ivajlo_nikolov написа: Че НКЖИ не е цвете за мирисане, е факт. Но всичко да се оправдава с НКЖИ просто не е вярно. Вината е най-вече на държавата и тройната коалиция, която с един безумен протекционистичен договор бетонира монопола на нереформираното БДЖ-ПП върху пътническите превози.
Да, ама по време на тройната коалиция все пак имаше достатъчно вагони и локомотиви и закъсненията на влакове бяха рядкост и незначителни. Защо не споменеш нещо за некадърника Московски, който през първия си мандат за малко не доведе до фалит БДЖ и вместо да бъде разследван за действия и бездействия, му бе подарен депутатски пост, а после отново го направиха министър. Още с началото на втория му мандат и познатите проблеми с недостиг на ПС и вечни закъснения за почнаха и взеха да стават още по-драстични. Да не говорим за липсата на дипломатически качества и умения да контактува с другите жп администрации на съседни държави. Да стигнем дотук, че да сме благодарни на унгарците, че са пуснали седящ вагон и долу-горе са направили такова разписание, че да е удобно за наше вътрешно съобщение- това си е голям резил и истински национален нихилизъм. Московски погуби железниците и така посегна на националната ни сигурност и достойнство!
ivajlo_nikolov написа: Въпрос - с колко карат някои частници изолирани локомотиви преди него, и с колко карат влаковете на БДЖ-ПП.
Да, и аз това искам настоятелно да попитам! Още от 80-те графистите на БДЖ, които страдат от страхова невроза и перманентна параноя, ги е страх да заложат по-смели и затегнати обходи и да намаляват времепътувания и се презастраховат с добавяне на излишни минутки тук-там и за скопяване на скорости на тяга с далеч по-големи възможности. Дори 55-ците по второстепенните линии не могат да развият потенциала си и да покажат на какво са способни, защото ги ограничават до 60-70 км/ч и не смеят да ги позасилят, защото ако стане това, видиш ли, ще изпреварят заложеното разтеглено разписание.