Стратегия за развитие на железопътния транспорт в България

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Стратегия за развитие на железопътния транспорт в България

Мнениеот Administrator » Вто Апр 07, 2015 4:22 pm

Министър Ивайло Московски представи Проект на Стратегия за развитие на железопътния транспорт

Публикувано : вт, апр 7th, 2015

Планът, който изготвихме за оздравяването на БДЖ съдържа близо 400 страници документи - благодаря на колегите, които работиха по него. Това каза Ивайло Московски министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, по време на пресконференция за представянето на План за оздравяване и развитие на държавния железопътен превозвач за периода 2015 – 2020 г., предаде Агенция „Фокус". „Получихме един вариант, под формата на проект, който ще бъде докладван на Транспортна комисия. Ще бъде качен на сайта на министерството и другите институции, за да бъде публично обсъждан и всички могат да дават препоръки и мнения. Крайната ни цел е тази програма да влезе в парламента за вземане на решение, което да гарантира, че всяко следващо правителство ще я изпълнява", посочи министър Московски. Той поясни, че периода заложен в стратегията е средносрочен, защото той най-добре би се отразил върху сегашната ситуация в сектора. „Тук важното е да се знае, че има множество варианти. Това е една матрица, която е изградена от взаимовръзки и взаимозависимости. Едновременно трябва да се върви към преговори с кредиторите. Там има три варианта, но паралелно с това трябва да се реализират и инвестиционни мерки, които са свързани с екзистенц-минимума, в който може да се развива компанията във възходящи темпове и да гарантира устойчивост" допълни министър Московски.

Пътният сектор започна да изисква все повече средства от държавата за своята поддръжка, тъй като парите събирани от винетки не стигат. Това каза още Ивайло Московски министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, по време на пресконференция за представянето на План за оздравяване и развитие на държавния железопътен превозвач за периода 2015 – 2020 г. „Почти силово е изместен трафикопотока от железопътен към автомобилен, автобусен и тежкотоварен транспорт, поради по-ниската цена, която заплащат потребителите. Предвидили сме да направим всичко възможно за повишаването на качеството на услугата", посочи министър Московски. Той поясни, че ще се появи необходимост от допълнително държавно финансиране, но има допълнителен ресурс, който може да бъде осигурен вътре от самата система. „Характерното за плана за оздравяване на БДЖ, е че трябва да се правят разнопосочни действия към институции, структури, банки, кредитори. Това е предизвикателство за мен и за целия екип, но съм убеден, че ще се справим. Предният мандат работихме повече от година със Световната банка, там имаше разработен подобен план. Смея да твърдя, че ако тогава имаше такава воля да се спазват мерките от всяко следващо правителство, нямаше да се налага сега да правим сега нов план за стабилизиране", допълни Ивайло Московски.

Планът за оздравяване на БДЖ е отворен и винаги могат да бъдат предлагани нови мерки, които да водят до подобряване на дейността железниците. Това каза Владимир Владимиров, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ" ЕАД, по време на пресконференцията. „Заложили сме минимална инвестиционна програма от 210 млн. лева за следващите седем години. Това е реалистичен сценарий. В един по-оптимистичен вариант, който ще доведе до цялостно увеличение на парка, което ще повиши качеството на услугата, не само в направлението София-Бургас, но и в останалите ключови направления инвестицията достига до 430 млн.", посочи Владимиров. По думите му важен трябва да бъде и акцентът върху информационните системи, защото те са ключови за бъдещото развитие на БДЖ. „Само за едно сравнение ще ви кажа, че в Унгария товарното предприятие има 14 информационни платформи. Към днешна дата, в БДЖ „Товарни превози" имаме само 4. Третото направление е погасяване на задълженията на компанията. Това е изключително важно, тъй като инвестиционната програма има своя смисъл, само ако бъдат погасени всички задължения”, обясни още той. „Разработени са няколко сценария. същественото е, че в по-песимистичния сценарий, държавата ще трябва да подпомогне БДЖ с около 300 млн. лева. за този 7 годишен период. При по-оптимистичните сценарии, един от които включва и продажбата на „Товарни превози", сумата може да спадне до 137 млн. лева. БДЖ в момента има много излишен капацитет. Има сгради, локомотиви и вагони, които не се използват и ние търсим начини, този излишен капацитет да се превърне в средства, които да послужат в инвестиционната програма и при погасяване на задълженията към кредиторите”, каза още Владимир Владимиров.

Разработили сме планове за въвеждането на интелигентни транспортни системи и системите за регулиране на трафика на влаковете в БДЖ, каза още Ивайло Московски. „Ръководим се от сигурността и безопасността. Заложили сме елемент на нов подвижен състав, нови влакове. Подчертавам, че това е един проект, който е добре в следващия един месец да получи достатъчно обсъждания, за да ни даде възможност да пакетираме всички предложения в един устойчив план, който да работи през следващите 7 години", посочи министър Московски. Той поясни, че рядко се случва да има единомислие и мнозинство в парламентарните комисии, но се надява тази практика да се наложи в сектор „Транспорт”, защото това ще обуслови нормалното и европейското развитие на българските железници.

Стратегия 2015-2022

Резюме – План за развитието на групата на Холдинг БДЖ ЕАД


Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот plam71en » Вто Апр 07, 2015 5:49 pm

Оздравяват БДЖ без съкращаване на влакове

Сн.: Moreto.net
DarikNews.bg

Днес, 7 Април 2015 16:53
(6)(1)

В стратегията за оздравяване на БДЖ не се предвижда съкращаване на влакове от разписанието. Шефът на компанията Владимир Владимиров каза, че обемът на превозите ще се запази и ще бъдат закупени и нови влакове.

За 7-годишния период на стратегията обаче БДЖ иска от държавата помощ в размер на 430 милиона лева за закупуване на влакове, като това е оптимистичният сценарий, разписан в стратегията.

Освен това железниците искат и още 300 милиона от централния бюджет за погасяване на дългове към кредиторите.

По отношение на персонала Владимиров е категоричен, че не се предвиждат драстични съкращения. За целия период, разписан в стратегията, ще бъдат освободени общо 1200 служители на „Пътнически провози" и „Товарни превози", но това ще стане чрез пенсиониране и естествено текучество.
plam71en
 
Мнения: 235
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Апр 07, 2015 8:26 pm

С 30 нови мотриси ще спасяват БДЖ

Минимум 15 нови електромотрисни влака и 30 шинобуси да закупи БДЖ през следващите 7 години предвиждат проектопредложенията на Средносрочната стратегия за развитие на железниците и Плана за оздравяване на БДЖ. Това заяви изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров по време на представяне на първоначалната документация в Министерството на транспорта, съобщи money.bg.
Пред журналисти той заяви, че разработения документ е от 350-400 страници и сега предстои неговото публикуване за публично обсъждане. "По-оптимистичният план, от общо три възможности, предвижда закупуването на 30 електромотрисни влака", каза още Владимиров.
Друга точка в плана е оптимизиране на всички дейности в компанията, както и внедряването на интелигентни системи за контрол и управление на железниците. Като цяло при реализиране на реалистичния вариант се предвиждат инвестиции от 210 млн. лв. за 7 години, оптимистичният вариант предвижда капиталовложения от 430 млн. лева, стана ясно от думите му.
По отношение на погасяването на задълженията към кредиторите са необходими допълнителни средства в размер на около 300 млн. лв. Ако се продаде БДЖ Товарни превози, сумата може да намалее до около 134 млн. лв., смята шефът на БДЖ.
По думите на Владимиров от неоперативни активи като вагони локомотиви, почивни станции и др. може да се реализират приходи от около 70 млн. лв. В плана е заложен и механизъм за уреждане на дълговете на БДЖ към НКЖИ, които са в размер на 75 млн. лв.
По отношение на развитието на железопътната инфраструктура генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев заяви, че се работи по това да се завърши направлението Сръбска граница - София - Пловдив - Бургас (както и турска и гръцката граници, - б.а.).
За първи път Ламбрев посочи, че НКЖИ има намерение да инвестира 1.4 млрд. лв. за цялостна рехабилитация на линията София-Варна.
"Това ще доведе до намаляване на времепътуването от 6 часа и 50 минути до 5 часа и 50 минути, каза още Ламбрев. В отговор министър Московски заяви, че едва ли ще е възможно националният бюджет да финансира изцяло тази модернизация, но ще се мисли за реализирането на отделни отсечки", каза шефът на Железопътна инфраструктура.
Ламбрев говори, че НКЖИ е готови да се откаже и дори да демонтира жп отсечки, ако те не са рентабилни. Такъв пример е линията Септември-Добринище, която носи загуба от 5 млн. лв. на година. Други подобни линии са София - Банкя и др. "Възможно е някои от линиите да бъдат дадени и на концесия", каза още Ламбрев.
Припомняме, че Средносрочната стратегия за развитие на железниците беше възможна за разработка от парламентарната комисия по транспорт, като тя трябваше да е готова в края на февруари. Днес министърът на транспорта Ивайло Московски се извини за забавянето, но посочи, че то е било необходимо, за да се извърши по-подробен анализ на ситуацията и да се очертаят подходящите мерки.
Приемането на стратегия е необходимо, за да може страната ни да поиска от Европейската комисия възможност да подпомогне финансово БДЖ. Така компанията ще може да пристъпи към обявените по-горе намерение за закупуване на нов подвижен състав и погасяване на задълженията си.
Нa събитието присъстваха ресорният министър Ивайло Московски, ръководството на БДЖ, генералния директор на НКЖИ Милчо Ламбрев, представители на Изпълнителната агенция "Железопътна администрация", депутати от различни парламентарни групи.

http://news.ibox.bg/news/id_1324568032
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот viktorbdz » Вто Апр 07, 2015 9:09 pm

viktorbdz
 
Мнения: 351
Регистриран на: Пет Яну 02, 2015 7:54 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Вто Апр 07, 2015 9:24 pm

Милчо нови чудеса ще прави :shock: Няма да му е лесно:

За първи път Ламбрев посочи, че НКЖИ има намерение да инвестира 1.4 млрд. лв. за цялостна рехабилитация на линията София-Варна.]
"Това ще доведе до намаляване на времепътуването от 6 часа и 50 минути до 5 часа и 50 минути, каза още Ламбрев. В отговор министър Московски заяви, че едва ли ще е възможно националният бюджет да финансира изцяло тази модернизация, но ще се мисли за реализирането на отделни отсечки", каза шефът на Железопътна инфраструктура.


Демонтажът е къде по-достъпен вариант :mrgreen:


Ламбрев говори,че НКЖИ е готови да се откаже и дори да демонтира жп отсечки, ако те не са рентабилни. Такъв пример е линията Септември-Добринище, която носи загуба от 5 млн. лв. на година. Други подобни линии са София - Банкя и др.http://news.ibox.bg/news/id_1324568032
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот bdz46203 » Вто Апр 07, 2015 9:56 pm

Още ли го уважавате тоя?
bdz46203
 

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Вто Апр 07, 2015 10:48 pm

Като специалист по поддържане на железен път е много добър.

Уважаваме или не, ето трите лица от които зависи спасението:

http://money.bg/news/id_1753524915
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 07 » Сря Апр 08, 2015 12:58 am

railjet написа:Като специалист по поддържане на железен път е много добър.

Уважаваме или не, ето трите лица от които зависи спасението:

http://money.bg/news/id_1753524915

Не позна... не зависи само от тях! А пари от къде ?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот BDZ 07 » Сря Апр 08, 2015 9:51 am

В стратегията е помислено и ЖП-феновете. Ще се пускат в продажба извадени от употреба локомотиви от различни серии, вагони - пътнически и товарни - пак от различни серии. Нещо като битак - който иска, вади кинтите и купува. Парите му влизат (уж де) директно в касичката на БДЖ.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Апр 08, 2015 9:55 am

Московски: Екзистенц-минимумът на инвестиции в подвижния състав на БДЖ е 210 млн. лв., оптимистичният вариант е да достигне до 400 млн. лева

Публикувано : ср, апр 8th, 2015

Закъсняхме с около един месец със стратегията за БДЖ, но в крайна сметка с колегите работихме усилено. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски в предаването „Денят започва” по БНТ във връзка с БДЖ, цитиран от Агенция Фокус. „Имаше дебат в Комисията по транспорт, където взехме единодушно решение да предоставим план за оздравяване, развитие и стратегия за развитие на железницата за следващите 7 години. Първо, имаме разработени няколко варианта в този план. Инвестициите за подвижен състав, които са около 210 млн. лева всъщност са екзистенц-минимумът, на който разчитаме”, заяви Московски. По думите му е нужно да се вземе решение от парламента, всъщност, за да се гарантират тези средства. „Те и към днешна дата, разпределени по години, са под формата на капиталов трансфер и субсидия. Когато се гарантират с решение от парламента, това ще ни позволи да направим две неща. Първо, да гарантираме кредиторите в изплащане на съществуващите дългове. Второ, да успеем да подготвим процедури на нов подвижен състав”, посочи министърът на транспорта.
Той подчерта, че което и да било правителство след време ще може да разчита на тези средства. „Ако се вземе решение, оптимистичният вариант и който считаме, че е добре да се случи, е сумата да нарасне до 400 млн. лева. Това е възможно, тъй като става въпрос за 7-годишен период. С тези средства се предвиждат инвестиции за закупуване на нови влакове”, уточни Московски. Той каза още, че днес в Комисията по транспорта този проект ще бъде докладван и ще остане 1 месец за публично обсъждане, в случай, че се налагат корекции. „Трудното за изпълнение в този план е това, че трябва едновременно и паралелно да се правят доста неща. Този план представлява своеобразно една матрица, която има взаимозависимости между отделните структури и дружества”, допълни Ивайло Московски.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Сря Апр 08, 2015 10:07 am

Екзистенц-минимумът е на първо време да се прекъсне пъпната връв между инфраструктурата и разните му там фирми от копачи и орачи - Транстроеве,Трейсове,Терни и прочие, които движението загуби десетки милиони.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Апр 08, 2015 11:27 am

Владимир Владимиров: С плана за оздравяване на БДЖ сме се постарали да обхванем всички сфери на железницата

Публикувано : ср, апр 8th, 2015

С плана сме се постарали да обхванем всички сфери на БДЖ. Това каза Владимир Владимиров, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД, на кръгла маса на тема: „План за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г.”, предаде „Агенция Фокус”. „Той е базиран на анализ от 2002 година до днешна дата. Основният извод е, че когато в железниците са правени реформи, показателите се подобряват и дават резултат“, заяви той. „Базирайки се на този анализ има няколко основни приоритета. На първо място започвам с инвестициите, тъй като двете дружества – БДЖ и НКЖИ имат нужда от инвестиции. В „Пътнически превози“ реалистичният и песимистичният сценарий са за инвестиции от 210 млн. лв. за периода от 7 години, а оптимистичният е 430 млн. лв. С тези инвестиции искаме да повишим конкурентоспособността, да осигурим по-комфортно пътуване и така да увеличим чувствително пътникопотока“, обясни Владимиров. По думите му, инвестицията от 210 млн. лв. ще покрие направлението София-Бургас, а инвестицията от 420 млн. лв. ще покрие направлението С0фия-Варна. Той каза още, че също така ще бъдат реновирани депата с оглед на това да се осигури необходимата поддръжка на подвижен състав и да се подобрят условията на труд в тези депа. „Това са инвестициите само за нов подвижен състав, а не са включени ремонтите, които ще бъдат правени тези 7 години“, добави той. „В „Товарни превози“ дружеството само ще трябва да трупа инвестиции. Инвестиция от 140 млн. лв. в капиталови ремонти, така че да бъде поддържано на едно добро ниво. За да се случи това трябва реформата да се изпълнява“, смята той.
„Вторият основен приоритет е въвеждането на информационни технологии в дружеството. В момента сме доста изостанали от останалите железници. В „Товарни превози“ имаме само 4 IT платформи. В „Пътнически преводи“ предвиждаме да се изградят 8 IT платформи. Когато бъдат въведени тези IT платформи, дейността на другите ще се подобри“, обясни Владимиров.
„Третият акцент е върху погасяване на задължения към банките кредитори. Ако това не се случи, опасността БДЖ да бъде притискана от банките е голям“, каза той и добави, че лихвите са много големи и трупат загуби от милиони левове.
Той обясни, че в по-песимистичния сценарий, държавата ще трябва да подпомогне БДЖ с около 300 млн. лв. за този седемгодишен период, а при по-оптимистичните сценарии, един от които включва и продажбата на „БДЖ – Товарни превози” ЕООД, сумата може да бъде намалена до 137 млн. лв. „Ние като ръководство трябва да се съсредоточим към варианта без приватизация. Тези 300 млн. лв. също са пари за инвестиции, но и те под някаква форма трябва да се разглеждат като едно задължение“, заяви Владиморов.
„Трябва да прегледаме всички процеси и дейности, да ги структурираме по най-добрия начин, да добавим нови неща в дружеството, които към този момент не са така добре развити. Това са основните приоритети в плана“, обясни той и добави, че има много детайли. „Планът ще бъде отворен в рамките на 1 месец за дискусии, след което ще бъдат направени необходимите промени, но ще си остане отворен за нови идеи“, обясни още той. Относно структурата на целия жп сектор Владимиров каза, че е започната реформа 2002 година, но тя не е завършена. По думите му, ще бъде направена работна група от двете компании БДЖ и НКЖИ, заедно с Министерството на транспорта. „Ще намерим решение как железопътните товари да бъдат запазени на релси, а да не отидат при другите превозвачи“, завърши той.
Деница СТОИЛОВА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Апр 08, 2015 11:36 am

Велик Занчев: Планът за оздравяване и развитие на БДЖ е за 7-годишен период, за да знаем какво ще правим, независимо от политическата конюнктура

Публикувано : ср, апр 8th, 2015

Този план е за 7-годишен период, за да знаем какво ще правим, независимо от политическата конюнктура. Това каза Велик Занчев, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ” ЕАД, на кръгла маса на тема: „План за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г.”, предаде „Агенция Фокус”. По думите му, системата в БДЖ е доста закостеняла. „Доста голяма съпротива има вътре в дружеството по отношение на въвеждането на информационната технология. Някой хора се плашат от компютри“, обясни той и добави, че трябва да се преодолее тази съпротива. Според Занчев, човек с мисия трябва да върши тази работа.
Деница СТОИЛОВА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Апр 08, 2015 11:43 am

Владимир Владимиров: Ще се наложи преквалификация на служителите в „Пътнически превози“ и в „Товарни превози“

Публикувано : ср, апр 8th, 2015

Ще се наложи преквалификация на служителите и в двете дружества – и в „Пътнически превози“ и в „Товарни превози“. Това каза Владимир Владимиров, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД по време на кръгла маса на тема: „План за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г.”, предаде „Агенция Фокус”. Владимиров обясни, че ще има нови изисквания към служителите. „Макар и малка сума е заделена за преквалификацията им.“, каза той. „Това, което е важно, е че по някои от професиите трябва да започне структуриране и изпращане във висше учебно заведение“, обясни Владимиров. По думите му, този дефицит идва от цялостното състояние на дружествата, защото хората не виждат перспектива.
Деница СТОИЛОВА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот BDZ 07 » Сря Апр 08, 2015 3:54 pm

Реформа в БДЖ по български: Съкращения не са предвидени, въпреки че анализът показвал “излишни“ по 1200 служители в “Пътнически превози“ и “Товарни превози“. Оптимизацията щяла да се извърши безболезнено – чрез пенсиониране и естествено текучество!
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Апр 08, 2015 4:39 pm

Димитър Костадинов: В частта „Пътнически превози“ водещо е инвестиционната програма, която е свързана с доставката на нов подвижен състав

Публикувано : ср, апр 8th, 2015

В частта „Пътнически превози“ основното, което е водещо е инвестиционната програма, която е свързана до 2020 година с доставката на нов подвижен състав. Това каза Димитър Костадинов, управител на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД, на кръгла маса на тема: „План за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г.”, предаде „Агенция Фокус”. По думите му, програмата е разгледана в три варианта – оптимистичен, песимистичен и реалистичен, като разликата при реалистичния и оптимистичния вариант са необходимите средства за развитие на различни релации. „Съобразявали сме се с инвестиционната програма на НКЖИ“, заяви той. „Развитието на линията София – Бургас, София-Пловдив-Свиленград, като програмата трябва да приключи до 2020 година, имайки предвид технологичното време за доставка на нов подвижен състав. Стигнали сме до съответните бройки и необходим подвижен състав за обслужване на тази релация“, обясни Костадинов. По думите му, в реалистичния вариант необходимостта от 210 млн. лв. се равнява на 15 броя подвижен състав – 10 броя от 350 места, които да са за дългата релация София-Бургас и това е достатъчно да покрие всички влакове, а другите 5 бройки са от 250 места, по-малки влакове, които да покрият актов график София-Пловдив и Пловдив-Свиленград. Той обясни, че с тази инвестиция цялата релация по Южна България между София, Пловдив и Бургас ще бъде покрита с нови влакове. „В оптимистичен вариант инвестицията е от 400 млн. лв. плюс 30 млн. лв. за шинобуси, като те ще покрият изцяло необходимостта от нов подвижен състав. Шинобусите са 16 броя и ще покрият второстепенните линии, където пътниците са малко. Като пример той посочи направлението Габрово – Царева ливада и Кърджали-Подкова“, заяви Костадинов и допълни, че с допълнителните мотрисни влакове, които ще станат 30, ще се покрие релацията София-Варна, София-Видин, Петрич и всички големи релация.
„Хипотезата, при която сме работили, е да запазим този обем на договора с държавата от 20 млн. км. Предвиждаме хипотеза да работим с общините и да се оптимизират някои линии за сметка на други по-натоварени участъци. Не сме развивали хипотезата да намаляваме обема, които е предвиден от държавата“, категоричен беше той. Костадинов обясни също така, че средната скорост за влакове за страната е около 60-70 км, а на пътническите е около 40-50 км, което се дължи на ограниченията в инфраструктурата.
Деница СТОИЛОВА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Апр 08, 2015 4:39 pm

Лъчезар Богданов: Добро впечатление ми направи ясното поставяне на „Пътнически превози“ в конкурентна среда

Публикувано : ср, апр 8th, 2015

Добро впечатление ми направи ясното поставяне на „Пътнически превози“ в конкурентна среда. Това каза Лъчезар Богданов, управляващ съдружник в „Индъстри Уоч”, на кръгла маса на тема: „План за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г.”, предаде „Агенция Фокус”. Според Богданов е полезно, че има опит да се позиционира железницата дългосрочно като част от конкуриращ се по други начини транспорт. Като второ той посочи, че има неща, които са от абсолютна необходимост и даде за пример въвеждането на информационните системи и проблема с гратисчиите. „Те изглеждат много тривиални, но все не се случват“, заяви той. Според него трябва да се обърне внимание и на персонала, защото въпросът не е само колко хора работят, а как работят и какви умения имат. „Може да се наложи дългосрочно хората нетно да намалеят с 500 души, но това може да означава, че ще си тръгнат 1000, а 500 нови ще бъдат назначени“, коментира той. По думите му, инвестициите не могат да се случат наполовина и трябва да има комплексност.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Апр 08, 2015 4:40 pm

Георги Ганев: БДЖ трябва да бъде освободена от нещатa, които я лишават от конкурентни предимства

Публикувано : ср, апр 8th, 2015

БДЖ трябва да бъде освободена от типа неща, които я лишават от конкурентни предимства. Това каза Георги Ганев, програмен директор, икономически изследвания, Център за либерални стратегии, на кръгла маса на тема: „План за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г.”, предаде „Агенция Фокус”. По думите му, при „Товарните превози“ извън широката конкуренция има и тясна конкуренция, тоест има конкуренция вътре в самата железница и в железопътния транспорт. Според него БДЖ е поставена в неравно положение като състезаващ се. Ганев заяви, сегашната структура на БДЖ е различна географски от създаването й, защото сега на различни места се произвеждат нещата, което е довело на места до недостатъчна инфраструктура, а на други до твърде много инфраструктура. „Това е сериозен проблем, който с индивидуалните вагони донякъде може да бъде решаван – с тези по-малки и по-гъвкави вагони, затова предложението да се прехвърли това към инфраструктурата, която да прави маневрената дейност на всички, включително и частните, ще позволи да се реализира икономия от мащаба“, каза той.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Апр 08, 2015 4:41 pm

Владимир Владимиров: По някои от чисто техническите дисциплини вече се чувства дефицит на служители в БДЖ

Публикувано : ср, апр 8th, 2015

По някои от чисто техническите дисциплини вече се чувства дефицит на служители в БДЖ. Това каза Владимир Владимиров, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД, на кръгла маса на тема: „План за оздравяване и развитие на Групата на „Холдинг БДЖ” ЕАД за периода 2015 – 2022 г.”, предаде „Агенция Фокус”. Според Владимиров, този дефицит идва от цялостното състояние на дружествата, защото хората не виждат перспектива в тази професия. „Като виждат железницата в какво състояние се намира, нямат стимул и мотивация да записват тези специалности. Ако железницата изглежда по този начин, които ние я начертаваме, нещата биха изглеждали по съвършено различен начин“, смята Владимиров.
По думите на Владимиров, ако маневрената дейност и вагон-ревизорната дейност се прехвърлят в Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), тогава може услугата „Превоз на единични товари“ да бъде субсидирана по четири различни начина. „Най-лесният е, ако държавата разполага с достатъчно средства да го направи директно чрез субсидия, а останалите три начина са чрез разпределяне на ресурс вътре в самия сектор“, обясни той. „Ако искаме този „Превоз на единични товари“ да се осъществява през железница, тази услуга в другите държави е подпомагана и субсидирана по един от тези четири начина или комбинация от тях“, добави още Владимиров.

Целта на тази мащабна инвестиционна програма в „Пътнически превози” е да направи железницата конкурентоспособна в транспортния сектор. Ако тази инвестиционна програма се реализира, нашето дълбоко убеждение е, че ще бъдем напълно конкурентоспособни в сферата на пътническите превози. Това заяви още изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров на заседание на ресорната комисия при представяне на проект на Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Република България и План за оздравяване и развитие на групата на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД за периода 2015 – 2020 г. Владимир Владимиров добави, че целта на инвестиционната програма е да бъдат закупени между 15 – 30 мотрисни влака и 30 шинобуса. Паралелно ще бъде направена и мащабна инвестиция към депата, за да се осигури поддръжка на тези нови влакове и в същото време ще бъдат подобрени условията на труд. „Минималната инвестиция, която ни е необходима, е 210 милиона, голямата е 430 млн. лева. С това ще осигурим комфорт, удобство и високи скорости по ключовите направления на страната”, поясни Владимиров.
Той подчерта, че програмата е така направена, че ако от БДЖ поискат повече пари от държавата, това ще води до пренасищане с инвестиции в дружеството. „Тоест тези 430 млн. лева задоволяват в почти пълна степен нуждите на „Пътнически превози”, каза още изпълнителният директор на БДЖ.

Инвестициите и погасяването на задълженията са основната политическа подкрепа, от която има нужда железницата. Това заяви още изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров на заседание на ресорната комисия при представяне на проект на Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Република България и План за оздравяване и развитие на групата на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД за периода 2015 – 2020 г. „В зависимост от това дали ще проведем успешно преговорите с кредиторите за разсрочване на задълженията, сумата може да варира между 130 млн. в оптимистичния вариант и 300 млн. в по-песимистичния”, допълни той.
Владимиров подчерта, че с тази програма се предвижда развитие на информационните технологии на железницата. „16 IT платформи ще бъдат въведени в товарни превози и 8 в пътнически. По този начин ще се доведе до мащабна модернизация на БДЖ”, заяви Владимир Владимиров.
От своя страна генералният директор на НКЖИ Минчо Ламбрев поясни, че през последните години в компанията, персоналът е бил намален с една четвърт. Той даде за пример това, че в момента работят по-малко от 12 000 души, а са били 16 000. „Ще се опитаме да се договорим с общините, тъй като разходите за нас са непосилни. Получаваме един и същ бюджет всяка година”, каза още той.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Апр 08, 2015 4:42 pm

Московски: Със стратегията за развитие на железопътния транспорт гарантираме устойчивост на сектора за следващите 7 години

Публикувано : ср, апр 8th, 2015

Със стратегията за развитие на железопътния транспорт гарантираме устойчивост на сектора за следващите 7 години. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на заседание на ресорната комисия при представяне на проект на Стратегия за развитие на железопътния транспорт в Република България и План за оздравяване и развитие на групата на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД за периода 2015 – 2020 г, предаде Агенция „Фокус”. „Гарантираме устойчивост на сектора за следващите 7 години. Всички сме били в управление, когато никой от нас индивидуално, не е успял да стабилизира железницата. Призовавам всички партии да подкрепят стратегията”, допълни той.
Московски подчерта, че не трябва да се спекулира с темата за съкращаване на персонала. „Общият брой е 1200 души, по 600 души за двете компании”, обясни министър Московски. Той добави, че това ще става по естествен път, например с хората, които подлежат на пенсиониране и става дума за седемгодишен период.
„Паралелно с тези действия се изграждат няколко направления по коридорите по ОП „Транспорт”, информира Московски и поясни, че в оптимистичен вариант, те ще бъдат завършени в следващите 4 – 5 години. „Имаме възможност да закупим и нов подвижен състав”, каза още министър Московски.
Цветелина ЦЕКОВСКА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта