Атракционни пътувания

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Атракционни пътувания

Мнениеот Administrator » Пет Май 30, 2014 1:15 pm

Христо Иванов: БДЖ пуска извънреден влак с парен локомотив по повод 1 юни

30 Май 2014 | 13:01

Христо Иванов, директор маркетинг в БДЖ „Пътнически превози“, в интервю за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“

Водещ: Всяка година традиционно на 1 юни отбелязваме Международния ден на детето. Какви инициативи предвиждат от БДЖ ще разберем от Христо Иванов, директор „Маркетинг и продажби“ в БДЖ „Пътнически превози“.

Христо Иванов: „Холдинг БДЖ“ и тази година ще спази добрата си традиция и ще подари пътуване, безплатно пътуване на всички български деца до 14 години по повод Международния ден на детето. Тъй че, всички, които желаят на този ден да пътуват с деца, могат да сторят това нещо. Децата до 10 години задължително пътуват с придружител, всички влакове в цялата страна могат да бъдат ползвани за безплатно пътуване на този ден.

Водещ: БДЖ предвижда и отделно безплатно пътуване за деца с парен локомотив от София до Банкя. Какво представлява това пътуване?

Христо Иванов: Да, пуснали сме извънреден влак с парен локомотив от София до Банкя в състав 5 вагона, който допълнително е увеличен с още 2 вагона поради големия интерес за пътуване. Засега влакът ще бъде до Банкя, там има един час престой, след което ще тръгне обратно. Тръгването от Централна гара София е в 13.30 часа. Влакът е със задължителна резервация. Цената на билета за възрастните граждани е 5 лева в една посока, но който желае да пътува до Банкя и да се върне със същия влак, цената остава същата – 5 лв. Засега има огромен интерес, местата почти привършиха в петте вагона, тъй че сме ги увеличили, от днеска пускаме допълнително още 2 вагона. Назначаваме и втори влак, който да тръгва от 16,15 от гара София до Банкя, също с престой един час и 17, 40 от Банкя ще тръгне и 18, 05 минути ще пристигне в гара София. Тъй че реално БДЖ пуска два извънредни влака до Банкя и обратно, за да могат повече деца да се възползват от тази атракция пътуване с парен локомотив.

Водещ: Вие заявихте, че има доста силен интерес, знае ли се колко са местата в този влак изобщо? Колко са продадените билети?

Христо Иванов: За Банкя всичките пет вагона вече са продадени, днес пускаме допълнително още два вагона, защото това е максималният състав, който може да тегли парната машина и пускаме допълнително още един извънреден влак до Банкя и обратно, надявам се днес и утре до 1-и също да бъде продадено. Тъй че хората, предлагам на родителите и децата, които искат да пътуват, предварително да си закупят билети, тъй като влакът е със задължителна резервация и местата са ограничени.

Водещ: Социалните инициативи на БДЖ не спират дотук. Вие вече дарихте безплатно пътуване на абитуриенти от домове за деца, лишени от родителска грижа. Какви други социални проекти предвиждате?

Христо Иванов: Ами предвиждаме още редица други различни инициативи. Например на 1 юни атракционен парен влак ще пътува до Своге, инициативата е за деца от столичните домове за деца, лишени от родителски грижи, заедно с техните възпитатели, както и деца от социално слаби семейства от Община Горна Малина. На тези деца ще бъдат раздадени торбички с лакомства, балони, шапки и тениски с логото на БДЖ. По време на пътуването ще бъдат забавлявани от специално наети за целта аниматори. Това е една от инициативите. Освен това за трета поредна година БДЖ ще осигури безплатно пътуване на децата, които участват във фестивала за детското медийно изкуство „Арлекин”, като третото издание ще се проведе от днес, 30 май, до 1 юни в град Варна, като сме осигурили пътуване на тези деца до Варна. Освен това БДЖ ще зарадва с подаръци и 200 деца от ромски произход по случай Международния ден на детето. Инициативата ще бъде насочена към ромските деца, живеещи в най-бедните махали на квартал „Факултета”, т.нар. „Сиромашката” и „Камбоджа”. Тъй че за тях също сме подготвили 200 комплекта с различни подаръци и лакомства. Всяко от тях също ще получи тениска и шапка с логото на БДЖ. Освен това на 1 юни в 10 часа пред сградата на жп гара Габрово ще се проведе пък финалът на конкурс за детска рисунка на тема „Нарисувай габровския влак”. Конкурсът е организиран по повод Международния ден на детето от любители на жп транспорт от град Габрово, естествено, със съдействието на холдинг БДЖ. В конкурса ще участват над 90 творби, като най-сполучливите рисунки ще бъдат отличени от жури, което се председателства от габровски художник. Наградите за малчуганите, спечелили първо, второ и трето място, ще бъдат безплатни билети за пътуване с влак за цялото семейство по избрана от детето дестинация. И също както и шапки и тениски с логото на БДЖ. Тъй че смятам не са малко инициативите, но наистина децата заслужават тези неща и БДЖ прави всичко възможно за това.

Андреа ПУНЧЕВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Атракционни пътувания

Мнениеот Administrator » Чет Юни 12, 2014 3:36 pm

Кралски влак пристига в Русе

Машината, возила Хрушчов и Чаушеско, ще бъде изложена на Централната гара в града

11 юни, 07:49

Изображение

Кралски влак очакват днес на Централната гара в Русе. Височайшият превоз е принадлежал на монархическото семейство на съседна Румъния и щя гостува в дунавския град за тържествата по случай 75 години от създаването на Музея на железопътния транспорт в Букурещ, съобщава „Телеграф”.По програма от 11 ч. от Букурещ ще тръгне румънският кралски влак, който ще спре на обновената железопътна гара в Гюргево. В ранния следобед тренът ще пристигне на Централната гара в Русе, където ще е отворен за посетители.

Построен през 1928 г. в Милано от Ернесто Бреда, тренът има луксозни вагони, изработени от най-скъпи материали. Столовете и канапетата са покрити с телешка кожа от Кордоба, масите и част от панелите са от розово и орехово дърво. За лампите на вагоните и огледалата в салоните са използвани миланско стъкло и чешки кристал.

Луксозната трапезария е станала мълчалив свидетел н а последния обяд на крал Михай Първи, преди да напусне Румъния през януари 1948 г.

Влакът е използван от Никита Хрушчов през 1955 г., а след това с него диктаторът Николае Чаушеску е разхождал из страната Йосип Броз Тито, Тодор Живков, Леонид Брежнев и други височайши гости, сред които са били президентът на САЩ Джералд Форд и държавният секретар Хенри Кисинджър.

Източник: БЛИЦ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Атракционен влак по повод деня на детето 1-ви Юни

Мнениеот bdz » Сря Май 27, 2015 3:34 pm

Небивал интерес към атракционния влак за Деня на детето, пускат допълнителни билети

Допълнителен курс по линията Димитровград - Първомай ще направи ангажирания за Деня на детето атракционен влак. Поради огромния интерес, от администрацията на кмета Иво Димов са направили възможното БДЖ, които са партньори в начинанието, да осигурят трети влак. Така броят на местата се увеличава от 246 на 369.

Пуснатите в обръщение допълнителни безплатни билети заинтересованите родители могат да получат от 10 ч. утре, 28 май, на касата на Общинския драматичен театър. Уговорката е, че на човек ще се предоставят до три пропуска. Целта е да се възползват максимално повече деца.

Инициативата се провежда под егидата на транспортния министър Ивайло Московски и с любезното съдействие на БДЖ „Пътнически превози“.

От екипа на градоначалника приканват гражданите към разбиране за ограничения капацитет на местата и канят всички на организираните на 31 май и 1 юни тържества за Деня на детето в централната част на града.

http://dgpazar.eu/index.php?page=News&id=16838


Поздравления за инициатора на тази идея, а именно Г-н Иво Димов и община Димитровград.

За разлика от онези, които стимулират пътувания с автобус, то тук кмета прави онова, което почти никой не прави,а именно да покаже, че железопътния транспорт съществува и че колкото е красиво и интересно е пътуването с влак, то толкова е и екологично.Поздравления!

* Само да вметна, че предварително заявените влакове бяха два, но поради увеличен интерес и търсене и благодарение на кмета Г-н Иво Димов и ръководството на БДЖ ПП се осигури допълнителен влак (трети).
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Атракционни пътувания

Мнениеот Administrator » Пон Авг 17, 2015 1:51 pm

Ретро-тренове преминават през Димитровград по пътя на легендарния „Ориент експрес“

14 Август 2015 | 15:17

През димитровградската жп гара ще минават няколко нови жп-композиции, предлагащи незабравимо преживяване на ентусиасти от цял свят. По примера на легендарния „Ориент експрес“, пътя на туристическите атракции ще поемат от София за Истанбул, Атина и Белград. За разлика от трена, описан в произведенията на Агата Кристи, новите еквиваленти ще са немски железопътни композиции от 60-те и 70-те години на миналия век. Естествено, и пътуването с тях ще е на значително по-приемливи цени. Срещу 180 EUR на човек гости от Европа и Азия могат да пропътуват малка част от маршрута на “Ориент експрес“, познат като един от най-известните влакове в света.

С експрес "Златния рог" приключението започва от София, като е предвидена и спирка в Пловдив, за да могат туристите да се насладят на историята на европейската столица на културата. Следва преминаване през Димитровград с кратък престой на местната гара.

Обещанието на туроператорите е пътешествието да е единствено първа класа, а в ресторанта на влака ще ви предложат прясно сготвени по избор стия. Можете и да предплатите тристепенно меню, което според маршрута ще ви струва между 30 и 45 EUR.

Пътуването завършва на старата жп гара на Истанбул, която е и една от туристическите атракции на турския мегаполис. Ако искате да се върнете към София след два дни със същия влак, получавате отстъпка в цената. Така двупосочният билет излиза 330 EUR. Подобно приключение можете да изживеете и по маршрута София-Солун-Атина с "Акрополис експрес" срещу 240 EUR.

"Панония експрес" пък пътува от София през сръбския Димитровград и Ниш за Белград, а цената за пътник е 140 EUR. За любителите на природата компанията предлага и пътуване с влак през Родопите, за да могат туристите да се насладят на спиращи дъха гледки. Засега най-търсени, оказва се, са маршрутите сред германците.

Източник: DGpazar.eu
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Атракционни пътувания

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Авг 29, 2015 2:43 pm

Министърът на туризма не се интересува от богати швейцарски гости
БДЖ сама изпусна 84 хил. лв. приход от туристически влак

БДЖ изпусна приход от 84 хил. лв. само от едно туристическо пътуване поради безхаберието на отговорни служители, а също и поради липса на всякаква комуникация между отделите в компанията. Това научи „Гласове“ от Даниела Стоева, туроператор, която от години организира едни от най-скъпите екскурзии у нас – железопътни, комбинирани с културни преживявания.

Даниела Стоева се обърна към „Гласове“ с молба чрез медията най-високопоставените шефове в компанията да научат за предстоящата за нея катастрофа: при предплатени самолетни билети на туристи от Швейцария и заплатени хотели в България за две групи, от БДЖ й съобщават по-малко от месец преди пътуването с ретровлак, че такова няма да се осъществи поради документни проблеми. Заявката за пътуванията на групите тя е направила още през февруари 2015 г., а от началото на май упорито опитва да подпише договора си с железницата. Върху него трябва да бъдат положени шест подписа на шефове в компанията. За последно парафите са обещани на 20 юли. Но нищо не се случва. На 14 август я уведомяват кратко, че няма начин пътешествията да се осъществят, защото имало проблем с документното оформление на поисканите композиции. С това от БДЖ считат въпроса за изчерпан.

Според нормативните правила всеки подвижен състав в системата на БДЖ – вагон или локомотив, трябва да бъде заведен в регистър, в който да е описано всичко, свързано с неговия произход, техническо състояние – един вид паспорт за годност. И след като от компанията са информирани още през февруари, че такива пътувания са планирани, заявени са исканите вагони и локомотиви, шест месеца по-късно оттам отговарят: „Няма да стане“. Причината е, че нито един от т.нар. исторически вагони по никакъв начин не присъства в тази документация. Все едно не съществуват.

„Излиза, че всички досегашни туристически пътувания из цялата страна са били незаконни и че ако нещо се беше случило, застраховките на всички пътуващи са били невалидни“ – обяснява Даниела Стоева.

Какви са правилата?

Когато се поръчва трасе към Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), без значение за какъв превоз се отнася, описват се превозните средства, те се проверяват в регистъра, където се води цялата техническа документация. Едва при представянето на тези документи НКЖИ дава право за движение по релсите и разписание. Това не се отнася за ежедневно пътуващите пътнически влакове, а е изискване за всеки случай, когато се подава искане за пускане на индивидуално трасе – било за товарен, специален или туристически влак.

Възниква въпросът как досега НКЖИ е позволявало историческите влакове да пътуват и да возят туристи? Оказва се, че БДЖ е подписвало декларация, че подвижният състав на композицията е технически изправен и хоп – получавали трасето. Едната държавна компания е правила услуга на другата. Изцяло незаконно.

Баба Меца се оказва препъникамък

Разплитането на историята тръгва по повод реставрирането на още един от старите парни локомотиви, наречен галено Баба Меца. Когато започва процедурата по завеждането й в регистъра, става ясно, че Баба Меца ще е сама – останалите локомотиви и вагони просто не са описани.

Малка, но съществена подробност е, че този гаф става известен още през април т.г.. Но за това не е уведомен нито някой от ръководството в БДЖ, нито отдел „Маркетинг“, който е дал гаранции на Стоева, че договорите за туристическите пътувания ще бъдат подписани.

Към момента, когато ръководството на компанията научава за тази каша, шефът, който отговаря за подвижния железопътен състав, твърди, че документите на историческите вагони и локомотиви ги няма. Хей така, никакви ги няма!

„Към дата 26 август на нас ни беше казано, че е абсурдно да се случат нещата и отсъстващите вагони и локомотиви да се включат в регистъра, въпреки че правели всичко възможно“ – разказва туроператорът.

Светкавичната реакция на висшето ръководство на БДЖ (част от които и в отпуск) принуждават многомесечното бездействие да се превърне в бурна работна активност и само в рамките на два часа на 27 август всички необходими документи са издирени.

В дните, докато Даниела Стоева прави опити да пробие до големите началници, тя е длъжна да информира и партньора си в Германия, че по думите на компанията пътуванията няма да се състоят. Така нейният партньор Армин Гьоц, който от години работи с България, отменя резервациите на своя група, планирана за началото на октомври. Само от тези пропуснати туристи БДЖ губи 84 хил. лв. приход. За трите групи сумата е била 125 хил. лв.

БДЖ калкулира цената, като се плаща на ден за локомотив, за вагон и на километър пробег. От по-краткото пътуване компанията получава 16 хил. лв. за два дни. Другото е четири дни и от него железницата ще спечели 26 500 лв. Третото пътуване, което, за съжаление, загубихме заради тази ситуация, понеже включва и новите парни локомотиви и някои от по-старите, е на стойност 84 хил. лв. От трите пътувания БДЖ щеше да получи над 125 хил. лв.

„Вярно е, че на фона на стотиците милиони дълг на компанията тези 125 хил. лв. са като капка в морето, но ако това е моят бизнес, аз и от 1000 лева не бих се отказала – коментира Стоева. – Шефът на фирмата – партньор, с когото работим от години, се ядоса повече, отколкото при коя да е друга предишна ситуация, и за първи път заяви, че ще реши дали завинаги да не прекрати отношенията си с България.“

Как е ставало преди?

Неоспорим факт остава, че историческите превозни средства не са описани никъде, но изискванията за разрешение на НКЖИ конкретен състав да се движи по релсите остават. Оказало се, че ги пускали да пътуват с приложена декларация от страна на БДЖ, че са технически изправни. Но се оказва също, че това е незаконно и в случай на инцидент застраховките и на пътниците, и на самия подвижен състав са невалидни.
Явно по свое лично усмотрение директорът на „Подвижен железопътен състав“, който е наясно, че старите влакове не са включени в регистъра, решава, че няма бърза работа да ги вписва. Остава неизяснено дали от маркетинг отдела някога са му казали, че такива пътувания предстоят, или и той е бил шашнат в последния момент, на 50-ото или 100-ното подканяне от страна на Даниела Стоева да си получи подписаните договори.

Картинката е ясна: в БДЖ никой с никого не си говори, констатациите за проблеми остават за лична консумация, шефовете на най-високо ниво остават изумени в последната минута.

Предисторията на модерния жп туризъм

Даниела Стоева се занимава с железопътен туризъм от 2006 г. „Два типа са пътуванията – обяснява тя. – Едните са чисто туристически групи, при които част от пътуването се провежда с атракционен влак. Те са хора, които се интересуват от култура и история и возенето е разнообразие.

Вторият тип са фенове на парните локомотиви, такива общества и сдружения съществуват в цял свят. Най-много са в Германия и Великобритания, които пътуват навсякъде, където съществуват парни локомотиви, и това са по-скоро фотопътешествия. В наши групи са се включвали британци и германци, които вече живеят в Австралия и Нова Зеландия!

При тези пътувания винаги говорим за платежоспособна клиентела. Пътуването със старинен частно нает влак е луксозно преживяване. Освен това такива преживявания се ползват и за т.нар. насърчителни пътувания, известни още като incentive – за фирмени събития, за награда на служителите на елитни предприятия.

Германският лекарски съюз избра да пътува с наши ретро влакове!

На Балканите БДЖ притежава не само с най-богатата колекция от уникални, автентични, работещи парни и дизелови локомотиви, а сме и единствените: нито Румъния, нито Турция, нито Гърция, за Македония не говорим – притежават парни локомотиви в движение. А с нововъзстановените два парни локомотива у нас те са вече пет, плюс този на теснолинейката – шест.
„Корна експрес“ е също една уникална композиция, защото е напълно оригинална. За разлика от „Ориент експрес“, който е луксозен, но е възстановка, римейк, нашата е истинска и като оценка от страна на феновете, на влаковите маниаци, „Корона експрес“ е истинското бижу.

Търсене към такива пътувания в България винаги е имало, а в последните години се увеличава по две причини – ние като туроператори много промотираме продукта, а в същото време сдруженията на феновете чрез своите форуми ни рекламират постоянно и добрите неща, които казват за нас, се разпространяват със страхотна скорост. Тези общества са наясно какви реставрации се извършват в България, следят ги и месеци по-рано пращат запитвания дали се формира група за първо пътуване с някой локомотив. Те не просто искат да преживеят возенето с автентичния ни подвижен състав, те искат да са първи и са готови да платят всякаква сума за това.

По принцип БДЖ имат желание да предлагат тази услуга, новото ръководство създаде отдел за това, но активностите им са много слаби. Да не говорим, че не си и говорят.

Цените, които туристите плащат, са между 2 и 4 хил. евро, като, разбира се, от значение е какво съдържа пакетът.

Най-скромното пътуване е от София до Септември с дизелова мотриса Серия 19. Само две такива машини се движат в Европа, едната е нашата. Цялата екскурзия е шест дни, в три от тях се пътува и с влак. Когато за туристите самите влакове са важни, се правят и специални спирания. На място, където е удобно да се слезе, влаковите фенове излизат навън, вървят край релсите и чакат локомотивът да се зададе, да пусне пара и те го снимат. После се фотографират пред него, снимат детайли от ходовата част – това е част от преживяването, за което са платили.

В съпътстващата програма е включена културно-историческа обиколка на София, Пловдив, посещение на Рилския манастир, а за десерт – возене с ретро трамвая в столицата.

Много луксозно е 12-дневно пътешествие за швейцарски туристи с „Корона експрес“ и с теснолинейката Септември–Добринище. Пет дни гостите се возят с влака. В обиколката са включени Плевен, Търново, Трявна, Казанлък, Несебър, Пловдив, Банско, Рилският манастир, Мелник. Това е опознавателен тур на България, хотелите са най-добрите във всяка локация.

Едни от големите проекти, които направихме, бяха три тура за по 200 човека. И сега, като си помисля, че застраховката на ни един от тези хора не е била валидна, мога само да се благодаря на всички добри сили, че всичко мина без нито един проблем.

За много голям успех считам пробива ни на швейцарския пазар, който направихме през 2012 г., като поканихме журналисти от швейцарско популярно списание и вследствие те написаха много хубава статия за България и за региона около теснолинейката. Това го направихме съвместно с швейцарския туроператор. В резултат от тази скромна кампания на следващата година по тази програма докарахме нови 150 човека. Ако такова нещо се прави в национален мащаб, такъв вид конкретни кампании, може да се измери и резултатът от тези кампании.

Тъй като министърът на туризма Николина Ангелкова бе временен министър на транспорта, от бранша считахме, че имаме насреща „свой“ човек, който е видял проблемите от едната страна и е готов да ги превърне в поле за работа, след като е вече от другата. Но нищо подобно не се случи.“

Явно мислейки си същото, посланикът ни в Швейцария Меглена Плугчиева още през февруари написа писмо както на Ангелкова, така и едно до транспортния министър Ивайло Московски („Гласове“ разполага с писмата), в които се обяснява защо под формата на публично-частно партньорство е възможно разработването не само на жп линии, но и на цялостно туристическо развитие на региона, където тези линии минават.

Тези писма остават без отговор.

По същото време от българското търговско представителство в Швейцария към Николина Ангелкова е изпратено предложение от организаторите на големите изложения в Швейцария за маркетингова кампания на културния и жп туризъм на България на швейцарския пазар. Бюджетът ни би бил около 40 хил. евро – скромна кампания, но с измерими резултати. От министерството заявили, че нямат интерес, разказва Даниела Стоева и допълва: „С всички сили опитах да пробия в туристическото министерство, но ми бе обяснено, че Швейцария е твърде малък пазар за нас. Е, да, но е богат пазар и един швейцарски турист, който по никакъв начин няма да иде на морето, плаща колкото пет черноморски гости“.

„Нашият германски партньор години наред опитваше да убеди министерство на транспорта и общините по теснолинейката Септември–Добринище за създаване на публично-частно партньорство. Оказа се, че до общо съгласие не може да се стигне. Сега транспортното ведомство предлага тази линия за самостоятелна концесия. А това по предложения начин никога няма да се случи“ – обяснява Даниела Стоева.

Туристически абсурди

„С г-н Гьоц видяхме възможност за директни разговори на последната туристическа борса в Берлин, през март тази година, продължава разказа си туроператорът - Нееднократно заявихме среща с министър Ангелкова, обяснявахме, че искаме да я запознаем с възможностите на този вид туризъм и проектите за туристически влакове между балканските столици. Категорично бяхме пренебрегнати. Нулев интерес.

В същото време госпожа Ангелкова развеждаше скиора Марк Жирардели като циркова маймуна от щанд на щанд да се запознава с туроператорите.

Марк Жирардели обаче дочу за какво говорим и дойде лично при нас.

Той първо познава региона на Банско и аз накратко му разказах за какво иде реч. И той страхотно се зарадва, настани се удобно и поиска да научи колкото се може повече подробности. Оказа се, че синът му не само е фен на парните локомотиви, а дори имал документ за машинист на парна машина. Това ми даде малък лъч надежда, но докато Марк Жирардели схвана идеята за пет минути, министърът така и не разбра, че не искаме пари, а просто, като говори за българския туризъм пред небългарска аудитория, да споменава и за тези възможности. Не искахме повече от това.“

Даниела Стоева продължава обясненията си: „Беше ни нужно да говорим с министър Ангелкова за онова, което посланик Плугчиева е написала; искахме да разберем дали тече някаква комуникация между нея и транспортния министър. По моето скромно мнение на туроператор с 20-годишен опит работата на министерството е координация с всички ведомства, които могат да участват в създаването на успешни продукти, а не сама да седне и да рисува и разписва маршрути – нещо, което и без това е работа на туроператорите, които по никакъв начин не са длъжни да се съобразяват с нейните препоръчителни хрумвания.

Туризъм се прави, когато налице са инфраструктурните възможности. Или ще го обясня така: когато министърът на туризма (и бивш на транспорта) убеди своя настоящ колега министър на транспорта и общините по трасето на теснолинейката Септември–Добринище какви са ползите от публично-частното партньорство и на първо място всички гари са измазани и туристите има къде да слязат, това е правилната крачка за туризма. Ако не вярва на мен, ако не вярва на бранша, да попита Марк Жирардели или направо да покани сина му!“ – опитва за пореден път да обясни ситуацията Даниела Стоева.

Писмото на посланик Плугчиева до министъра на туризма е относно „Проект за възраждане и развитие на теснолинейната желеница Септември-Добринище като част от цялостна конпецпия за туристическо развитие на региона.“

Като краен резултат: историческият подвижен състав на БДЖ вече ще бъде документално оформен и бъдещите пътувания на туристите ще са законни. Но освен зимния туризъм, явно и развитието на жп туризма поне засега също ще разчита на Марк Жирардели.

http://glasove.com/categories/na-fokus/news/bdzh-sama-izpusna-84-hil-lv-prihod-ot-turisticheski-vlak
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Атракционни пътувания

Мнениеот Administrator » Пет Мар 03, 2017 10:42 pm

Хр. Алексиев: Приходите на БДЖ от атракционни пътувания могат да бъдат четири милиона лева на година

Публикувано : чт, мар 2nd, 2017

Приходите на БДЖ от атракционни пътувания могат да бъдат 4 милиона лева на година. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев днес по време на демонстрационно пътуване с парен локомотив до Черепишкия манастир с участието на министър-председателя Огнян Герджиков, министри и дипломати, съобщават от пресцентъра на МТИТС.

pr16500Министър Алексиев допълни, че идеята за това пътуване е да покажем пред дипломатическия корпус, в навечерието на националния празник, българската традиция, история, духовност, защото е важно и трябва да бъде популяризирано.

В момента се разработва програма за атракционни пътувания с железницата, като се водят разговори с туроператори за такава дейност. „Идеята е те да бъдат редовни пътувания, а не да бъдат периодични. За тази цел е нужен ясен график, включване на туроператор и реклама, и мисля че присъствието на целия дипломатически корпус днес, е една много сериозна реклама за това“, добави още министър Христо Алексиев.

България е една от малкото страни в Европа, която притежава такъв подвижен състав – парни локомотиви и исторически вагони, които са в експлоатация. В повечето страни в Европа те са музейни експонати. Това е и най-голямото предимство за реализирането на намеренията ни за атракционните пътувания, отбеляза още министърът.

Пред журналисти министър Алексиев направи и кратка равносметка на постигнатото през изминалия месец в системата на железницата. Изпълнението на Графика за движение на влаковете е подобрено от 77 % на 92 %. Закъсненията на база денонощие са намалени от 2500 минути на 680 минути. Министър Алексиев отбеляза, че тези резултати са постигнати с по-добри организационни мерки без изразходването на допълнителен финансов ресурс, дори такъв бе спестен на дружеството.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron