Има ли заговор срещу БДЖ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Яну 30, 2015 4:45 pm

Видео: Има ли заговор срещу БДЖ?

Автомобилното лоби ли доведе българските железници до фалит – отговор на този въпрос търси репортерът Стоян Георгиев

574 километра в час е рекордът за най-високоскоростен влак, постигнат от френската държавна железница през април 2007 година. За счупването на този рекорд в момента се борят няколко държави. До няколко години най-бързите влакове в Европа и по света ще се движат с над 600 км/ч. Европа инвестира милиарди в железопътна инфраструктура с цел да ограничи до минимум зависимостта на континента от въздушния транспорт.

Испания ще покрие всички основни направления на територията си с високоскоростни влакове през следващите 10 години. В момента разстоянието от 550 км между центъра на Мадрид и площад "Каталуня" в Барселона се изминава за 2 часа със скорост 350 км/ч.

Белгия, Холандия, Австрия, Италия, Португалия и дори Румъния се включват в мрежата от високоскоростни влакове, която трябва да направи железницата основен транспорт между държавите в Европа. От няколко месеца влак стела лети между Анкара и Истанбул в Турция. 12 милиарда долара ще бъдат инвестирани за скоростна железница в южната ни съседка.

"Само преди няколко дни еврокомисарят по транспорта Сийм Калас, той призова оттук нататък поне 40% от бюджета за транспорта да отиват за железници. Хората са наясно в кой вид транспорт ще излиза на по-водещо място занапред", смята Тодор Кондаков, железничар.

Причината влаковете да са приоритет далеч не са само екологични. Европа и светът се готвят за световна петролна криза. Докато железопътния транспорт печели битката с авиобизнеса в Европа, в България влаковете неуспешно се конкурират с автобусите.

Най-бързите български влакове се движат със средна скорост 60 км/ч,

а средната скорост на пътническите превози е 47 км/ч. БДЖ е намалило с около 20 км/ч средната си скорост през последните 20 години. Но дори това не е най-голямата беда на железницата ни.

"Угрозата "фалит на БДЖ” стои на дневен ред на фона на тежкото състояние. В момента имаме големи задължения", признава Пенчо Попов, изпълнителен директор БДЖ.

"Това би било катастрофа. Независимо какво говорят автомобилните превозвачи, това би било катастрофа за икономиката. Спирането на влака би било катастрофа", категоричен е Кондаков.

Как и защо се стигна до тук? Гледайте bTV Репортерите на Стоян Георгиев в неделя от 19:30 ч.

http://btvnovinite.bg/article/182964642-Ima_li_zagovor_sreshtu_BDJ.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот 07 » Пет Яну 30, 2015 4:48 pm

Отговора на този въпрос се крие в една народна мъдрост.... перефразирана на ЖП-терминология - на калпав кнор - баластрата му пречи.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Яну 30, 2015 9:16 pm

Знам, че репортажът е стар, но ми хареса като заглавие на тема, където да се разкриват конспирации срещу БДЖ.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот mental » Пет Яну 30, 2015 10:37 pm

Днес в 2612, 2613 и 2615 нямаше вагон без правостоящи! Грозна гледка... Кой им е виновен!? Станишев, Дянков, папата, извънземните, майките от BG mama? Все някой им е виновен, световния заговор срещу БДЖ, те винаги са невинни, вечната жертва. Много им е удобна тезата за конкурентните лобита и всичките конспирации...
Спряха удобния 40107, а оставиха въздуховоза 40131 до Ст. Загора. И сега в 2-те вагончета на 40105 става мазало всеки ден, хора пътуват като говеда! А не са спестили и стотинка от подобна "оптимизация".
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Driver » Пет Яну 30, 2015 10:41 pm

Пенчо Попов .Какво общо има с БДЖ .Нали фиррмата за която работи движи развивасе и има работа?
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот инфо » Съб Яну 31, 2015 11:49 am

Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Ное 16, 2015 3:36 pm

БДЖ vs. пътниците
За да пести, държавният превозвач е отложил европейските правила за обезщетения на клиентите си. Но затова губи бизнес
Калина Горанова

Влак 9623 - 25.10.2014 г., Русе - Варна. Влакът закъсва в 18 часа между Самуил и Висока поляна. "Явно доста висока беше тази поляна, защото цяла нощ не успяхме да я стигнем", разказва по-късно пътничка пред Асоциацията "Приятели на железопътния транспорт". Токът и парното във влака спират. Кондукторката подава информация: "Влакът ще закъснее неопределено време." Скъсана е контактната мрежа. Историята продължава: "Успяха да ни изтеглят някак си до Самуил, където след разговори със 112 разбрахме, че са пратени автобуси да ни извозят до Варна и те пътуват към нас. Не ни беше позволено да слизаме от влака и да чакаме в чакалнята, защото не се знаело дали няма да се разреши проблемът с влака. И той се разреши - токът дойде. Само машинист нямахме. Защото човекът си тръгнал - била му свършила смяната. Влак има - машинист няма. Безценно. Автобуси не дойдоха, влакът изведнъж си тръгна. Как успяха без машиниста, не успяхме да разберем. Закъсахме две минути по-късно. На същото място. Отново чакане да ни изтеглят. Отново студ и тъмнина. Изтеглиха ни до Висока поляна около 4 сутринта. Последваха 6 часа мъчително чакане. Парно имаше за около час - после свърши нафтата. Автобусите дойдоха в 9 сутринта. Кaто стигнaх нa гaрaтa във Вaрнa, нa тaблото пишеше зaкъснение 999+ минути, нa информaция женичкaтa ми кaзa, че дори и дa пуснa жaлбa, тя ще е невaлиднa, зaщото билетът е Русе - Вaрнa, a ние сме си достигнaли крaйнaтa цел."

Истории като тази са неразделна част от бизнеса на БДЖ по превозването на пътници из страната. Те се разиграват често на фона на все още останалите тук-там из влаковете информационни плакати, надъхващи: "Ти имаш права, когато пътуваш в Европа" и "Важният си ти" от кампаниите на Европейската комисия отпреди няколко години. На практика обаче всеки, сблъскал се челно с машината на БДЖ, знае, че нещата не стоят съвсем така. Причината е, че до 3 декември 2019 г. "БДЖ - Пътнически превози" си е издействала да не се съобразява с европейските регламенти и да обезщетява клиентите си, когато не изпълни своята част от транспортната сделка. Причината е, че това би се отразило зле на финансите на компанията. Иронията е, че недоброто отношение към пътниците - също. Както обикновено обаче, държавният локомотив се движи по най-слабото съпротивление - отлага проблеми, без заявки да се подготвя сериозно за времето, в което клиентът ще бъде винаги прав, и то не в буквалния смисъл.

Пътник без право
Регламент 1371 на Европейския парламент за правата и задълженията на пътниците, използващи железопътен транспорт, влезе в сила на 3 декември 2009 г. Целта му е да се гарантират правата на пътниците във влакове, както и да се подобри качеството и ефективността на жп услугата. Регламентът предвижда държавите членки да могат да не изпълняват някои от разпоредбите му за максимален срок от 5 години, който може да бъде подновен два пъти. България вече на два пъти се е възползвала от това и е отложила действието му до 3 декември 2019 г. Разпоредбите за закъснения, пропуснати връзки и отмяна се прилагат само за международните влакове, при условие че превозът е извършен изцяло на територията на страни, членки на ЕС. За закъснение от 60 до 119 минути се възстановява 25% от цената, а за закъснение над 120 минути - 50%. Това на практика означава незначителна нужда от компенсации, тъй като влаковете, които се движат изцяло на територията на страни от ЕС са малко, като пътникът няма право на обезщетение, ако е бил информиран за закъснението преди закупуване на билета. За влаковете, движещи се из страната, компенсации за закъснение не се изплащат, като само в случай, че пътник се откаже изцяло от пътуването заради закъснението може да му се възстанови цената на билета.

Най-простото обяснение за причините БДЖ да не изпълнява регламента е дадено през октомври 2014 г. от тогавашния служебен министър на транспорта Николина Ангелкова в писмо до Варужан Апелян, председател на Асоциацията "Приятели на железопътния транспорт". Изключенията са допуснати за онези разпоредби, "които биха довели до влошаване на финансовото състояние на "БДЖ - Пътнически превози". Прилагат се само разпоредбите, които изискват единствено промяна в организацията на превозвача, а се отлагат тези, "водещи до финансови загуби". Предложението на асоциацията е за прилагането на всички разпоредби, но се счита, че към настоящия момент това "не е целесъобразно".

Като целесъобразно обаче е избрано да се изпълни задължението за провеждане на информационна кампания за правата на пътниците, без да е ясен смисълът от нея, при положение че същинските текстове за правата на пътниците са отложени. От "БДЖ - Пътнически превози" обясниха, че "смисълът на кампанията е клиентите на националния железопътен превозвач да бъдат информирани за своите права и задължения при ползване на железопътен транспорт", както и че "изразходваните средства за кампанията са незначителни, тъй като информацията се предоставя по стандартен начин под формата на стикери във влаковите композиции, брошури и указания, информационни табла и обяви, поставени на видно място до местата за продажба на превозни документи, както и на интернет страницата на "Холдинг БДЖ".

Все по-недоволни
Неписано правило в железницата е нередностите често да се потулват между служителите, като често, докато един случай стигне до централата в София, нещата вече изглеждат далеч по-розови. Всяка година компанията е длъжна да публикува доклад за качество на превозни услуги. Според отчета за 2014 г. закъснелите влакове са 30 198 или 14%, а основните причини за тях са повреди и липси на локомотиви и мотрисни влакове, както и повреди и ремонти по жп линията. В по-малка степен това са повредите по вагоните, смените на служителите, блокади и задържане на влакове заради нередовни пътници, повредите по сигнализационната мрежа. За 2014 г. броят на пренаселените влакове е 261. Регистрирани са и 1365 нередности, свързани с повреди на подвижния състав, хигиената на вагони и тоалетни.

Постъпилите в БДЖ жалби и сигнали на граждани са 755, като според отчета на компанията с основателен характер са 404 от тях. От тях най-много са във връзка с неудобното разписание на влаковете, непрофесионалното обслужване от страна на служителите на гишетата за билети и за информация, закъсненията на влаковете, неизпълнение на задълженията на служителите от превозните бригади и т.н. В категорията "други" БДЖ е поставило искания за обезщетение заради нарушено здравословно състояние и стрес, получени при пътуване с влак, или при престой по гарите в чакане за връзка с други влакове.

Пътниците, които преследват правата си, като подават жалби и оплаквания, обикновено се въртят в кръг между "БДЖ - Пътнически превози", Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", отговорна за прилагането на регламента, Комисията за защита на потребителите и дори омбудсмана. Отговорите до тях най-често са, че няма правен механизъм да получат компенсации. Остава опцията да се отиде на съд. Практиката е, че подобни дела се печелят изключително трудно, като обикновено успешни са тези, свързани с инциденти, при които пътникът е пострадал физически.

На фона на всички тези проблеми действията, които БДЖ е предприела за влизането в сила на отложените текстове след четири години, като достъпна среда, възможност за превозване на велосипеди, съдействие на гарата и във влака, процедури за обезщетение и т.н., са в сферата на вечните жп пожелания, които все още са финансово непокрити. "БДЖ – Пътнически превози" се стреми към подновяване на подвижния състав чрез извършване на ремонти и закупуване на нови мотриси, модернизиране и подобряване на информационната и билетната система", коментираха от държавния превозвач.

Омагьосаният кръг, в който железницата поставя клиентите си обаче поставя и самата компания в същата геометрична фигура. При вътрешните превози на жп се падат едва 5.4% от превозените пътници, а на автобусния - 94.6%. Всяка години потребителите на жп намаляват, субсидията се увеличава и превозването на един пътник става все по-скъпо начинание за държавата. А отблъскването на клиентите, лишавайки ги от права, обрича железницата на бавно и сигурно все по-голямо пазарно безсилие.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/11/13/2648878_bdj_vs_putnicite/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Petko Ivanov » Пет Дек 04, 2015 10:15 pm

Статията завършва с интересна прогноза за бъдещия собственик на БДЖ:
http://clubz.bg/31411-happy_christmas_2 ... _e_za_spas
Petko Ivanov
 
Мнения: 342
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот ilia_bdz » Съб Дек 05, 2015 8:26 am

На 01.12.2016г.г-н Бунев е провел "Конференция"-сбирка в Свиленград..Обяснил е че БДЖ-ТП ще са живи до април-2016г. До края на 2015г. се очаквало с маневрите да оперира частен превозвач. В момента течало месечно проучване.В Искър маневрира "Порт Рейл" в ПОР-"БДЖ-ТП"в Вятово "ДБШ" след проучването теглят чертата и който даде повече сериозни парични аргументи ще е той.БДЖ ще се продава на парче!
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот bdz46203 » Чет Дек 17, 2015 11:01 am

http://btvnovinite.bg/video/videos/tazi ... shmar.html
Качвам този линк, именно тук, защото след като изгледате видеото до самият му край, ще разберете защо.
Пътуват ли пътници във влаковете? Има отговор във видеото. А защо и кой се подиграва с хората и то не само във този уастък, аз знам отговорът. Замислете се дали и вие знаете отговорът. И защо пътниците се нахвърлят на кондукторката? Това не мога да разбера. Тя ли прави разписанието, или може би ние машинистите?
bdz46203
 

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот 07 » Чет Дек 17, 2015 8:12 pm

bdz46203 написа:Тя ли прави разписанието, или може би ние машинистите?

Тя е лицето на компанията за Пътниците! Явява се нещо като посредник между ръководството и клиентите. В нормалните компании мнението на такива хора за това какво може да се подобри в услугата към клиента се взема под сериозно внимание. В БДЖ обаче мнението за качеството на услугата за 90% от кондукторите е "като не ви харесва - качете се на автобуса", в редки случаи се чува и "ами купете си кола"... И повечето пътници са примерни хора - отиват на автобуса, купуват си кола. После разни "милеещи за железницата" раздуват теории разни за "Спаружан", за "заговори"...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Nikss » Чет Дек 24, 2015 10:05 pm

bdz46203 написа:http://btvnovinite.bg/video/videos/tazi-sutrin/patuvaneto-s-vlak-udobstvo-ili-koshmar.html
Качвам този линк, именно тук, защото след като изгледате видеото до самият му край, ще разберете защо.
Пътуват ли пътници във влаковете? Има отговор във видеото. А защо и кой се подиграва с хората и то не само във този уастък, аз знам отговорът. Замислете се дали и вие знаете отговорът. И защо пътниците се нахвърлят на кондукторката? Това не мога да разбера. Тя ли прави разписанието, или може би ние машинистите?

Гледане на Босфор ТВ = затъпяване или = хипер затъпяване :?:
Смърт за тея боклуци!
Че има проблеми с новия ГДВ, да, съгласен съм. Как някоя друга различна медия не го съобщава, а само тия помияри лаят?
"Влаковете винаги закъсняват" - това пък бе простотия на века. Тоя говньо да изкара няколко дежурства по 8-а и тогава да се прави на велик репортер. :arrow:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Дек 25, 2015 12:02 am

Колективно дело срещу Босфор ТВ, желаещи?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Otskov » Пон Дек 28, 2015 12:38 am

railjet написа:Май само от Дунава и Янтрата не печелят вафли, затова и мощно ги настъпват. Сичкото им друго влак е задължително вътре.

Ох, не е луд този, които яде баницата, ами този, който му я дава...
Кажете ми що за малоумен управленец трябва да си, че да заплащаш като извънреден труд закъсненията (демек по по-висока тарифа), та нали по този начин още повече стимулираш служителите си умишлено да закъсняват влаковете :arrow: Къде е логиката; защо; ехооо Влатко :?:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1991
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот BDZ 07 » Пон Дек 28, 2015 9:13 am

Кажете ми що за малоумен управленец трябва да си


И управленецът малоумен, и тези под него - също. А една от причините за дереджето на ЖП-то е именно малоумността. Поправете ме ако греша.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот bdz46203 » Вто Дек 29, 2015 2:37 pm

Otskov написа:
railjet написа:Май само от Дунава и Янтрата не печелят вафли, затова и мощно ги настъпват. Сичкото им друго влак е задължително вътре.

Ох, не е луд този, които яде баницата, ами този, който му я дава...
Кажете ми що за малоумен управленец трябва да си, че да заплащаш като извънреден труд закъсненията (демек по по-висока тарифа), та нали по този начин още повече стимулираш служителите си умишлено да закъсняват влаковете :arrow: Къде е логиката; защо; ехооо Влатко :?:

Ти добре ли си бе? От теб не съм го очаквал. Навсякъде изънредният труд се заплаща. Това си е изработено, бе пич!! Какво да работим в полза рОдино, или полза на влаткоо ли . Ами дай изобщо да не ни плащат и мизерните заплати. Така доволни ли ще сте. Не мога да повярвам, че така разсъждавате. ИЗОБЩО ИМАШ ЛИ СИ ПРЕДСТАВА ОТ РАБОТАТА НА МАШИНИСТА, ЧЕ ТАКА РАЗСЪЖДАВАШ?????
bdz46203
 

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Saruman » Вто Дек 29, 2015 2:52 pm

Много го интересува пътника на кого как се заплаща. Пътника го интересува като пише че влака пристига в 12:02, в толкова да стигне!
Аватар
Saruman
 
Мнения: 633
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот bdz46203 » Вто Дек 29, 2015 3:03 pm

Saruman написа:Много го интересува пътника на кого как се заплаща. Пътника го интересува като пише че влака пристига в 12:02, в толкова да стигне!

Това какво общо има? Тука става въпрос, че някой хора искат и смятат за нормално извънредният труд , да не се плаща?!?!
bdz46203
 

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот ilian » Вто Дек 29, 2015 3:11 pm

Не и когато е умишлено предизвикан от служителя, какъвто е примерът.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Има ли заговор срещу БДЖ?

Мнениеот Petko Ivanov » Вто Дек 29, 2015 3:17 pm

bdz46203 написа:
Saruman написа:Много го интересува пътника на кого как се заплаща. Пътника го интересува като пише че влака пристига в 12:02, в толкова да стигне!

Това какво общо има? Тука става въпрос, че някой хора искат и смятат за нормално извънредният труд , да не се плаща?!?!

По кодекс на труда се заплащат до 150 часа годишно. Над това работодателят трябва да се санкционира, че е допуснал полагането на извънреден труд.
Petko Ivanov
 
Мнения: 342
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта

cron