Иде ли краят на БДЖ ?

Иде ли краят на БДЖ ? Пътниците на бунт – вече не могат да разчитат на превозвача, а от БДЖ се оправдават с липсата на локомотиви
Публикувано : чт, яну 5th, 2017
Пътуващи от София за Мездра блокираха единия от коловозите на столичната Централна гара в знак на протест срещу закъсненията на влаковете за Искърското дефиле, съобщават зрители на bTV.
bunt-bdz-01-2017Тръгващата в 17:20 пътническа композиция била забавена с 60 минути заради липса на локомотив. В резултат пътниците блокирали с телата си пътя на бързия влак „Янтра” с искане пътническият влак да тръгне незабавно.
„Всеки ден закъснения от 2 часа на минус 10-15 градуса. БДЖ се грижи нервите на пътуващите по тази линия да са винаги опънати!”, възмущава се един от пътуващите, съобщават още от bTV.
Днешният случай е само един от многобройните подобни случаи на ден, когато и малкото останали редовни пътници на родната железница, които са съсредоточени най-вече по т.нар. крайградски линии и използват жп транспорта за ежедневно пътуване до работното си места, се сблъскват със или отменени влакове или в най-добрия случай с дълги закъснения, които се обявяват в последния момент.
Снимка от електронното табло на гара София с част от пристигащите влакове на 05.01.2016 г.
Снимка от електронното табло на гара София с част от пристигащите влакове на 05.01.2016 г.
Така например, както може да се види от снимката от електронното табло на пристигащите влакове на гара София от днес, 05.01.2016 г., отменен е изцяло КПВ 50206 от Перник за София, който е от т.нар. работнически влакове и стотици перничани го използват ежедневно, за да достигнат до работното си място. Всъщност, предходния ден, на 04.01.2016 г., отменен е именно предишния влак от Перник за София- КПВ 50270 и пътниците са принудени да използват следващия в разписанието влак, който пък днес е отменен. Всички тези преживявания и пълна непредвидимост дали изобщо и кога ще пристигне човек на работното си място, са изпитание дори за най-търпеливите работодатели и според мнозина е странно, че все още има редовни пътници по крайградските линии, които използват жп транспорта за ежедневно придвижване до работното си място. Както може да се види от електронното табло, на практика всеки 2-ри влак от сутрешните, т.нар. работнически влакове регистрира закъснения в движението си.
Оказва се обаче, че пътниците на БДЖ са решили да търсят правата си на европейски граждани (например случая с бунта от днес, който не е единичен) и няма да се откажат да пътуват с влак, а ще се борят да получат европейска пътническа жп услуга, дори с цената на бунтове и протести, дори, ако трябва да се мине през „трупа на БДЖ“, ако държавния превозвач не намери начин (с подкрепата на държавата или без) да предостави адекватна услуга на пътниците. А именно държавата е необходимо да прояви по-голяма загриженост за ежедневната оперативна обстановка в движението на пътническите влакове, която прилича на тежко зимно бедствие, което обаче е в 365 дни от годината. Именно заради това, държавата носи споделена и основна отговорност за всичко, което се случва в държавното й дружество, а от години неофициално сред служителите на железницата се говори, че държавната политика в сектора е към умишлено закриване и възпрепятстване на развитието на държавния жп транспорт с цел реализиране на определени интереси в частния сектор на транспортния бранш.
Източник: ЕПБЖ
Публикувано : чт, яну 5th, 2017
Пътуващи от София за Мездра блокираха единия от коловозите на столичната Централна гара в знак на протест срещу закъсненията на влаковете за Искърското дефиле, съобщават зрители на bTV.
bunt-bdz-01-2017Тръгващата в 17:20 пътническа композиция била забавена с 60 минути заради липса на локомотив. В резултат пътниците блокирали с телата си пътя на бързия влак „Янтра” с искане пътническият влак да тръгне незабавно.
„Всеки ден закъснения от 2 часа на минус 10-15 градуса. БДЖ се грижи нервите на пътуващите по тази линия да са винаги опънати!”, възмущава се един от пътуващите, съобщават още от bTV.
Днешният случай е само един от многобройните подобни случаи на ден, когато и малкото останали редовни пътници на родната железница, които са съсредоточени най-вече по т.нар. крайградски линии и използват жп транспорта за ежедневно пътуване до работното си места, се сблъскват със или отменени влакове или в най-добрия случай с дълги закъснения, които се обявяват в последния момент.
Снимка от електронното табло на гара София с част от пристигащите влакове на 05.01.2016 г.
Снимка от електронното табло на гара София с част от пристигащите влакове на 05.01.2016 г.
Така например, както може да се види от снимката от електронното табло на пристигащите влакове на гара София от днес, 05.01.2016 г., отменен е изцяло КПВ 50206 от Перник за София, който е от т.нар. работнически влакове и стотици перничани го използват ежедневно, за да достигнат до работното си място. Всъщност, предходния ден, на 04.01.2016 г., отменен е именно предишния влак от Перник за София- КПВ 50270 и пътниците са принудени да използват следващия в разписанието влак, който пък днес е отменен. Всички тези преживявания и пълна непредвидимост дали изобщо и кога ще пристигне човек на работното си място, са изпитание дори за най-търпеливите работодатели и според мнозина е странно, че все още има редовни пътници по крайградските линии, които използват жп транспорта за ежедневно придвижване до работното си място. Както може да се види от електронното табло, на практика всеки 2-ри влак от сутрешните, т.нар. работнически влакове регистрира закъснения в движението си.
Оказва се обаче, че пътниците на БДЖ са решили да търсят правата си на европейски граждани (например случая с бунта от днес, който не е единичен) и няма да се откажат да пътуват с влак, а ще се борят да получат европейска пътническа жп услуга, дори с цената на бунтове и протести, дори, ако трябва да се мине през „трупа на БДЖ“, ако държавния превозвач не намери начин (с подкрепата на държавата или без) да предостави адекватна услуга на пътниците. А именно държавата е необходимо да прояви по-голяма загриженост за ежедневната оперативна обстановка в движението на пътническите влакове, която прилича на тежко зимно бедствие, което обаче е в 365 дни от годината. Именно заради това, държавата носи споделена и основна отговорност за всичко, което се случва в държавното й дружество, а от години неофициално сред служителите на железницата се говори, че държавната политика в сектора е към умишлено закриване и възпрепятстване на развитието на държавния жп транспорт с цел реализиране на определени интереси в частния сектор на транспортния бранш.
Източник: ЕПБЖ