БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот Варужан Апелян » Нед Мар 29, 2015 10:45 am

КОЙ ги приема полуремонтирани, премането става с протокол нали?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz43r » Нед Мар 29, 2015 10:52 am

Тия протоколи обикновено се подписват без дори да се доближава локомотива. А ако приемането става извън България е още по-зле - ходи се на екскурзия и приемането става за 5 мин между забележителностите.
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz46203 » Нед Мар 29, 2015 11:22 am

KRAKOMOBILA написа:Няма спор, че в Кончар работят професионално. Ето и подплатено със снимков материал
Изображение

В случая е сниман дисплея конкретно на локомотив 46-242. И това се получава не заради некачествен ремонт на локомотива, а вследствие на неправилна експлоатация от локомотивния персонал.
bdz46203
 

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz43r » Нед Мар 29, 2015 11:35 am

Това се получава на всички локомотиви от серията при всякаква експлоатация.
Ти като спец може да ни светнеш как правилно да експлоатираме локомотива, за да не се получава така. Може и да ни светнеш как да вдигаме правилно пантографа, за да не заземяваме подстанцията.
Може например да не включваме компресора и вентилацията изобщо и няма да има такива картинки, а ако не вдигаме изобщо пантографа, съвсем никакви проблеми няма да има...
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz46203 » Нед Мар 29, 2015 11:41 am

Естествено, че тези грешки се появяват и при другите локомотиви. Но конкретно този дисплей, с толкова често задействане на първи и четвърти инвертор е на локомотив 46-242.и Така е от много години. Има начин да се избегне това, но много малко колеги го знаят. И да, знам как при вдигане на пантографа, може да се намали до минимум вероятноста за заземяване на подстанцията.
bdz46203
 

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz43r » Нед Мар 29, 2015 11:52 am

Да се намали до минимум или да липсва изобщо? Аз знам два начина за вдигане на пантографа при 46 200 - първо се включва ГВП и след това се вдига пантографа или обратното. Кончар препоръчват и почти всички колеги прилагат първия начин, който е и по-удобен, но въпреки това, ако съм с 3624 и на Тъжа отпадне напрежението, знаех че Чайката е минала вставката на Карлово и е с жълт локомотив (срещата беше на Калофер). Пробвал съм и обратния начин и не действа - и в двата случая всяко второ вдигане на пантографа завършва с максималнотокова защита, а на СЗ, Кзн, Слв, Л, Ся и др. отпада и подстанцията. Ако знаеш и трети, сподели го тук, за да го изпробваме. Аз имам своя версия за проблема - твърде чувствителни RC групи за защита от пренапрежения, които при допиране на пантографа дават накъсо вторичните намотки на трансформатора. Същото явление, но извънредно рядко съществува и при серия 61.
bdz46203 написа: Има начин да се избегне това, но много малко колеги го знаят.
Кажи как и ще пробваме (ако не сме пробвали вече). И тук няма много възможности, освен различен ред на включване и изключване на СМ, но опитите в тази посока не доведоха до убедителни резултати.

Горното се отнася за всички локомотиви, а не само за 242.
Последна промяна bdz43r на Нед Мар 29, 2015 12:07 pm, променена общо 1 път
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz46203 » Нед Мар 29, 2015 12:07 pm

Толкова често задействане се получава само при 242 и ти го знаеш. Ако толкова държиш, ще ти кажа начина, но на лично. Казвал съм го на всички колеги които са взимали от мен 242. Друг е въпроса дали са ме послушали. При мен и при хора които са го правили, работи. Серия 200 не са толкова дуракоустойчиви като шкодите. Изискват малко повече мисъл при управлението. Аз не обвинявам колегите, просто никой не им го е казвал. Друго пък го знаят, но от мързел или просто бързане не го правят.
bdz46203
 

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот railjet » Нед Мар 29, 2015 12:07 pm

bdz43r написа:..но въпреки това, ако съм с 3624 и на Тъжа отпадне напрежението, знаех че Чайката е минала вставката на Карлово и е с жълт локомотив .


:lol:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz43r » Нед Мар 29, 2015 12:12 pm

bdz46203 написа:Толкова често задействане се получава само при 242 и ти го знаеш.
Знам, затова и казват "Гърмящата пръчка". Но през лятото ако тя гръмне 70 пъти, другите ще гръмнат поне 40-50 пъти.
А пък с 242 съм имал случаи и да не задейства абсолютно нищо от София до Бургас... без да правя нещо специално.
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz46203 » Нед Мар 29, 2015 12:17 pm

При другите проблема сигурно е от друго. За 242 може и да е вярно това, което казваш, просто аз го правя това 'специалното" нещо д не ми задействат инверторите и за това не съм забелязъл дали го прави постоянно. Само по дисплея гледам колко пъти им задействало на колегите преди мен. Все пак си има едно правило което ако се спазва и то при всички 200 локомотиви, се намаляват много шансовете от такива проблеми с инверторите. Е освен ако наистина има някаква повреда. Ако искаш пиши ми на лично, сега излизам, че имам работа.
bdz46203
 

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот railjet » Нед Мар 29, 2015 1:30 pm

Важното е, че се задържаха трайно в графика. Спиреш ги утре и няма с какво да стигнеш до Бургас.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот 1435 » Нед Мар 29, 2015 2:03 pm

Какви са тези лични сподели и на нас невежите 8-)
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот 1435 » Нед Мар 29, 2015 2:04 pm

railjet написа:Важното е, че се задържаха трайно в графика. Спиреш ги утре и няма с какво да стигнеш до Бургас.


С парите които се дават за да са в графика щяха да се дигнат 3 пъти повече Шкоди от оградите с които е много по сигурно,че ще стигнеш Бс.
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот vlak022 » Нед Мар 29, 2015 5:12 pm

Това за ремонта е твърде интересно. Въпроса е дали тези локомотиви ще поемат обратно за София, при условие че са за БДЖ и вече правоспособността на персонала нараства в други части . Така ,че като поеме към Варна и ги грабнат там няма връщане. После по втора трета и трудно ще стига до София. А мислили ли сте дали това не е началото тези машини да останат в този район на страната или да се виждат по- често там. Щото след ремонта се чува ще има гратисен период и трябва да се върти на влакове в района.Е ще има и в София и Пловдив и в Горна и Варна. За всички ще има както е сега. Но началото е твърде интересно...
vlak022
 
Мнения: 81
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 1:17 pm
Местоположение: София

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот railjet » Нед Мар 29, 2015 5:17 pm

Да ги връщат на Бургас, и всички недоволни да останат с 40 годишнините коптори, на които им се късат подвески през час.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот Варужан Апелян » Нед Мар 29, 2015 6:28 pm

bdz43r написа:Тия протоколи обикновено се подписват без дори да се доближава локомотива. А ако приемането става извън България е още по-зле - ходи се на екскурзия и приемането става за 5 мин между забележителностите.



Кои са тези експерти, нека да им благодарим за добрата работа?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz46203 » Нед Мар 29, 2015 8:57 pm

Мисля, че в БДЖ-Кончар работят достатъчно специалисти, които зная всичко за 46200. Единствено те притежават сертификат за софтуера им. В Експрес сервиз тепърва ще започнат да ги разучават, а това ще се окаже пагубно за тези локомотиви. Бдж трябва да спрат с далаверите и да продължат ремонтите в Кончар.
bdz46203
 

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот plastikat » Нед Мар 29, 2015 9:26 pm

От кога прехвърлянето на амортизирани части от един локомотив на друг се води ремонт ? Не случайно 204,231,238 са останали голи кошове.Къде са и чарковете на 46203,46123,46215,46017,46018?
П.С. Какво се случва с 44101 ? Защо я разграбиха и оставиха гол кош ?
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот bdz46203 » Нед Мар 29, 2015 9:29 pm

Ами така правят, защото явно има някакви далавери с пари. За това казах, да се спрат далаверите и тогава ще има наистина качествени ремонти. То май едонствено оборудване за 203 беше дошло в България и то без компютъра.
bdz46203
 

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот Rado » Пон Мар 30, 2015 12:19 am

Чета, чета и нещо не мога да вдяна...
Дотук разбрах, че:
Florian написа:...БДЖ загуби обжалваното от тях решение на КЗК за отмяна на откриването на обществената поръчка за поддържане на модернизираните локомотиви 46.200.
...


По моето скромно мнение оттук следват няколко стъпки:
1. БДЖ трябва да обявят нова обществена поръчка за поддръжка на 46.200;
2. "Експрес сервиз" може да решат да си набавят конкурсната документация;
3. "Експрес сервиз" може да решат да участват в конкурса;
4. "Експрес сервиз" може да спечелят конкурса;
5. При евентуално обжалване от друг участник в конкурса (което в случая е почти сигурно) КЗК може да потвърди, че "Експрес сервиз" е участникът, спечелил обществената поръчка;
6. При евентуално обжалване на решението на КЗК, ВАС може да потвърди, че "Експрес сервиз" отново е участникът, спечелил обществената поръчка;
7. БДЖ трябва да сключват договор с участникът, спечелил обществената поръчка;
8. Първият локомотив от серията 46.200 поема към Русе за ремонт......... най-рано в началото на 2016г.
9. Когато този първи локомотив излезе от "Експрес сервиз" ремонтиран, "разбирачите" във форума започват да възхваляват или плюят майсторлъка на хората от тази фирма (а хората от фирмата започват да си чакат парите от БДЖ).

Та, не можах да разбера кога тези няколко стъпки бяха извървяни, че някои хора започнаха да се тюхкат за "скъпите инфраструктурни такси до Русе", за това колко разбират от локомотиви в "Експрес сервиз" и т.н.?
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта