Стратегия за развитие на железопътния транспорт в България

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот railjet » Вто Апр 14, 2015 11:26 am

Administrator написа:Ковачки ли е това ?


Другар от класа!


А относно съмненията за ценоразписа на Сф-Ва, пак ще натъртя, че актуалният скоростен потенциал на железния път не се използва пълноценно. Ако това се направи, времепътуването до Варна ще падне с 30 минути, без левче инвестиция, без ритане на камъчета.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот bdz46203 » Вто Апр 14, 2015 12:31 pm

railjet написа:
bdz46203 написа:Е, защо пък точно до Венеция, а не Виена?


Ще ти отговаря, въпреки че ме раздразни тази сутрин.

За какво съм те раздразнил? Заради vbox7 ли? Какво лошо има българи да качават в български сайт? Какво си мислиш, че в други държави няма други сайтове за споделяне ли? Нали наивно не вярваш, че е само youtube и vbox7? Знаеш ли изобщо колко много съществуват? Ти като си в Екваториална гвинея, какво, проблем с отварянето на бокс-а ли имаш? Дразнят те рекламите ли? Или просто си решил така, да се заяждаш?
bdz46203
 

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Апр 14, 2015 12:42 pm

railjet написа:
bdz46203 написа:Е, защо пък точно до Венеция, а не Виена?

Будапеща и Венеция са железопътните порти към Европа.
Будапеща- към централна, западна,северозападна и северта, Венеция - към западна, югозападна и южна. От тези две гари хващаш модерни скоростни влакове за навсякъде.
Следователно, пътят от София до тези гари трябва да е максимум 12часа, а не 24, както е сега. В противен случай отиваш на самолета. А времепътуване до 12 ч може да се постигне с влакове от тип ICE или TGV, не с регио електричката.

ЕМВ в стратетията не са регио, а за средни разстояния. И стратетията касае периода 2015 - 2022 г., когато би трябвало да имаме около 500 км. линии за 140-160 км/ч., така, че на БДЖ ще му трябват ЕМВ - та до 160 - 200 км/ч (в зависимост от избрания модел). Това не изключва рециклирани ICE или TGV, каквито купиха Алжир и Мароко, но те ще се движат само в страната. Дори да се сбъдне "оптимистичния вариант" и до 2022 имаме София - Видин и София - Калотина за 160 км/ч, то Крайова - Голенци са го отложили за след 2020, а ДЖС - Ниш - незнайно за кога. Единствено "комшу" може да ни изненада. След като завършат тази година комбинираният мост султан Селим над Босфора, до 2019 трябва да изградят новата линия за 250 км/ч до Одрин. Ако до тогава случайно сме приключили с Пловдив - Свиленград можем да видим под тепетата Siemens Velaro или CAF 2000, ама на TCDD.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот railjet » Вто Апр 14, 2015 2:37 pm

Нямам в доверие в чуковете.Способни са да поръчат нещо, което конструктивно ще се прибижи до региото. (За да "пестим пари"..). Съмнявам се, че ще поумнеят в идните 3-4 години, и че ще изберат трасета достойни да се нарекат скоростни. Една част от бъдещите ЕМВ трябва да са накланящи се.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот Administrator » Вто Апр 14, 2015 4:03 pm

Инж. Клавдия Ганчева: Минимум 210 милиона лева ще бъдат инвестирани в българските железници

Публикувано : вт, апр 14th, 2015

Има ли изготвена стратегия за развитието и оздравяването на железопътния транспорт в България? Какво предвижда плановата стратегия и ще има ли ремонти дейности по железопътните линии в страната? На тези и още въпроси в интервю за Радио “Фокус“- Велико Търново отговори инж. Клавдия Ганчева, народен представител от ПП ГЕРБ от област Велико Търново, цитирани от Агенция Фокус.

Фокус: Г-жо Ганчева, разработена ли е стратегия за развитието на железопътния транспорт?
Клавдия Ганчева: По препоръка на парламентарната комисия по транспорт, съобщения и информационни технологии Министерство на транспорта разработи стратегия за развитие на железопътния транспорт и план за оздравяване и развитие на БДЖ за периода 2015- 2022 година. Това е стратегически план, който трябва да гарантира устойчиво развитие на железниците в средно срочен план. Засега това е само проект, който в рамките на един месец ще бъде подложен на обществено обсъждане и може да претърпи промени. Изготвеният план, подкрепен от транспортната комисия, е гласуван в последствие от парламента и ще гарантира, че той ще бъде следван дори при смяна на правителството. Планът се базира на пет основни стъпки.
Фокус: Какво включват тези пет стъпки?
Клавдия Ганчева: На първо място той предвижда да има инвестиции в железниците, размерът на които зависи от преговорите с правителство. Минимумът от 210 милиона лева ще се използват за 7- те години за закупуване на 15 нови мотрисни влакове и 30 шинобуса. при оптимистичния вариант, който включва значително участие на държавния бюджет, ще бъдат инвестирани 430 милиона лева. Тогава железниците ще могат да закупят 30 електромотрисни влака и 30 шинобуса. Новите влакове ще обслужват трафика основно по модернизираните направления по мрежата, ще се осигурява по- високо качество на предлаганата услуга и увеличаване на пътникопотока. Ще се инвестира и в ремонтите депа за поддръжка. Всичко това ще подобри и условията на труд на работещия персонал.
Фокус: Какво още е заложено в плановата стратегия?
Клавдия Ганчева: На второ място е необходимо информационно развитие в железниците, модернизиране на осигурителните системи и преустройства на жп гари, както и увеличаване на пропусквателна способност на жп линии. На трето място в плана е разписана и стратегия за погасяване на товарни и пътнически превози и задълженията към Национална Компания железопътна инфраструктура, които са около 75 милиона лева. При песимистичния вариант държавата ще трябва да участва с 300 милиона лева, а при оптимистичния със 134 милиона лева, но в този случай задължително трябва да се продадат БДЖ.. Българските железници трябва да се разделят с излишните активи, подвижен състав, сгради, имоти и други, които изискват средства за поддръжка и охрана и същевременно трупат амортизационни изчисления и пораждат данъчни задължения. От това е предвидено да постъпят 69 милиона лева.
На пето място е необходимо актуализиране на дейността на компанията. Анализът показва, че в пътнически превози има около 600 излишни щата, колкото са и в товарните превози. Освобождаването на длъжностите ще става постепенно с естествено текущество пенсиониране и напускане на работа. Съкращения и масови уволнения няма да има.
Фокус: Предвиждат ли се някакви ремонтни дейности по железопътната инфраструктура?
Клавдия Ганчева: Що се отнася до инфраструктурата с европейски средства ще бъде ремонтирана отсечката Елин Пелин- Септември и част от линията Бургас- София. Ако държавата осигури необходимия ресурс от 1 милиард и 400 милиона лева ще се пристъпи и към реновиране на линията София- Варна. Предстои ремонти и на коридора свързващ България- Сърбия, Гърция Турция. Необходимо е да се свържат и индустриалните зони и пристанищата с ЖП линии. Има много линии, които не са рентабилни и компанията има повече разходи за тях по поддръжка и охрана, отколкото приходи. Ще се търсят начини тези отсечки да бъдат отдадени на концесия. Обмислят се варианти част от тези линии да се дадат за ползване от общините, както и да им се прехвърли част от субсидията за БДЖ, за да организират те сами регионалния си жп транспорт. Ако това не сработи ще се върви към консервиране на нерентабилните отсечки, както и към закриване на линии.
Фокус: Как стои въпросът с превозните такси за железопътния транспорт в сравнение със шосейния такъв?
Клавдия Ганчева: Инфраструктурните такси от превозвачите по жп линии се плащат на всеки тон километър, което се явява своеобразна ТОЛ такса. За ползване на асфалтни пътища се плаша годишна винетна такса, която не покрива по никакъв начин средствата за поддръжка на тези пътища и тяхното реновиране се субсидира от държавния бюджет. По този начин автомобилния и железопътен транспорт не са поставени под еднакви условия. Задължителното въвеждане на ТОЛ таксите през 2018 година за ползване на шосейни пътища ще бъде отстранена несправедливостта и голяма част от товарите ще се превозват по жп мрежата. За успеха на проекта е необходимо единен процес на управление и ръководни принципи и указания за управление на риска. Той може да е политически и финансов, технически или социален.

Виктория МЕСРОБОВИЧ

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Апр 14, 2015 8:38 pm

Г-жа депутатката чела ли е стратегията :?: :shock:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот railjet » Вто Апр 14, 2015 9:06 pm

Кръстиха я Клавдия от уважение към дедо й Ганчо, нарочиха я за инженер, и я почерпиха с депутатско кресло.

Другата седмица има конференция в Брюксел за интермодалите, и няма да е лошо да се отвори лаф и за успехите на родните "стратези" и путатки разни.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот diesel07 » Вто Апр 14, 2015 9:12 pm

ivajlo_nikolov написа:Г-жа депутатката чела ли е стратегията :?: :shock:
Може да е чела научна фантастика.
diesel07
 
Мнения: 386
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот railjet » Вто Апр 14, 2015 11:28 pm

В големите Европейски държави смяната на правителствата не се отразява върху развитието на железопътния транспорт. По време на мандата на най-видният политически палячо в Европа - Силвио Берлускони (еквивалента на родния Пожарникар), италианската железница изпревари DB,SBB и SNCF взети заедно.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот vlado » Сря Апр 15, 2015 8:06 am

В този ред на мисли какво стана с пловдивския интермодал? Няма ли да го почват вече? Часовникът тиктака, краят на годината ей го где е, а ние си човъркаме в носа. Пък после друг ни виновен. Форсмажор по модному..
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Апр 16, 2015 11:11 am

Терминалите в Пловдив и Русе ще ги направят. За да усвоят средствата. Има ги и в стратегията. И ще се използват точно, колкото изградените вече в Яна и Драгоман - от бездомните кучета, да се размножават под замечтания поглед на пазача. :mrgreen:
Но друго е по-важно. Между стратегията и благите приказки, които се леят от устата на депутати, депутатки и министри има голямо разминаване в броя на предвидения за освобождаване личен състав от БДЖ-ПП и БДЖ-ТП /при варианта без приватизация/ - според благите приказки, персонала ще се редуцира с 600 + 600 човека, по равно от ПП и ТП. Но според таблица на стр. 63 от резюмето на документа, се вижда следното: БДЖ-ПП, към 2014 г. - персонал 6105 човека, към 2022 г. - 4454 човека, или 1651 по-малко. БДЖ-ТП, към 2014 г. - персонал 3761 човека, към 2016 г. :!: - 1920 човека, или 1841 по-малко. Та колкото и добре да звучат нечии медийни изяви, те просто са едни благи приказки. А стратегията, ако се приеме от парламента, придобива силата на закон. :!:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот railjet » Нед Апр 19, 2015 11:22 pm



:arrow:

Лилето строи магистрала Сф- Видин за 890 млн:

http://money.bg/news/id_852679138

А Милчо 1,40 млрд за капитален ремонт.


Кой от двамата бърка в сметките?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот Administrator » Пон Апр 20, 2015 9:12 am

Лилето ремонтира магистралите в момента (капитален ремонт, рехабилитация) - за по 1-2 млн на км. И в момента капиталния ремонт в НКЖИ струва между 1 и 2 млн на км и Жулиен го знае много добре, не знам защо сега скача. Все пак говорим за над 1000 км железен път, от които сигурно 70% се нуждае от капитален ремонт, за да има проектна скорост поне за 5-10 год.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот BDZ 07 » Пон Апр 20, 2015 6:00 pm

Все пак говорим за над 1000 км железен път, от които сигурно 70% се нуждае от капитален ремонт, за да има проектна скорост поне за 5-10 год.


Но парите според Милчо трябвали за “рехабилитация“. За КР нито слово...
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот railjet » Пон Апр 20, 2015 6:26 pm

Алиен нищо не е вдянал от това, което написах кратко и ясно няколко пъти.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот railjet » Вто Апр 21, 2015 10:43 pm

Administrator написа:Лилето ремонтира магистралите в момента (капитален ремонт, рехабилитация) - за по 1-2 млн на км. И в момента капиталния ремонт в НКЖИ струва между 1 и 2 млн на км и Жулиен го знае много добре, не знам защо сега скача. Все пак говорим за над 1000 км железен път, от които сигурно 70% се нуждае от капитален ремонт, за да има проектна скорост поне за 5-10 год.


Разпространяваш кифтаци, момче. Верваш им, и се мъчиш и нас да убедиш. Да ама не. Направена е консултация с кухнята и кухнята потвърди становището на Жулиен, че тази история с Милчовия 1,4 млрд е пълна глупост.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Апр 24, 2015 11:52 pm

Още веднъж - в стратегията /линк към резюмето има на 2 стр. от темата/, всичките проекти с осигурено финансиране 2015-2021г. са в южна България. Изключение прави „Модернизация на железопътната линия Видин – София: железопътен участък Видин – Медковец”, Индикативна стойност 882 730 889 лв. и изграждане на интермодален терминал в гр. Русе - 50 851 580 лв. Всичко останало, вкл. Модернизация и рехабилитация на железопътната линия София – Варна (участъци Мездра – Горна Оряховица и Горна Оряховица - Каспичан) - Индикативна стойност 1 113 663 250 лв., е в областта на "търсят се пари".
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот Administrator » Съб Апр 25, 2015 8:43 am

Европейските и българските стратези не са виновни, че коридорите минават през южна България, а не през северна.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот railjet » Съб Апр 25, 2015 11:42 am

Не са виновни,да,но някои от тях сме гламави,загдето напираме първо Видин-Медковец, а не нещо измежду Сф-Мездра-Монтана. В първия случай ползите за вътрешното съобщение от изграждането на този лот ще са минимални, а от подобряването на втория (на което и място да е), ще са в пъти по-големи.

Идентичен случай за релацията Сф- ПО : ефектът от лот Сф-Пбк = 200км/час щеше да далеч по-осезаем от ефекта лот СП-ПО= 160. И даже по-евтин и лесен за усъществяване..

Ясно,очевидно и просто като фасул за всички (освен за "стратезите").
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Българ

Мнениеот bdz43r » Съб Апр 25, 2015 12:14 pm

railjet написа:ефектът от лот Сф-Пбк = 200км/час щеше да далеч по-осезаем от ефекта лот СП-ПО= 160.
А ако стратезите имат лична изгода от обратното?
Сп-По няма да има никакъв ефект, но Сф-Пбк ще съсипе автобусите. А това не бива да се случва.
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron