Бърз влак свързва Бургас и Александруполис до 2 години
Скоростна железница да свързва пристанището Бургас на Черно море и Александруполис на Егейско море до 2 години. За това са се разбрали премиерите на България и на Гърция Бойко Борисов и Алексис Ципрас по време на съвместното заседание на двата кабинета в резиденция "Бояна".
"Трябва да откроим Александруполис и Бургас и да ги свържем с бърза железница. Така ще свържем двете морета, заяви след разговорите Ципрас. От българска страна железницата е готова почти изцяло между Бургас и Свиленград. Остава малък участък Бургас - Карнобат. Гърция пък има нужда от около 2 години, за да електрифицира своя участък.
Според българския министър на транспорта Ивайло Московски проектът може да бъде финансиран по плана "Юнкер".
От българска страна железницата е готова почти изцяло между Бургас и Свиленград. Остава малък участък Бургас - Карнобат.
railjet написа:Колелото му не може да развие повече от 7 км/час в надолнище- предната капа е крива. Да мине през Маказа- ъпсурт! Иначе за бъдещето на гърчолята съм съгласен- то е в 55-ците на БДЖ
bdz_55-089 написа:Ми то още преди 50 години го има проекта- с тунел под Маказа, хората са го измислили, ама няма кой да го реализира. В Швейцария ще се смеят на "нашите проблеми" с Маказа.
Започва ускорена работа по проекта за жп коридор между пристанищата на Егейско и Черно море
Работна група, последвана от среща на министрите през септември, ще ускори работата по проекта за железопътен коридор между пристанищата на Егейско море – Кавала и Александруполис и черноморските портове Бургас и Варна.
За това се договориха днес министърът на транспорта , информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и министърът на инфраструктурата, транспорта и мрежите на Гърция Христос Спирдзис, съобщиха от пресцентъра на министерството на транспорта . Двустранната среща се състоя в рамките на третото заседание на Съвета за сътрудничество между правителствата на двете държави. Като следваща стъпка се предвижда двамата транспортни министри заедно да проучат възможностите за финансиране на проекта по линия на Европейския съюз.
Интермодалният товарен транспортен коридор между българските пристанища Варна и Бургас и гръцките пристанища Кавала и Александруполис с евентуална връзка към пристанище Русе на река Дунав ще бъде алтернатива на преминаването на товари през Босфора. Проектът предвижда и два логистични центъра в Александруполис и Бургас. Двамата министри бяха категорични, че реализирането на товарния коридор “Sea2Sea” би дало възможност за подобряване на транспортните и икономическите връзки между България и Гърция.
Министър Московски каза още, че текстът на Споразумение за трансграничния железопътен трафик между Българи и Гърция е готов и е изпратен на Европейската комисия за съгласуване. Това споразумение е от особена важност за двете страни, а и за Европа като цяло, тъй като решава проблеми по цялостното изграждане и интегриране на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). След евентуално подписване и ратифициране на споразумението, европейските железопътни предприятия ще получат равноправни условия за извършване на трансгранични услуги.
Назад към Българските железници през погледа на медиите
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта