Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот BDZ 07 » Сря Юни 29, 2016 10:12 am

Започват точенето на пари. След няколко месеца ще се окаже, че е невъзможно изграждането на нормална линия.

Да не говорим, че избиването на линията до Слънчев бряг е практическо невъзможно. Къде ще е сервитутът на линията, къде ще е крайната гара? При това застрояване - Поморие, Ахелой, Равда, Несебър, самият Слънчев бряг... Всичко това са празни приказки, за да се залъже Тиквата, че се работи по поръчката му.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юли 24, 2016 11:09 pm

А защо да не се направи една модерна теснолинейка с тежки стабилни релси и много прави участъци за 100 км/ч, което практически ще е съвсем достатъчно и чрез нея от Бургас до Слънчев бряг би се стигало за не повече от половин час, вкл. спиранията. И стига с тези формалности и номенклатурни неразбории- в Тайланд жп отсечки преминават по средата на улици, булеварди, пазари сред животни и хора, понеже никой не мисли за сервитути и тем подобни. И затова там се радват на удобни влакове в сърцето на града. Даде се пример и за жп линия по самия плаж на много места в Испания и Италия, а тук веднага се казва- ама не може, понеже основата не стабилна, имало подземни води и т. н. Начини има, има модерни технически решения. Една лека теснолинейка не се нуждае от кой знае колко терен и стабилни основи.
bdz_55-089
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот BDZ 07 » Пон Авг 01, 2016 5:17 pm

Бърз влак свързва Бургас и Александруполис до 2 години

Скоростна железница да свързва пристанището Бургас на Черно море и Александруполис на Егейско море до 2 години. За това са се разбрали премиерите на България и на Гърция Бойко Борисов и Алексис Ципрас по време на съвместното заседание на двата кабинета в резиденция "Бояна".

"Трябва да откроим Александруполис и Бургас и да ги свържем с бърза железница. Така ще свържем двете морета, заяви след разговорите Ципрас. От българска страна железницата е готова почти изцяло между Бургас и Свиленград. Остава малък участък Бургас - Карнобат. Гърция пък има нужда от около 2 години, за да електрифицира своя участък.

Според българския министър на транспорта Ивайло Московски проектът може да бъде финансиран по плана "Юнкер".


източник https://www.24chasa.bg/novini/article/5685025
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz46203 » Пон Авг 01, 2016 5:23 pm

Ох не мога. Падам от глупости. :lol:
bdz46203
 

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот BDZ 07 » Пон Авг 01, 2016 5:37 pm

От българска страна железницата е готова почти изцяло между Бургас и Свиленград. Остава малък участък Бургас - Карнобат.


Нито журналистите са наясно с географията и жп мрежата, нито Тиквата, хеле пък черничкия Ивчо от Плевен.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Авг 01, 2016 7:53 pm

Абсолютни глупости! И аз щях да падна като чух Бойко да ръси поредните си простотии. По принцип има поне 4 варианта за трасето- през Ст. Загора и Димитровград (оттам два подварианта- през Свиленград или през Подкова), през Нова Загора- Симеоновград, през Ямбол- Елхово и през Дебелт-Елхово- Тополовград-Свиленград, но колкото по на изток се отива, толкова по-незавършен и далечно-перспективен е съответният вариант, но тъкмо по на изток трябва да се търси трасе с възможно най-къса дължина по възможно най-права линия между Бургас и Александруполис. Ако Борисов си представя преминаване през Ст. Загора, това би било голяма глупост.
bdz_55-089
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот ilian » Вто Авг 02, 2016 12:44 am

Според мен обмислят как да заобиколят Ердоган. В този смисъл и влакове през Каспичан вършат работа.
Само не разбрах защо набутахте Александруполис при Сарафово.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz46203 » Вто Авг 02, 2016 3:29 pm

И двете попадат в графата фантастиките на боко тиквата! :lol:
bdz46203
 

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Авг 02, 2016 3:31 pm

Това, че познанията по география на транспортния министър са под нивото на тези на Русата Златка го е доказал отдавна той самия. Освен това, влакове-стрела в България и северна Гърция не може да има - максималните скорости на железния път са 160 км/ч. (където ги има). Това е достатъчно влак на "метровица" да бъде обявен за скоростен, но за нормалнорелсов скоростта е 200+км/ч. А иначе и сега ОСЕ ако иска може да си пусне влак Александропулис-Бургас. Пътя от Свиленград до Александропулис е подновен (без 3-4 км. южно от границата), ОСЕ има дизели и вагони до 160 км/ч., 83-та не е толкова скапана, а и от 1 година закона за железопътния транспорт е променен и всеки лицензиран в страната си европейски пътнически превозвач може да вози и в България след получаване на сертификати за съвместимост и безопасност от ИАЖА. Какъв е проблема ?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот BDZ 07 » Вто Авг 02, 2016 4:24 pm

Недоумение буди у мен и цитатът, че гърците ще си електрифицират Александруполис - Дикеа.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Авг 02, 2016 7:08 pm

Те Солун - Алескандропулис не го електрифицираха при модернизацията преди 10 години, сега ще електрифицират Александруполис - Дикеа. Пълни глупости.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Авг 02, 2016 7:26 pm

Модернизация и електрификация са две съвсем различни понятия и изобщо не са идентични и задължително съвместни. Ето, сам казваш, че гърците имали дизелови локомотиви и вагони до 160, така че предполагам, че в Гърция се пътува далеч по-бързо по модернизираните неелектрифицирани участъци, отколкото по модернизираните и недотам модернизираните електрифицирани у нас. И нека спрем да прехвърляме топката постоянно в чуждата градина, защото нашата държава абсолютно нищо не е направила нито за Гюешево, нито за Подкова- Маказа, само се дрънка врели-некипели. Целта на скоростна жп линия Александруполис- Бургас изобщо не е да минава по сега съществуващи жп отсечки , а по изцяло нови такива и това касае предимно нашата територия, защото тъкмо при нас трасето по сегашната конфигурация е твърде заобиколно.
bdz_55-089
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот 4и4о ман4о » Вто Авг 02, 2016 7:47 pm

Дет се вика-гърчолята да си купят 7-8 локомотива 55 серия и да си оправят графика(ако може ,нали?). :mrgreen:
Ти градски минавал ли си през Маказа ,та да видиш що е нагорнище?Па влак предлагаш от там да върви.
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот railjet » Вто Авг 02, 2016 7:51 pm

Колелото му не може да развие повече от 7 км/час в надолнище- предната капа е крива. Да мине през Маказа- ъпсурт! Иначе за бъдещето на гърчолята съм съгласен- то е в 55-ците на БДЖ :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Авг 02, 2016 8:31 pm

Ми то още преди 50 години го има проекта- с тунел под Маказа, хората са го измислили, ама няма кой да го реализира. В Швейцария ще се смеят на "нашите проблеми" с Маказа.
Railjet, преди време точно ти оправда, че не е нужна непременна електрификация на Димитровград- Подкова с оглед на текущото и перспективното натоварване на линията. Има достатъчно модерни оптимални решения по отношение на дизеловата тяга, които далеч не включват само 55-ците и техните модификации. А 55-ците, че са много добри машинки, това се знае, иначе Експреса нямаше да залага толкова и на тях, нали?
bdz_55-089
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Авг 02, 2016 9:02 pm

railjet написа:Колелото му не може да развие повече от 7 км/час в надолнище- предната капа е крива. Да мине през Маказа- ъпсурт! Иначе за бъдещето на гърчолята съм съгласен- то е в 55-ците на БДЖ :mrgreen:

Гърчолята си имат това . Vмах=160км/ч.
bdz_55-089 написа:Ми то още преди 50 години го има проекта- с тунел под Маказа, хората са го измислили, ама няма кой да го реализира. В Швейцария ще се смеят на "нашите проблеми" с Маказа.

В България ще ти се смеят на "твоите проблеми" с Маказа.
Проекта е от преди повече от 50 години, когато Беломорска Тракия е българска. Но Ж.П. линията Свиленград - Дедеагач на места минава през Турция, а в по-голямата си част близко до границата. За това, по военно-стратегически причини, се започва линията с. Раковски (Димитровград) - Дедеагач (Александропулис). Просто сме нямали друг избор. А сега да строиш линия през Родопите, при положение, че има съществуваща със същия километраж по поречието на Марица е малоумие. Разстоянията Димитровград - Подкова - Комотини - Александропулис и Димитровград - Свиленград - Александропулис са почти еднакви. А от Бургас през Маказа дори ще е по-дълго, от колкото през 83-та и Свиленград.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Авг 03, 2016 12:42 pm

Започва ускорена работа по проекта за жп коридор между пристанищата на Егейско и Черно море
Работна група, последвана от среща на министрите през септември, ще ускори работата по проекта за железопътен коридор между пристанищата на Егейско море – Кавала и Александруполис и черноморските портове Бургас и Варна.
За това се договориха днес министърът на транспорта , информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и министърът на инфраструктурата, транспорта и мрежите на Гърция Христос Спирдзис, съобщиха от пресцентъра на министерството на транспорта . Двустранната среща се състоя в рамките на третото заседание на Съвета за сътрудничество между правителствата на двете държави. Като следваща стъпка се предвижда двамата транспортни министри заедно да проучат възможностите за финансиране на проекта по линия на Европейския съюз.
Интермодалният товарен транспортен коридор между българските пристанища Варна и Бургас и гръцките пристанища Кавала и Александруполис с евентуална връзка към пристанище Русе на река Дунав ще бъде алтернатива на преминаването на товари през Босфора. Проектът предвижда и два логистични центъра в Александруполис и Бургас. Двамата министри бяха категорични, че реализирането на товарния коридор “Sea2Sea” би дало възможност за подобряване на транспортните и икономическите връзки между България и Гърция.
Министър Московски каза още, че текстът на Споразумение за трансграничния железопътен трафик между Българи и Гърция е готов и е изпратен на Европейската комисия за съгласуване. Това споразумение е от особена важност за двете страни, а и за Европа като цяло, тъй като решава проблеми по цялостното изграждане и интегриране на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). След евентуално подписване и ратифициране на споразумението, европейските железопътни предприятия ще получат равноправни условия за извършване на трансгранични услуги.

Е, не знам дали България си осигури излаз на Бяло море, или Гърция - до Русия чрез Варна-фериботна заобикаляйки Украйна. Още повече, Гърция строи в момента в Александруполис огромен контейнерен дълбоководен терминал за презокеански контейнеровози с 4 Ж.П.коловоза.
Източник и цялата статия
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Сеп 01, 2016 9:43 pm

Какво стана с проекта за влака-стрела до Сарафово. Видях с очите си, че жп линията за Поморие е прекъсната точно след мина Черно море, която явно е напълно бездействаща и изоставена, поне такова впечатление ми остана. Релсите свършват точно след бившия разделен пост посока Поморие. Оттам до сп Лъка са около 2 км, но вече само трамбован чакъл. Така продължава чак до Поморие, като в рамките на самия град, дори не може да се разбере и къде точно е преминавало трасето на жп линията- постарали са се да заличат всякаква следа. На времето Цар Борис е пътувал с влака за Поморие, откривал е официално сгради на гари и съоръжения, а днес останките им тънат в бурени. Наистина, българите сме майстори на поругаване и забравяне на историята си! Днес тази линия можеше да се ползва съвсем прилично и пътници определено не биха липсвали, убеден съм в това. Разбира се, помня дебатите ни с бургаските фенове, вкл. и 07, който упорито отричаше необходимостта от тази линия и се жалваше колко пречела на трафика в Бургас, защото пресичала някои улици. Първо, аз не видях такива кръстовища, има едно-две, далеч не с такъв трафик, че това да е сериозен проблем, второ, това може да се избегне с подлези, надлези и др., трето жп линията е построена преди всички тези огромни и напълно еднотипни и безлични панелни гета на Бургас, така че не тя трябва да се съобразява с тях. Поморие се разрасна като град, увеличи си площта и населението, цял нов квартал има на малкото пресушено Поморийско езеро, това е отделна тема кой позволи това да се случи, но е факт. Бургас също се разрасна и просперира, макар да няма атмосфера, дух и самобитност, нито традиции и история. Много са туристите около басейните със кал и луга, а някога там е била устроена жп спирка Солниците, която днес можеше да получи нов живот, а не да се пускат някакви смешни бавни екобусчета, дето трябва да смениш поне две, за да се придвижиш от централната гара до калта. Е, поне това им признавам на бургазлии, че умеят да правят от нищото нещо и да печелят пари със силно и нереално надути тарифи- то не бяха екобуси за по 1 лев за няма и километър-два разстояние, то не беше такса за пясъчни фигури от 3.50 лв. и тем подобни дивотии. Ама като си нямат нищо друго интересно хората...Та - по темата- Пътят между Бургас и Поморие е задръстен от трафик, с недостатъчен капацитет, а и това са отровни газове от автомобили- хората не си дават парите да летуват, за да ги дишат, нали?! Дори по старото трасе, дори с 40-50 км/ч един влак там, би бил пълен, особено лятото. Вън от съмнение е. Някога пътническите превози са били преустановени, но днес предвид фактите и тенденциите за населението, туризма и всичко, би трябвало да се възобновят превозите и това можеше да се случи, ако не се беше взело напълно недалновидното и престъпно решение за демонтиране на жп линията след мина Черно море посока Поморие. Кметовете на Поморие- и сегашният, и предишният, направо са за разстрел. Ако аз бях на тяхно място, щях да положа всякакви усилия, поне да не се демонтират релсите на територията на града, а защо не да се продължат още по-близо до центъра (Стария град) и да се създадат нови жп спирки в рамките на града и предградията- поне 2-3 може да са със сигурност, напр. една в района на жк Свобода, където е бившата гара, една в района на манастира , друга по-нататък към кв. Св. Георги, още една до Винзавода. А за бургаските фенове остава големият въпрос защо не правят нищо по въпроса, защо дори не са ни уведомили за махането на релсите и трамбоването на трасето. Ако се беше дигнал повечко шум, може би нещата биха се осуетили. Ама какво ли да искам от хора, които се качват много рядко във влак и предпочитат автомобила...?!
bdz_55-089
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот plastikat » Чет Сеп 01, 2016 10:51 pm

Папагалчо, когато аз съм ходил и снимал демонтажа и чакъла от мината до Поморие, ти си се отдалечавал от Русе най-много на 20 километра! Стига си плюл по бургазлии! Купете си и вие електробусчета и си возете туристите край "морето". Купете си и нови автобуси и тролейбуси,ремонтирайте си Централна жп гара Русе.А до тогава мълчи и завиждай безплатно!Разбра ли, Лъчезаре, или да повторя???
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Сеп 02, 2016 6:23 am

Хората в Кюстендилско лягаха по релсите и не допускаха дори преустановяването на превозите, камо ли евентуално демонтиране на линията. То да щрака с апарата всеки може.
А в Русе разглеждането на пясъчните фигури е напълно безплатно, за разлика от Бургас, където са готови да ти одерат кожата най- безцеремонно и съвсем по капиталистически - от таксата за пясъчните фигури през билетите за екобусите до ултра надутите цени на храната по заведения от типа тропс къщи. Но поне е ясно, че няма добри готвачи в Бургас. Не е обосновано в Бургас цените на една храна да са 3 пъти по-високи, отколкото в Ахтопол и 2 пъти по-високи, отколкото във Варна или Русе. Някои хора забравят откъде са тръгнали- преди век на мястото на Бургас е имало едно малко и кално рибарско селце. Атова, че у нас и в БДЖ, и в НКЖИ, работят много недалновидни и корумпирани служители, които са заделили от бюджета огромни средства за дълги към километър перони на гара Бургас, вместо да насочат същите пари за цялостен ремонт на сп Русе- товарна гара...Не беше отдавна ремонтът на Русе- центр., но той беше изключително нескопосан и не беше потърсена отговорност от никого след това, докато в Бургас и Видин нещата се гледаха под лупа. Ама и в Русе ни гаров персонал, ни общинска управа са си на мястото.
bdz_55-089
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта