БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот Florian » Пон Мар 16, 2015 11:04 am

... Или как БДЖ пръснаха 25 000 лева по съдебни процедури с Експрес Сервиз и КЗК в защита на корупционното си източване през БДЖ-Кончар...

Миналата седмица, с решение на Върховния Административен Съд (http://www.sac.government.bg/court22.nsf/d038edcf49190344c2256b7600367606/34ed341574067a6fc2257e0000341216?OpenDocument), БДЖ загуби обжалваното от тях решение на КЗК за отмяна на откриването на обществената поръчка за поддържане на модернизираните локомотиви 46.200.

Малко хронология:

- В последните години, БДЖ заедно с БДЖ-Кончар, създават организация за източване на националния превозвач чрез поддръжката и ремонтите на локомотивите в частната фирма. Схемата се състои в: неизгодни за БДЖ договори, неясно дефиниране на обема ремонти, използване на съвместни ресурси в депото в Подуене, неизгодни цени на труд и резервни части. Интересът е разбираем и схемата е взаимоизгодна - както за управляващите БДЖ, така и за частната фирма;
- През 2012 и 2013 БДЖ Кончар, като единствен кандидат, безпроблемно печелят обществената поръчка на БДЖ за поддържане на 46.200;
- През 2014 БДЖ стартират същата процедура по избор на изпълнител;
- На 31.07.2014, Експрес Сервиз закупува тръжната документация и по-късно в същия ден БДЖ прекратяват процедурата!;
- През Септември, БДЖ нарушават закона за обществени поръчки и възлагат ремонтите на Кончар без търг и конкурс;
- Експрес Сервиз обжалва решението да не бъдат допускани други кандидати - като заинтересувана страна и в защита на конкуренцията;
- Ноември - КЗК отсъжда в полза на Експрес Сервиз, обявява решението на БДЖ да допусне само Кончар за незаконно и осъжда БДЖ да заплати такса от 15 000 лева. http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300042292;
- Ноември - в последния си ден, старото ръководство на БДЖ обжалват решението на КЗК, с надеждата корупционната схема да продължи, и внасят такса във ВАС 7500 лева.;
- Февруари - открито заседание на ВАС. БДЖ не представят никакви аргументи защо са нарушили принципа на конкуренцията;
- 10.03.2015 - ВАС отсъжда, че решението на КЗК е правилно - т.е. БДЖ незаконосъобразно са решили да няма конкуренция в ремонта на 46.200.

Заедно - всички държавни такси и разходи по делото на БДЖ са за над 25 000 лева. При очевидното закононарушение, БДЖ не трябваше да упорстват и да водят делото по различните инстанции.
Нарушението е очевидно, общественият интерес е нарушен, а БДЖ губят дело след дело...

Ако някой има съмнения или интерес към схемата за източване на БДЖ през "смесената" фирма БДЖ-Кончар, разполагам с техния договор. Мога да го публикувам тук, за да видите как БДЖ плащат за нещо, което не се знае нито какво е, нито колко е. Важното е плащане да има, пари да се въртят :D
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот railjet » Пон Мар 16, 2015 11:30 am

Предполагам знаеш, че Кончар се държи от бивши милиционери. Така че победата ти е достойна да бъде отбелязана :)

Но, все пак, имате ли нужната техническа база за 46200.? Нещата при тях са по-сложни от маневреното дизелче.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот Florian » Пон Мар 16, 2015 12:59 pm

От 5 години ремонтираме 40.000 и 87.000 на БЖК + 86 и 87 на Булмаркет и Шенкер. Това не е съвсем като "маневрени дизелчета" :D
И във всеки случай - нещата в 46.200 не са по-сложни, отколкото в една 86 например :)
А там правим доста сериозни ремонти. Не забравяй и че възстановихме 87-022 от пожар...

Откъм оборудване и разнообразие в ремонтите - никой не може да ни се опре - това е ясно. Правим неща, които далеч не са по силите на Подуене, а още по-малко на Кончар :)
Вече, къде се правят ремонтите на БДЖ, е въпрос на заплати в бордове, договорки на маса и пр. фактори. Целта на делото беше това да се покаже :)
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пон Мар 16, 2015 1:18 pm

railjet написа:Предполагам знаеш, че Кончар се държи от бивши милиционери. Така че победата ти е достойна да бъде отбелязана :)
Но, все пак, имате ли нужната техническа база за 46200.? Нещата при тях са по-сложни от маневреното дизелче.

Поздравления и от мене.
Явно имат техническа база. В Експрес Сервиз правят не само маневрени дизелчета и маневрени електровлекачи, но и ремонти на това , това , това и много други . И най - вече, имат добре подготвени и мотивирани кадри.

п.п. @Florian, качи някоя снимка от строежа на новите халета да им се порадваме.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот Rado » Пон Мар 16, 2015 2:32 pm

railjet написа:...
Но, все пак, имате ли нужната техническа база за 46200.? Нещата при тях са по-сложни от маневреното дизелче.


Предполагам, че при евентуално спечелване на поръчка за поддържане на 46.200 от страна на Експрес сервиз, най-сложното нещо би било накрая все пак да успеят да си вземат парите за ремонтите от БДЖ. При над 500 млн. лева дългове опашката от чакащи е много дълга...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот railjet » Пон Мар 16, 2015 2:37 pm

Вероятно няма да успеят, но не е фатално. По всичко личи, че са добри мениджъри, и че вече наистина разполагат с умения и база. Оттам нататък компенсирането на загубите е въпрос на време.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот Florian » Сря Мар 18, 2015 4:45 pm

п.п. @Florian, качи някоя снимка от строежа на новите халета да им се порадваме.


Строежът напредва с пълна скорост :) Тук няма да публикувам снимки все още, защото има много зложелатели и ще ни урочасат хубавото творение :)))
Междувременно, си добре дошъл да видиш на живо "как се строи депо" - ще те разведа из потайностите ;) Освен това, струва си да видиш и уникалния за България трансбордьор, докато все още е на фундамент!

Вече пристигат и първите части от оборудването. След като всички стане готово, дай Боже, ще пусна обширен репортаж :)
Подобно нещо направих и за първото ни депо тук: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151302897667050.1073741825.370188537049&type=3
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот plastikat » Пет Мар 27, 2015 10:55 pm

В Локфорума започна оплюването :
"46-200 и 44-001/2 вече ще се ремонтират в Русе. Само не се знае още, как ще се плащат невъобразими инфраструктурни такси за транспорт на локомотиви за всеки РН и планов ремонт до Русе. Депо на домуване и обслужвани влакове на 46-200 е София, а ремонта в Русе. Ще са големи совалки на локомотиви 46-200 до Русе и обратно. Да им е честито, и дано не стане като старата поговорка, че по-евтиното излиза винаги по-скъпо.
Не всяка по-евтина оферта, е по-качествена. Нашите главанаци от БДЖ ПП ще плащат луди пари за ежедневни совалки на синята тяга до Русе, за да угодят на масрафа на новоизлюпените строители на локомотиви. Жална му майка на това ПП."
http://lokforum.com/viewtopic.php?t=339&start=930
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот 07 » Съб Мар 28, 2015 1:24 am

Ами ако в цената е включен и транспорта - в смисъл Експрес Сервиз вземат машината от София и я връщат в София? Тогава какво ще плюят тези мастурбатори?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот 1435 » Съб Мар 28, 2015 10:55 am

Никакъв не е проблема с транспорта кара влак до Русе и остава ремонт.
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот plastikat » Съб Мар 28, 2015 12:14 pm

Важното е да изкарат от 9 кладенци вода ,само и само да не изтърват боба.Преди като се правеха КР в Русе в ЛВЗ - тогава защо никой не се оплакваше , че има "невъобразими инфраструктурни такси за транспорт"?
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Мар 28, 2015 12:33 pm

По-интересно за мен е КОЙ ще плати тези 25 000 лв? Флориане, моля напиши КОИ са имената на отговорните служители за да ги потърсим за коментари.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот railjet » Съб Мар 28, 2015 12:47 pm

А случайно Кончар да се пада нещо като касичка на БСП ?
Флориан сигурно има собствено мнение по въпроса..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот Florian » Съб Мар 28, 2015 2:04 pm

По-интересно за мен е КОЙ ще плати тези 25 000 лв? Флориане, моля напиши КОИ са имената на отговорните служители за да ги потърсим за коментари.


Злоупотребите в Кончар през последните години нямаше да достигат до вас без спомоществователството на:
- г-жа Татяна Василева - председател на Управителния Съвет на БДЖ-Кончар и, в същото време, директор Дирекция Обществени Поръчки в БДЖ :D :D :D - сключва договори сама със себе си като Възложител и Изпълнител :D
- г-н Стефан Деянов - отговарящ по техническата част на поръчката - изключително неясни технически параметри в поръчката (от сорта - абе, ще се разберем с Кончар в хода на източването на парите);
- г-н Георги Георгиев - Управител, без чиито подпис нищо нямаше да стане (предполагам и началниците му от Холдинга - Кръстев...);
- г-да и г-ци юрисконсулти, които така и не можаха да формулират далаверата и да я облекат в юридически допустима форма и които в крайна сметка не са видели явните закононарушения (оправдава ги това, че действат по поръчка).

А случайно Кончар да се пада нещо като касичка на БСП ?

Изпълнителен Директор - др. Гинчо Павлов (агент Пенев от ДС) - депутат от БСП в VII ВНС. Повече няма какво да добавя :D
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот KRAKOMOBILA » Съб Мар 28, 2015 2:30 pm

Няма спор, че в Кончар работят професионално. Ето и подплатено със снимков материал
Изображение
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 972
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот railjet » Съб Мар 28, 2015 2:37 pm

Еми..Флориан е прав: безскрупулно източване. Ама само на БДЖ. С машините на БЖК и Булмаркет едва ли си го позволяват.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот plastikat » Съб Мар 28, 2015 6:03 pm

Още тежки думи от Локфорума :
"Какви фиктивни ремонти, нали виждам как работят колегите в кончар. Те и на шенкерите и на БЖК им било скъпо в кончар, но като омажат работата далавел сервизаджиите , накрая пак в кончар докарват машините. Не се поддавайте на такива елементарни манипулации. Това е война на сервизаджиите срещу кончар за пазарен дял. Такива са прийомите на войната - лъжи, клевети, манипулации. Всеки ден влизат локомотиви на БЖК и шенкерите в кончар и борбата за тях е безмилостно жестока. Така е и с ремонта на 46-200. Наистина в кончар е по-скъпо от евтините оферти на сервизаджиите. Това е така и БЖК и шенкерите име е скъпо, но продължават да ги карат. Защо ли? Да не би да са мазохисти нещо?
А това дали ще се окаже или не качествен ремонта, ще стане след проба-грешка. Ами ако се окаже, че не е по-качествен от кончар? Какво правиме?
_________________ "
"Не забравяйте, че БДЖ и БДЖ-Кончар е смесено дружество , в което БДЖ има дял. Най-логичното нещо е БДЖ, като собственик на този дял да ползва ресурсите на това дружество за ремонта на своите локомотиви. Какво по-естествено то това. Но това било лошо, било корупционно. То ако беше корупционно никъде по света нямаше да има смесени ВЗАИМОИЗГОДНИ дружества. Да ама не! Навсякъде в бизнеса има смесени дружества. Добър пример е автомобилостроенето. Където и да погледнеш - смесено дружество. Така че тия изтъркани компромати от сервизаджиите не вървят.
_________________"
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот railjet » Съб Мар 28, 2015 6:47 pm

Това за джойнт-венчера прозвуча глупаво. Понеже е смесено дружество всичко е ОК. Ми то и трудовия договор между БДЖ и крадливите й служители си е своего рода джойнт венчер. Е, това по-малко кладци ли ги прави,когато точат нафта :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот BDZ 07 » Нед Мар 29, 2015 7:38 am

Неуместно е да се дават за сравнение локомотивите на БДЖ и тези на БЖК и “Шенкер“. Най-малкото договорите на трите превозвача за ремонтите с Кончар са различни.

Аз не виждам кой знае какъв проблем, че офертата на “Експрес Сервиз“ е по-ниска. Важно е качеството на изпълнената работа. Сега като е по-скъпо, да не би да е по-качествен ремонтът?
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: БДЖ ПП загуби дело срещу Експрес Сервиз

Мнениеот 07 » Нед Мар 29, 2015 9:09 am

Качеството зависи много повече от контрола от колкото от цената! Така или иначе - докато БДЖ приемат локомотивите "полуремонтирани" (като 46.125 примерно) - естествено че никой няма да се напъва да ги прави както трябва!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron