения от 27 млн. лв. към няколко банки. 20 млн. лв. от тези средства са осигурени от капиталовия трансфер за 2013 г., а останалите 7 млн. лева са от икономии на БДЖ.

Кръстев добави, че преговорите с кредиторите текат "с пълна пара".

Източник: Inews.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот Administrator » Сря Ное 20, 2013 12:12 pm

4 тона желязо изчезнаха от жп гара, само един е наказан

Веселина АНГЕЛОВА

20.11.2013

Изображение
Откритите крадени машинни части в незаконния пункт за изкупуване на скрап в село Драганово.

Огромно количество части и елементи от металорежещи машини изчезнаха от товарната жп гара в Горна Оряховица. Цели 4 тона били отмъквани с дни наред от влакова композиция. Но бе наказан само един железничар за кражба на 1 тон от плячката. Тепърва ще се търси отговорност и от закупчик на пункт за вторични суровини също само за част от липсващата стока.
Металът се топи
Наглата кражба била извършена през февруари тази година. В композицията имало общо 30 тона детайли, изкупени като старо желязо от фалирал завод в Троян. Товарът бил собственост на търновската база на фирма "Ровотел Стийл" ООД и трябвало да замине за "Стомана" Перник. Управителят на базата на лицензираното дружество за изкупуване и търговия с черни и цветни метали Ивайло Иванов останал изумен от "стопяването" на цели 4 тона от товара. Той незабавно сезирал Транспортна полиция в железничарския град и всички останали ведомства, свързани с БДЖ.
За ден-два близо 1 тон от въпросните елементи - лагери, валове и други специфични части, които не могат да са скрап от битови отпадъци, били намерени в пункт в горнооряховското село Драганово.
Разследването продължило под наблюдението на Районната прокуратура в Горна Оряховица. Вече има и уличени виновници за откраднатото желязо. Като обвиняем по чл. 2346 от НК за съхраняване на контрабандна стока бил привлечен изкупчикът Валентин Гогев. След разкритията той бил уволнен, а преди броени дни му е определено наказание след постигнато споразумение. Гогев се признал за виновен и се разминал с пробация от 6 месеца задължителна адресна регистрация и ежедневни срещи с пробационен служител. Освен това той трябва да възстанови стойността на изкупения метал в размер на 589 лв.
При разпитите Гогев посочил и лицето, което предало детайлите в пункта. Оказало се, че металите закарал в базата железничарят Антон Антонов.
"Намерих въпросните части изхвърлени в крайпътна канавка. Събрах ги и ги предадох на вторични суровини", оправдавал се железничарят пред разследващите.
Срещу Антонов е повдигнато обвинение по чл. 207 от НК за това, че е намерил чужда недвижима вещ и не е съобщил за това на компетентните органи, уточни прокуратурата в Горна Оряховица. Магистратите поясниха, че разследването за липсата на останалите 3 тона детайли спрямо неизвестен извършител е спряно, но при нови данни и доказателства ще бъде възобновено.
Ремонт по бреме на транспорт
"От няколко години забелязваме, че има липси от наши товари. Редовно изчезват от 500 кг до 1 тон. Но до тази пролет не вдигахме шум - разказа Ивайло Иванов, управител на обраната фирма. - На 14 февруари наех вагон от БДЖ с всички документи и оставих 30 т скрап. Товарът бе претеглен. След няколко дни незнайно защо и как същият вагон бил изкаран за ремонтни дейности, макар и пълен с детайли от бракувани металорежещи машини".
Иванов уточни, че след ремонта същият вагон и стоката били претеглени на гарата. Всъщност тогава се оказало, че товарът е с 4 тона по-лек. Иванов е убеден, че такова количество няма как да бъде откраднато от един човек.
"Посегателството е дело на група хора, които на гръб би трябвало да изнасят железните детайли дни наред. Научих от управата на "Товарни превози" в Горна Оряховица за несъответствието след ремонта и незабавно съобщих на полицията", сподели Иванов.
Така работници от ощетената фирма, управителят и полицаи се захванали да търсят изчезналите елементи в пунктове за скрап в района. Така стигнали до Драганово.
20 тона в незаконен пункт
"В това село моите момчета откриха нашите детайли в два контейнера сред битови отпадъци. Разпознахме ги, защото са много специфични. Имаме ги и на снимки. Разбутахме' контейнерите и намерихме частите. Там имаше един човек, който се оказа.че няма лиценз, но и твърдеше, че това не е пункт за скрап, а нещо Друго. Питам го какво правят тези части в контейнерите. Той вдига рамене и казва, че май миналата година някой ги докарал да ги пазят. Тази сцена се разигра на 27 февруари. От контейнерите изтеглихме близо 1 тон от металите. Те бяха предадени доброволно и прибрани от Транспортна полиция с помощта на наша техника. Как може нещо да не е пункт, а да има кантар, бутилки газ, кислород за рязане и контейнери!?", недоумява Иванов.
Според него в пункта имало около 20 тона желязо, въпреки че базата била затворена заради изтекъл лиценз. "Нас ни проверяват постоянно и знам какви са изискванията за базите за изкупуване на отломки от черни и цветни метали, какви разрешителни са нужни. В същото време функционират безпроблемно нелегални пунктове и печелят от крадена стока", коментира Иванов.
"Нямаме друг такъв случай : липса на 4 тона от вагон със скрап. Ние сме си направили вътрешно разследване. Точно на мястото, където е бил въпросният вагон за ремонт, няма камери, нито контрол на Транспортна полиция. Вагонът обаче е бил под контактно напрежение от 25 киловолта и за да се изнесе такова голямо количество метали, е трябвало токът да бъде спрян. Каквото сме установили, сме го съобщили на полицията", коментира управата на гарата в Горна Оряховица.
По груба сметка на собствениците щетата от липсата на металите е за над 2000 лв., но детайлите от стругове могат да се ползват за селскостопански машини или дори да се пласират като нови с фалшива опаковка.
"Други кражби не е имало, но се наложи да засилим контрола и охраната върху товарите си. Вече маркираме стоката, преди да влезе във вагоните", обясни Ивайло Иванов.

Източник: Труд
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот plastikat » Сря Ное 20, 2013 12:27 pm

Железничарят Антон Антонов :"Намерих въпросните части изхвърлени в крайпътна канавка. Събрах ги и ги предадох на вторични суровини." Душичка ....
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 07 » Сря Ное 20, 2013 1:26 pm

"От няколко години забелязваме, че има липси от наши товари. Редовно изчезват от 500 кг до 1 тон. Но до тази пролет не вдигахме шум - разказа Ивайло Иванов, управител на обраната фирма. - На 14 февруари наех вагон от БДЖ с всички документи и оставих 30 т скрап. Товарът бе претеглен. След няколко дни незнайно защо и как същият вагон бил изкаран за ремонтни дейности, макар и пълен с детайли от бракувани металорежещи машини".

А защо пропускаме и това? Демонстрация на "завиден професионализъм" от няколко човека се иска вагон да бъде изваден от състава на влак по предлог повреда, и да бъде забутан на подходящо място където може да бъде разтоварен... Едва ли въпросния "Гюро Михайлов" просто е "набрал" малко жИлЕзо, и още няколко като него също че да станат 4 тона. И едва ли това е било единственото професионално изпълнение на трупата...
Напомнят ми за един шофЕр хванат "на калъп" да точи в туби:
"- ама моля ви, то мойто камьон даа икономия, щотои ноф.... ама на колегата дръгела гори много и щяхме да я прелеем в неговия камион, нямаше да крадем, честна дума...."
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 07 » Пон Юни 02, 2014 12:09 am

07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Юни 03, 2014 2:53 am

НКЖИ продаде на финансовия си директор тристаен апaртамент за 20 хиляди евро
Шефът на компанията: „От това няма да излезе новина!“

Автор: Михаил Рангелов
Дата: 01.06.2014

Държавната компания НК „Железопътна инфраструктура" е продала на финансовия си директор Джоанна Димитрова тристаен апартамент в кв. Банишора точно до спирката на метрото за смешната сума от 40 хиляди лева, стана ясно от сигнал, подаден в редакцията на Сдружение „Журналисти за прозрачно управление" (СЖПУ). Намиращият се на бул. „Мария Луиза" имот освен 70-те си квадрата разгъната площ има и допълнителни помещения – мазе и таван. Димитрова е настанена в жилището като крайно нуждаеща се от жилищната комисия в компанията в началото на тази година, като по-късно е подала молба да закупи апартамента.
Любопитното е, че според правилника за самата компания, за да може служител да закупи ведомствено жилище, в което живее под наем, той трябва да има прослужени 5 години в системата на компанията. Димитрова не отговаря на това условие, защото е назначена на своя пост през декември 2009 година, като дотогава бе служител в един от неофициалните предизборни спонсори на ГЕРБ - „Кълвача газ". Въпреки това искането на крайнонуждаещата се Димитрова минава, защото ръководител на отдел „Управление на собствеността", който трябва да следи за спазването на правилника е ... самата Димитрова. Любопитен факт е, че срещу закупуването на апартамента Димитрова се „задължава" да работи в компанията през следащите десет години.

Проверка в специализираните сайтове за имоти показа, че най-ниската оферта за продажба на тристаен апартамент с Банишора е 40 хиляди евро. Брокери, с които се се свързахме обясниха, че теоретично цената би могла да стигне до 38 хиляди евро, ако апартаментът е в много лошо състояние и се нуждае от ремонт.

Генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев отказа да коментира сделката с компанията. „Знам какво се опитвате да направите. От това няма да излезе новина !", обясни той, след което ни затвори телефона.

Сделката на Димитрова е описана в сигнал, който бе подаден в началото на месеца заедно с документи на редкационната поща на СЖПУ. Първата част от сигнала касаеше неправомерно раздаване на допълнителни възнаграждения по европейски проекти на част от ръководството на компанията, включително и финансовия директор Димитрова. Информацията бе потвърдена на пресконференция от директора на дирекция "Стратегическо развитие и инфраструктурни проекти" Николета Стоянова , която призна, че екипът на проекта за внедряване и управление на система за планиране и управление на ресурсите в НКЖИ е получавал допълнително заплащане. Тя обаче отказа да отговори с да или не, дали Джоанна Димитрова е участвала в екипа и разпределението на допълнителните пари.

http://www.classa.bg/%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81/%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B8/item/323378-%D0%BD%D0%BA%D0%B6%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B4%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%84%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D0%B8-%D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B5%D0%BD-%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82-%D0%B7%D0%B0-20-%D1%85%D0%B8%D0%BB%D1%8F%D0%B4%D0%B8-%D0%B5%D0%B2%D1%80%D0%BE#.U4yxpBlBtAj
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 46-211 Dzver » Чет Юни 05, 2014 11:26 am

крайнонуждаещата се

с 3000 лв заплата...
Горкичката, без малко да умре от глад :(
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот railjet » Чет Юни 05, 2014 1:42 pm

Знаете ли колко струва Милчовия пост? За колко време ще погасите кредита, след встъпване в длъжност?

Поне двама души от форума имат представа за приблизителния отговор.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 07 » Чет Юни 05, 2014 9:36 pm

railjet написа:Знаете ли колко струва Милчовия пост? За колко време ще погасите кредита, след встъпване в длъжност?

Поне двама души от форума имат представа за приблизителния отговор.

Да не искаш да потвърдиш че Милчо си купува поста при второ правителство... значи заема се изплаща за по малко от три години :mrgreen:
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот railjet » Чет Юни 05, 2014 10:48 pm

Милчо е в час с релсите и знае как да ги поправя, но не е комунист. Следователно биде таксуван по актуализираните тарифи от края на 2013. Така думат лошите езици. Ние това не сме го видяли, пък може и само легенда да е :roll:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm


Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 42 072.9 » Съб Юни 28, 2014 8:31 am

За милиони няма закони, за кокошка няма прошка...
42 072.9
 
Мнения: 364
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 7:42 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот plastikat » Съб Юни 28, 2014 8:32 am

Долни инсинуации !!! Влязло е дъждовна вода !!! Пак набеждават "невинни" хорица ..............
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 42 072.9 » Съб Юни 28, 2014 8:34 am

Страхотно свършена работа намериха липса за ~800лв! И? Къде са другите?
42 072.9
 
Мнения: 364
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 7:42 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 46-211 Dzver » Вто Юли 01, 2014 8:46 pm

http://www.classa.bg/%D0%BE%D1%82-%D0%B ... 7Lyp5R_tcT

Та колко са плащали за 1 км железен път?
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот railjet » Вто Юли 01, 2014 9:06 pm

Направили впечатление, че откакто изчезнаха лошите батковци, и откакто комунистите конфискуваха отново властта, думите "кражби/кражба на гориво" изчезнаха от пресата. :idea: Все едно добрият стар Пансион внезапно се е осъзнал и хич, ама хич 'ептен, не е източил най-малко една товарна композиция нафта от пролетта на 2013 досега :lol: :idea:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 46-211 Dzver » Вто Юли 01, 2014 9:24 pm

Ти прочете ли горния линк със статията? Прочети го- там няма нищо за нафта и става въпрос за 2010-2013-та.
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот plam71en » Вто Юли 01, 2014 10:06 pm

Нафтата ряпа да яде
plam71en
 
Мнения: 234
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 07 » Вто Юли 01, 2014 11:12 pm

46-211 Dzver написа:Ти прочете ли горния линк със статията? Прочети го- там няма нищо за нафта и става въпрос за 2010-2013-та.

Това почти никой не го прави - всички изпадат в транс "Пеевски, Пеевски, Пеевски"..... Нищо че ако написаното е вярно е бил дружка с "лошите батковци" (който си бяха чиста проба идиоти, поне повечето)....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron