Страница 1 от 1

Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват БДЖ

МнениеПубликувано на: Чет Фев 04, 2016 9:20 am
от Administrator
Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании продължават да отнемат товари от БДЖ

През тази година товарите на държавните железници ще намалеят още

02/02/2016

Светослав Метанов

През 2015 година частните железопътни компании са продължили да отнемат товари от държавните БДЖ. Това показват предварителните данни за пазара на Асоциацията на железопътните превозвачи в България, които бяха предоставени на Клуб Z от браншовата организация.

По показателя обем на извършената работа в милион тонкилометри пазарният дял на БДЖ-Товарни превози за първи път пада под 50%. Държавната компания, за която чисто формално е открита приватизационна процедура, е превозила през м. г. 1680 млн. тонкилометра, които ѝ осигуряват пазарен дял от 47,5%. Преди година по обем работа БДЖ държеше 51,2%.

В същото време най-голямата частна жп компания у нас - БЖК АД продължава да расте. Дружеството през м. г. е превозило 850 млн. тонкилометра, което ѝ отрежда пазарен дял от 24 на сто. Това означава, че дружеството с персонал от около 600 души върши наполовина от работата на БДЖ, която е с 6 пъти по-голям персонал.

Отличниците

Мощно пазарни позиции печели и българското поделение на германския гигант "Дойче Бан". Компанията "ДБ Шенкер Рейл България" през миналата година е превозила 634 милиона тонкилометра товари, което ѝ отрежда 18 процента от общия обем извършена работа с жп транспорт у нас. Данните на компанията показват, че тази компания за последните 5 години е увеличила товарите си почти петорно.

И все пак "ДБ Шенкер" не е жп компанията, която пробива най-бързо на пазара. Шампионът по ръст на превозите е австрийската "Рейл Карго". През 2014 година това дружество е превозило 85 млн. тонкилометра товари, а през м. г. обемите са се увеличили с над 54% до 131 млн. тонкилометра, които са равни на 3,7% от общия обем на жп бизнеса у нас.

Значителен пазарен дял има и русенската компания "Булмаркет ДМ". Дружеството е превозило 242 милиона тонкилометра през 2015 г., които му осигуряват 6 на сто пазарен дял.

Останалите играчи на жп пазара са с незначителни дялове. Въпреки това трябва да бъде обърнато внимание на две други компании. Това са "Порт Рейл" ООД и "ТБД ТП" ЕАД. Първата от тези дружества се занимава изключително с маневрена дейност, от която през последната година БДЖ започна да се отказва като губеща. "Порт Рейл" обаче печели и то добре само от маневри и въпреки че пазарният ѝ дял за 2015 г. е 0,1% срещу тях стоят отлични печалби.

Разшифровката на "ТБД ТП" е "ТЕЦ Бобов дол товарни превози". Това е компания на бизнесмена Христо Ковачки, която навлезе на пазара в самия край на 2015 г. За м. г. обемът ѝ на дейност е едва 6,4 млн. тонкилометра или 0,2 процента от пазара, но е ясно, че през тази година ще се увеличи многократно. Именно през 2016 г. БДЖ ще се усетят отлива на товари от мините до тецовете на енергийния бос и благодетел на парламентарната група на Български демократичен център.

Какво друго?

През тази година на пазара е ясно, че ще се появят и нови силни играчи, които допълнително ще стъжнят живота на държавната компания БДЖ. Може би най-сериозният от тях е на ТИР компанията "ПИМК", която се очаква да подаде документи за жп превозвач съвсем скоро. Компанията вече е поръчала чисто нови локомотиви от "Сименс" и вагон-ремаркета от жп завода в град Септември, които да превозват камионите ѝ от България към Западна Европа.

Източник: Клуб Z

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Пет Фев 05, 2016 12:19 am
от Варужан Апелян
ПИМК имат спечелен проект по Марко Поло за Пловдив - Истанбул и Пловдив - Любляна. ЕК ще им дава по 4 евро пряко финансиране за всеки 1000 тонкилометра по релси.

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Пет Фев 05, 2016 9:53 am
от bdz46203
Да дадат и на БДЖ малко. Куцо и сакато взима пари от Европа, За някакви гъски и червеношийки може 50 милиона да дадат, а за БДЖ няма и една стотинака. Повтарям ЕДНА СТОТИНКА НЯМА.

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Пет Фев 05, 2016 12:14 pm
от 07
bdz46203 написа:Да дадат и на БДЖ малко. Куцо и сакато взима пари от Европа, За някакви гъски и червеношийки може 50 милиона да дадат, а за БДЖ няма и една стотинака. Повтарям ЕДНА СТОТИНКА НЯМА.

БДЖ има 5 пъти повече администрация от ПИМК - да вземат да свършат малко полезна работа и да подготвят документи и да кандидатсват. Стига са чакали на готово и хлецнали "държавата да ни даде, държавата да ни забърше г*за, държавата да ни намери работа, държавата..."

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Пет Фев 05, 2016 2:41 pm
от BDZ 07
да вземат да свършат малко полезна работа и да подготвят документи и да кандидатсват


А мислиш ли, че са наясно с материята? Аз лично - НЕ.

Частникът знае, че за да има финансови постъпления, трябва здраво да бачка. А тия - и да свършат и да не свършат - държавата ще покрие всичко. И в моята работа е така (макар, че не е частна) - от 9 души в Дирекцията, в която работя - 6 са парашутисти и не знаят какво правят. По цял ден фейсбук, телефончета, кафенца, има и двама наглеци, дето идват за 2-3 часа преди обед и после си тръгват. Останалите трима вършим тяхната работа, защото не сме членове на правилната партия, отгоре ни гледат под две лупи и сме с единия крак уволнени, защото “сме взимали местата на партийците“.

На “Иван Вазов“ в София е същото - парашутисти, некадърници и наши хора. Пък ти чакай нещо да се случва - е как, като няма кадърни служители?

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Пет Фев 05, 2016 3:48 pm
от 07
BDZ 07 написа:
да вземат да свършат малко полезна работа и да подготвят документи и да кандидатсват


А мислиш ли, че са наясно с материята? Аз лично - НЕ.

Частникът знае, че за да има финансови постъпления, трябва здраво да бачка. А тия - и да свършат и да не свършат - държавата ще покрие всичко. И в моята работа е така (макар, че не е частна) - от 9 души в Дирекцията, в която работя - 6 са парашутисти и не знаят какво правят. По цял ден фейсбук, телефончета, кафенца, има и двама наглеци, дето идват за 2-3 часа преди обед и после си тръгват. Останалите трима вършим тяхната работа, защото не сме членове на правилната партия, отгоре ни гледат под две лупи и сме с единия крак уволнени, защото “сме взимали местата на партийците“.

На “Иван Вазов“ в София е същото - парашутисти, некадърници и наши хора. Пък ти чакай нещо да се случва - е как, като няма кадърни служители?

Именно. Само че за повечето БДЖейци извън "вазовите обори" са виновни не клатикнорците в кацелариите, а "еврогейците", "НАТО", "САЩ", "демокрацията" и тея дето посочват проблемите на БДЖ.... тук таме и Милчо....

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Съб Фев 06, 2016 5:52 pm
от zmei
Каквото ида са спечелили ПИМК,това не засяга пряко БДЖ-ТП.Засяга Шенкер,защото те им карат ремаркетата в момента.Виж за Ковачки е друго.Там ще отпаднат няколко влака от БДЖ.Но той и без това мрази да плаща.

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Съб Фев 06, 2016 6:19 pm
от 1435
Българския клон на Шенкер не кара ремаркета на ПИМК. А няколкото влака на Ковачки са 40% от товара на ТП..

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Нед Фев 07, 2016 10:59 am
от NeroN
Да пиша ли колко товари е отказало и продължава да отказва БДЖ ТП по знайни и незнайни причини? Предполагам знаете.

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Нед Фев 07, 2016 12:01 pm
от bdz46203
Нарочно го правят тъпаците, да го съсипят. Иначе БДЖ-то има капацитет да изнесе държавата. :)

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Нед Фев 07, 2016 12:14 pm
от zmei
А според вас кой ги кара ПИМК от Пристанище Русе -Изток до Турция.Шенкер естествено.Влакът е смесен с други ремаркета на други турски фирми.По въпроса за 40% товар от Ковачки, бихте ли ми посочили кои са тия влакове.В коя част на България са ? Чел съм някъде това по медиите,но не ми се вижда вярно.

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Нед Фев 07, 2016 12:38 pm
от bdz46203
Изобщо не са 40 % процента. Може би има 15-тина процента, за които не си и плаща. АМАН от престъпници като ковашки

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Нед Фев 07, 2016 3:10 pm
от 1435
zmei написа:А според вас кой ги кара ПИМК от Пристанище Русе -Изток до Турция.Шенкер естествено.Влакът е смесен с други ремаркета на други турски фирми.По въпроса за 40% товар от Ковачки, бихте ли ми посочили кои са тия влакове.В коя част на България са ? Чел съм някъде това по медиите,но не ми се вижда вярно.


ПИМК возят ремаркета от Русе към Германия в посока Турция са на гуми.. Вярно е има доста влакове на ТЕЦ-Бобов дол засега всичките обслужвани от ТП.

Re: Жп бизнесът през 2015 г. - частни компании изпреварват Б

МнениеПубликувано на: Нед Фев 07, 2016 3:12 pm
от svetlio75
zmei написа:А според вас кой ги кара ПИМК от Пристанище Русе -Изток до Турция.Шенкер естествено.Влакът е смесен с други ремаркета на други турски фирми.По въпроса за 40% товар от Ковачки, бихте ли ми посочили кои са тия влакове.В коя част на България са ? Чел съм някъде това по медиите,но не ми се вижда вярно.

Тук грешиш .Влакът е Нюмберг-Русе пренатоварва се на пристанището с ремаркета от вътрешноста на страната.