Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz46203 » Пет Сеп 09, 2016 2:14 pm

bdz_55-089 написа:На теб пък силната страна явно не ти й е архитектурата и естетиката. Сградата на гарата в Бургас е много по-нова, много по-еднотипна и много по-семпла от тази на русенската гара, както отвън, така и в интериорен план. Всъщност, гарата на Русе представлява един цялостен комплекс от много сегменти и крила с различно предназначение и стилът й е неокласицизъм. Като изключим часовника и един-два интересни купола с прясна боя, няма нищо интересно по нея - :

Извинявай какво каза? ??Какво? Какво?
Жп гарата в Русе е започната през 1953г Жп гарата в Бургас е завършена 1926г.
Ти, история и изкуство СЛАБ 2!!!
Моля, не коментирай повече. Ясен си .
bdz46203
 

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Сеп 09, 2016 2:54 pm

Бърка старата гара-музея, с новата :D . А е и почитател на неосталинизма, каквито са всички изброени от него сгради в Русе, вкл. гарата. Виж, че се захласва и пред Букурещ. Гарата на Русе е чиста сталинска архитектура, нямаща нищо общо с неокласицизъм, но това не и пречи да е красива по своему.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Сеп 09, 2016 3:02 pm

bdz46203 написа:
bdz_55-089 написа:На теб пък силната страна явно не ти й е архитектурата и естетиката. Сградата на гарата в Бургас е много по-нова, много по-еднотипна и много по-семпла от тази на русенската гара, както отвън, така и в интериорен план. Всъщност, гарата на Русе представлява един цялостен комплекс от много сегменти и крила с различно предназначение и стилът й е неокласицизъм. Като изключим часовника и един-два интересни купола с прясна боя, няма нищо интересно по нея - :

Извинявай какво каза? ??Какво? Какво?
Жп гарата в Русе е започната през 1953г Жп гарата в Бургас е завършена 1926г.
Ти, история и изкуство СЛАБ 2!!!
Моля, не коментирай повече. Ясен си .

Kaкво тук значат някакви си цифри и дати. Първата жп гара, тази преди сегашната, на мястото на днешната централна, старите русенци са я наричали Халтата. Самата сграда е била разположена от южната страна на линията, малко по-нататък посока РП Доростол. Това е била южната гара на Русе, а централна, северна, гара е била сегашния Музей на транспорта. И не, Ивайло, не се бъркам! Отлично знам къде се намира едната и къде- другата и съм посещавал въпросния музей многократно. Държавата и конкретно БДЖ можеше да се погрижи малко по-добре за наследството и за историята си, а не да заблуждава незнаещите с импровизации като тази на центр. гара София, където са изтипосали някакво локомотивче, а се знае, че тъкмо столицата ни доста по-късно вижда влак, отколкото Русе. И добре- за точните дати и години може да бъркам, но по-важното е, че всичко останало си е точно така и там си безмълвен.
bdz_55-089
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Сеп 09, 2016 3:10 pm

ivajlo_nikolov написа:Бърка старата гара-музея, с новата :D . А е и почитател на неосталинизма, каквито са всички изброени от него сгради в Русе, вкл. гарата. Виж, че се захласва и пред Букурещ. Гарата на Русе е чиста сталинска архитектура, нямаща нищо общо с неокласицизъм, но това не и пречи да е красива по своему.

Сталинска я наричаш ти, но ще трябва да поспориш с историци и архитекти, защото те не мислят така. Ако беше сталинска, щеше да е еднотипна със сградите на други жп гари у нас, а това не е така. Само в Русе гарата е в този специфичен стил, заедно с останалите сгради и те наистина стоят грандиозно и подобаващо. А в Букурещ това, пред което се захласвам аз и много други хора, не са толкова сградите от времето на Чаушеску ( с изкл. на Парламента, разбира се), а по-скоро барока и необарока на старите сгради от преди това, каквито няма нито в София, нито в Бургас, но пък има в Русе. И е голям срам за всички управляващи жп сектора у нас, че са забравили и занемарили гарите в Русе, които се нуждаят от спешни ремонти и осъвременяване.
bdz_55-089
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот BDZ 07 » Пет Сеп 09, 2016 5:13 pm

И какво й е загубеното- аз знам и помня откъде минава, предполагам не само аз.


Абе и аз помня. По старото трасе с изключение на летището, няма какъв пътникопок да генерира. Тук вече идва икономическата страна на упражнението.

Даже и за летището не съм сигурен, с оглед на това, че там 95% от пътниците са с организирани групи и извозването от/до мястото за почивка е уредено с автобус.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Сеп 09, 2016 10:03 pm

Aко се съпоставя с пътникопотока по други клонове у нас, със сигурност този не би бил по-малък, дори по старото трасе. Нека не забравяме, че за такова късо разстояние и като се прибави задръстването при излизане от Бургас, по пътя и при навлизане в Поморие, времепътуването с автобус и това с влак по старата следа би било приблизително еднакво. Ако влакът успее да предложи цена под 3 лв. за редовен билет в едната посока, което е напълно реално, и като сложим многото отстъпки за различните групи пътници и видове билети, ясно е, че влакът би бил предпочитан от мнозина. От централната гара до солниците това би бил най-бързият и директен транспорт на много ниска цена, защото ако сега даден човек трябва да се придвижи по този маршрут, ще му се наложи да се бръкне само в едната посока с минимум 2-3 лв. за билети за градски транспорт (смяна на 3 екобуса в морската градина или градски автобус плюс екобус) и доста ходене пеш в добавка. Ако това ти се налага всеки ден за период от 7-10 дена, ясно е, че за мнозина не би било изгоден вариант. В същото време, влакът за Поморие би тръгвал от централната гара и би правил удобни връзки с всички други пристигащи и заминаващи , вкл. и на Вл. Павлов. Дори има възможност за разкриване на допълнителни спирки в рамките на града, вкл. в района на Колежа по туризъм. Бургас и без това не разполага с много екологосъобразен градски транспорт, защото тролейбусната мрежа е сравнително малка, а трафикът е огромен, така че всяка нова възможност в тази насока би трябвало да получава приоритет и тласък. По старото трасе има възможност и за обслужване на редица населени места като минните селища Черно море, Рудник и селата Лъка, Каменар и дори гр. Каблешково, а в рамките на Поморие също могат да се разкрият допълнителни спирки и това да е удобен вътрешноградски транспорт между старите и новите квартали на Поморие. Всички тези неща са съвсем реалистични, но нито един от кметовете-мафиоти в района не ги прозря, камо ли да ги отстоява, защото принцип верую на новопръкналата се олигархично-капиталистическа черноморска върхушка е автомобил + дебел ланец + дебел портфейл + 0 акъл.
bdz_55-089
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Влак стрела ще свързва Бургас със Сарафово

Мнениеот ilian » Съб Сеп 10, 2016 11:01 pm

bdz_55-089 написа:И какво й е загубеното- аз знам и помня откъде минава, предполагам не само аз. Още си личи тук-там, вкл. и направената нова улица върху трасето на бившата жп линия, което е абсолютно незаконна проява на кмета на Поморие, който по престъпления и далавери не отстъпва на другите черноморски кметове- всичките са бандюги от класа и са за затвор и разстрел! Аз продължавам да твърдя, че ако тази линия съществуваше на доскорошната си следа и се експлоатираше, тя би носила печалба, особено през лятото. В един проспериращ район няма как да не се случи. Винпрома можеше да си вози продукцията с влак, а не да донатоварва и без това натоварените пътища в района.
И в София си имаме такава улица върху линия. И за разлика от поморийската, имаше потенциал да носи печалба. Другата разлика е, че тук Винпромът не произвежда, а е само склад. Но пак плъзнаха камиони, които донатоварват движението.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron