Ново спиране на влакове от началото на 2015 г. ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Яну 12, 2015 8:56 pm

railjet написа:Защо не направят операция на електричките, правейки повечето от тях двувагонни,

Още през 1999 г. във връзка с пуснатите градски желелезници в Пловдив и готвената такава в София, предложих: от четиривагонните ЕМВ серии 32 и 33, при влизането им в заводски ремонт, да се разделят на двувагонни, чрез преустройството на челната страна на токоснемащия (апаратния) вагон и оформянето на команден пост, за движение в обратната посока. Такива двувагонни ЕМВ-та можеха да се пуснат и по Царева ливада - Габрово и на други места с по-слабо населени влакове. Повечето ЕМВ серия 32 и 33 са с усилвани вагонни кошове при заводските ремонти и можеха да служат като двувагонни още поне 10 -15 години, че и повече.

ЕМВ-32-+-33---двувагонни.gif
ЕМВ-32-+-33---двувагонни.gif (185.81 KiB) Прегледано 6443 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 731
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот railjet » Пон Яну 12, 2015 9:08 pm

Сетих се и за много други предлагани от Вас рационализации. Колко от тях са успяли да пробият сред тази пустиня на соц. тъпота ?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Яну 12, 2015 9:41 pm

Владимир Владимиров: БДЖ не е приоритет на държавата от 20 години (Видео)
януари 12, 2015

От днес спират 38 влака, 10 други са с променен режим на работа. Започват и масови съкращения в БДЖ. Това е единственото действие, което бихме могли да предприемем, след като субсидията беше намалена от 180 милиона на 140 милиона. Принудени сме да намалим влаковете в движение и да редуцираме персонала, заяви в “Денят започва” изпълнителният директор на железниците Владимир Владимиров.

БДЖ не е приоритет на българската държава от 20 години и апелирахме тази практика да бъде променена, призна той. “През 2010 започнахме реформи, които след нашето излизане от дружеството бяха видоизменени или частично спрени. Сега, връщайки се отново в дружеството, някъде около средата на февруари, ние ще имаме готов план за финансово стабилизиране, тъй като преструктурирането приключи. Този план ще бъде представен на всички държавни институции и политическите партии, за да се опитаме да потърсим съгласие между тях за спасяването на БДЖ”, обясни изпълнителният директор на компанията. Владимиров сподели, че се надява железниците да станат приоритет на държавата, за да има един по-дълъг хоризонт за инвестициите, които трябва да бъдат направени в БДЖ, така и за погасяването на задълженията, които продължават да тежат на дружеството.

http://bnt.bg/part-of-show/vladimir-vladimirov-bdzh-ne-e-prioritet-na-da-rzhavata-ot-20-godini
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Яну 12, 2015 11:31 pm

Симеон Ананиев: Нужна е общонационална схема за БДЖ (Видео)
Проблемите на железниците идват и от страна на управляващите, смята Марио Нинов

На 12 януари е началото на края на БДЖ , прогнозира Марио Нинов от стачния комитет на КТ „Подкрепа" по повод спирането на 38 влака от началото на седмицата. В Сутрешния блок на България Он Ер, той коментира, че проблемите при българските железници не идват само от тяхното ръководство, а и от управляващите. Според председателя на АБЖК Симеон Ананиев и времето на диалог вече е изпуснато.

"В една модерна държавата, за която ние претендираме, членка на ЕС - когато има такива промени влаковете дават се в интернет. Провеждат се срещи с кметовете къде влаковете не са най-ефективни, там където има и автобуси. Тоест трябва да се върви към една общонационална схема, при която да е защитен интересът на държавата. Това не беше направено." - коментира Симеон Ананиев.

Железницата е създадена, за да обслужва населението, бизнеса и държавата, подчерта Ананиев. По негови думи ръководството на железницата твърди, че трябват 40 милиона, за да се оправи БДЖ, но всъщност никой не казва от каква железница и от какво имат нужда хората.

"Трябва да тръгнем от това каква железница искаме и в сегашните условия, при сегашното население и при сегашната концентрация на по-големите градове какъв модел на железница да има. Нашата железница е от миналия век и като организация и като технология. За мен е смущаващо, че няколко поредни правителства нямат програма и политики за развитие на железниците. Всичко първи по хода на ликвидаторите." - смята Ананиев.

Марио Нинов от своя страна обясни, защо на НКЖИ и БДЖ им се наложи да работят с по-малко пари през 2014г. така:

"Това, което се лансира, че на БДЖ се дава с 40 млн. по-малко субсидия, реално не отговаря на истината. Истината е, че се дават 40 млн. по-малко специално за пътнически превози, а парите като пари, които се отпускат от държавната субсидия на БДЖ са дори в размер по-голям от миналата година, защото миналата година държавната субсидия беше същата, но при актуализацията на бюджета беше намалена, както за НКЖИ, така и за БДЖ. Заради това се наложи и двете компании да работят с по-малко пари през календарната 2014г. " - обясни Нинов.

Фактите са, че през 2014г. БДЖ са изплатили 85 млн. задължения към банките кредиторки за закупените мотриси и новите мотриси Siemens, коментира Нинов.

"Много е интересно как държавата как специално отделя тези 40 млн., които ги вади от субсидията за пътнически превози и ги дава като капиталов трансфер единствено и само за банките, тези 40 млн. са два пъти по-малко от това, което е платено миналата година. Новият график за движение влезе от 14 дек. 2014г. " - подчерта Нинов.

Според синдиката на 12 януари е началото на края на БДЖ.

"Не може БДЖ да успява да изпълнява графика за движение с 600 влака на денонощие, които се движат, да върне 85 млн. през 2014г., а през 2015г. да отдели само 40 млн. за заем и изведнъж да съкрати една трета от влаковете с идеята, че са нерентабилни и че счетоводно не излизала сметката. Проблемите не са само в ръководството на БДЖ, но и в управлението." - смята Нинов.

http://www.bgonair.bg/sutreshen-blok/2015-01-12/simeon-ananiev-nuzhna-e-obshtonatsionalna-shema-za-bdzh
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Administrator » Вто Яну 13, 2015 2:56 pm

Николай Сираков: Габрово ще настоява за връщането на 5 от 10-те спрени от БДЖ влакове

вт, яну 13, 2015

Николай Сираков, областен управител на Габрово, в интервю за предаването „Това е България“ на Радио Фокус, цитиран от Агенция Фокус.

Водещ: Продължаваме темата за спирането на 38 влака и съкращаването на маршрутите на 10. На пряката ни линия е Николай Сираков, областен управител на Габрово. Г-н Сираков, как коментирате това решение на БДЖ ? Вие знаехте ли предварително за него и беше ли съгласувано то с вас ?

Николай Сираков: Аз ще започна от там, че беше допусната една грешка. Не беше спазена процедурата. Ако бяхме уведомени по-рано, ако бяхме поискали становищата на общините по-рано, може би нямаше да се стигне до тази ситуация, която е в момента. Ние получихме писмото на 6-ти. Отреагирахме веднага, поискахме становищата. Днес се прави анализ. Имам уверението на г-н Костадинов, изпълнителният директор на БДЖ „Пътни превози“, в сряда да направим среща, за да коментираме конкретните графици на влаковете и кои от влаковете е изключително належащо да се върнат.

Водещ: Тоест вие вече имате диалог с БДЖ, такъв, какъвто е трябвало да имате доста по-отдавна, така или иначе той се случва. Имате и конкретни предложения. Кажете ни какви са те.

Николай Сираков:Понеже в момента се обобщава информацията, утре до обяд ще е готова и не мога точно да кажа като номера на влаковете и разписания, но един от основните проблеми е това, че вечерните влакове бяха спрени. Като цяло районът не е останал без влакове, но те са намалени и графиците не отговарят на потребностите на хората. За някои от населените места, това е не основен, а единствен превоз. Да, разбира се, най-вероятно те не са рентабилни, защото са малко пътниците, които пътуват.

Водещ: Разбрахме от репортажа на колегите ни в Пловдив, че предстоят нови протести на 17 януари. Имате ли информация дали и Габрово подготвя аналогични действия. Какво е настроението сред хората в града и общината ?

Николай Сираков:Нормално е, когато на някого му се взема нещо, той да е недоволен и това е нормална реакиця на гражданите, но аз вярвам, че до тогава ще сме успели да изчистим проблема и да го решим.

Водещ: На този етап как върви диалогът с БДЖ, срещате ли разбиране, има ли намерения и от другата страна за компромисно решение на проблема ?

Николай Сираков:Проведохме един разговор, с който веднага получих възможността за среща, за да коментираме детайли. Имам уверение от тяхна страна, че са склонни така да променят графиците, че да устройва населението на областта.

Водещ: За съжаление освен засегнатите ученици, студенти и работещи хора идва и следващият социален момент, а той е свързан с факта, че в БДЖ се говори за необходимостта от съкращение на над 1000 души. Това ще доведе след себе си и безработици в община Габрово и безработица като цяло или … ?

Николай Сираков:При нас не са чак толкова много работещите в системата, но със сигурност това ще се случи. Заинтересованите страни са 4 – ползващите услугата, компанията, която предлага услугата, работещите в компанията, които обслужват тези влакове, и, разбира се, всички ние данъкоплатците. Ако сега с преговорите договорим новия график на влаковете и връщането им, ще удовлетворим гражданите, които ползват тази услуга. От друга страна, наистина има влакове, които возят по двама и по петима пътници, така че ние сме за това, те да бъдат наистина съкратени. От друга страна, компанията БДЖ ще може да си оптимизира разходите, което, надявам се, да се отрази на това, по-малко хора да бъдат съкратени. Нека да помним, че всички ние сме данъкоплатци и плащаме онези курсове на влаковете, които возят и по двама, и по петима души, което също е факт.

Водещ: Правилно ли Ви разбрах, г-н Сираков, че Вашата основа цел с преговорите с БДЖ ще бъде да не се премахват определени късни влакове ? Това е големият проблем на община Габрово.

Николай Сираков:Точно така. От 10 спрени влака ние държим 5 да бъдат върнати. От общо шестнадесетте, които са и преминаващите Горна Оряховица – Стара Загора, ние държим 5 да бъдат върнати.

Водещ: Всички те са в късните часове на деня ?

Николай Сираков:Да. Едните са Габрово – Царева ливада, другите са Горна Оряховица – Стара Загора, които правят връзките.

Водещ: Има ли мотив от страна на БДЖ защо точно тези влакове по тези линии са спрени? Нерентабилни ли са?

Николай Сираков:Мотивите са 2, каквито са за всички останали влакове. Първият е, че са нерентабилни и вторият е, че самите състави са недобре, за да обслужват толкова много курсове.

Водещ: Имате ли надежда, че ще се намери решение, което да удовлетвори и двете страни ?

Николай Сираков:Аз вярвам, че винаги има решение, което да удовлетворява повече хора от всяка една от заинтересованите страни. За съжаление, в момента ситуацията на БДЖ е такава, че всяко едно решение е болезнено. Тепърва така ще бъде, докато не се оправи този транспорт, защото виждаме, че тенденциите на ЕС, и оперативните програми са такива, да се инвестира в този транспорт. При положение, че във Швейцария на 5000 м. надморска височина има железници няма проблеми и в България да има навсякъде железници.

Водещ: Има ли смисъл в аргумента на синдикатите, че съкращаването не означава реформа ?

Николай Сираков:Да, така е. Когато се оптимизират разходи, то не е само спирането на влаковете. Всички сме чували, за съжаление не мога да боравя с факти в момента, но знаем, че има твърдения, че доста се злоупотребява с горивото. Най-вероятно има възможност за оптимизация на администрацията, на разходите по поддръжка и т.н. Не съм експерт, не мога да кажа, но едва ли първото нещо, което трябва да се направи, е съкращаване на влакове. Отново казвам – има такива за съкращаване, има такива за оставяне. Тук проблемът беше липсата на диалог специално за Габрово.

Росица АНГЕЛОВА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Йордан НЕДЕВ: Графикът на влаковете се преписва от години и

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Яну 13, 2015 4:07 pm

Йордан Недев: Графикът на влаковете се преписва от години и е тотално неадекватен(Видео)
13 яну 2015


Йордан Недев, бивш изп. директор на БДЖ за реформата и оптимизацията на държавните железници в Денят он ер с Веселин Дремджиев на 11 януари 2015.

Един от проблемите, пренасян от година на година е, че графикът за движение на влаковете се преписва и вече е тотално неадекватен на изискванията на демографията.

„Никой не смее да го промени“, каза Недев. „Има много влакове, които вършат много малко смислена работа“.

Според него протестите срещу спирането на част от влаковете е преувеличено да има места, които не могат да бъдат достигнати по друг начин, освен с влак. Недев смята, че могат да бъдат намерени алтернативни методи, според сметките и демографията.

Според него не е вярно, че хората няма да могат да отидат на работа.

"Няма да могат да отидат на работа за 1 лев. Ще могат да отидат за 3-4 лева", каза Йордан Недев.
http://bgonair.bg/denqt-on-air/2015-01-13/grafikat-na-vlakovete-se-premisva-ot-godini-i-e-totalno-neadekvaten-nedev

:
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Йордан НЕДЕВ: Графикът на влаковете се преписва от годин

Мнениеот stankos » Вто Яну 13, 2015 4:54 pm

Гърка вика : Искам да имам акъла на Българите ! Ама тоя другия дето им идва след като обърнат каруцата ! :lol:
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Йордан НЕДЕВ: Графикът на влаковете се преписва от годин

Мнениеот mental » Вто Яну 13, 2015 5:46 pm

Поне има смелостта да си признае грешките и се опитва да извлича някаква, дори минимална, поука от тях. Само заради това шапка му свалям.
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Administrator » Вто Яну 13, 2015 11:19 pm

Антон Гинев: Или пестим 40 млн. лв. в БДЖ, или се задава несъстоятелност

Със зам.-министъра на транспорта Антон Гинев разговаря Марияна Бойкова

13.01.2015

- Г-н Гинев, БДЖ спря 38 влака, съкрати маршрутите на 10, а хората излязоха по гарите. Следват още по-лоши действия, нали?

- Аргументите на колегите от БДЖ са икономически и технологични. Спират се неефективните влакове, приходите от тях са пренебрежимо малки. Част от причините са технологични, главно по 4-а жп линия, която пресича Балкана.

- Това е единствената линия, която пресича Балкана.

- По нея се движат електромотрисни влакове от 60-те години, производство на Рижкия вагоностроителен завод,

те са опасни за пътниците

и са спрени от движение

По тази линия би трябвало да се движат шинобуси или малки електромотриси.

- Какво е това шинобуси?

- Това са автобуси на релси. Възложено е на ръководството на БДЖ тази година да бъде обявена поръчка. Очаквам в средата на февруари да са установили колко такива автобуса на релси са им необходими и какви.

- Ако прегледаме списъка на съкратените влакове, по-големият удар е пак в Северна България.

- Има втора серия влакове за спиране.

- 90 броя...

- Очакваме ръководството на БДЖ да ни ги представи тази седмица. Но ще има доста спрени влакове и в Южна България. Средната ефективност за отменените композиции е около 23%. При намалена субсидия от 40 млн. лв. пътническите превози не могат да изпълняват досегашния график. Разковничето на целия проблем е в договарянето с кредиторите.

БДЖ отдели миналата година значителен ресурс за текущи плащания към тях. Още 17 млн. лв. бяха за ремонт на подвижния състав, което е недостатъчно. В момента

возилата не достигат за

изпълняване на графика

Ако успеем да се разберем с кредиторите, ще влагаме пари в нови влаковете и ремонти. БДЖ е в тежко финансово и технологично състояние.

- Тези 40 млн. лв. разбунват държавата. Другите 90 влака, които ще спрат от февруари, ще я доразбунят.

- Не може да бъдем обвинявани, че вземаме мерки за ограничаване на разходите на БДЖ, другият вариант е несъстоятелност. С този бюджет компанията може да предлага тази услуга. Затова ви дадох пример с мотрисите, които са опасни за гражданите. БДЖ няма с какво да ги замени.

- Г-н Владимиров, шефът на БДЖ, каза, че за 600 влака има 160 локомотива. Затова най-бързите тръгват от началната гара със закъснение.

- Изходът са инвестиции в пътническите превози. Именно затова предлагаме приватизацията на “БДЖ товарни превози”. Това е пазар, който е либерализиран от 2002 г. Инвестираме страшно много пари в железопътна инфраструктура, главно европейски средства, трябва да намерим начин да инвестираме и във влакове.

- До година-две ще има трасета за 160 км в час, а няма да има влакове, които да могат да развиват тази скорост.

- Трябва да направим всичко възможно, когато завърши вторият програмен период през 2020 г., нашата железница да изглежда по коренно различен начин.

- Пуснати ли са за приватизация товарните превози?

- Изпратили сме до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол своето предложение, чакаме да бъде обявена процедура по съответния ред. Надявам се в рамките на 2015 г. приватизацията да приключи.

- На 17 януари са обявени протести на граждани и железничари в Горна Оряховица, в Карлово се канят да блокират жп линии. Какво ще предприемете?

- Ние сме в активен диалог със синдикатите.

Готови сме да приемем

всички конструктивни

предложения

- от неправителствения сектор, синдикати, от граждани, за възможностите, по които ние можем да реализираме тези икономии. Ако получим разумни становища някои влакове да бъдат възстановени за сметка на други, ние сме готови да ги разгледаме.

- Колко пари ще се икономисат от спирането на тези 38 влака?

- Очакваме да видим и второто предложение за отмяна на композиции, надяваме се, че ще се вместим в част от тези 40 млн. лв. Икономията няма да се реализира само от спиране на влакове, а от намаляване на други основни разходи. Към средата на февруари очакваме да излезе окончателният вариант на плана за финансово оздравяване на БДЖ.

- Кажете авансово - какво предвиждате в него?

- Едната мярка е спиране на влакове.

- Това вече го правите.

- Съкращения на персонал, намаляване на други разходи, при окончателно получаване на разрешението от ЕК за държавна помощ 40 млн. от бюджета ще отидат за погасяване на дълговете.

- За тази година колко просрочени задължения към кредиторите трябва да погаси БДЖ?

- Проблемът, по който не можем да се договорим, е, че кредиторите

искат да изплатим цялата

просрочена сума,

която е 219 млн. лв.,

от общ размер на дълга 371 млн. лв. Това не можем да го направим. Надяваме се, че с 40 млн. от държавния бюджет и с добавка от 30 млн. лв., които са за капиталови инвестиции, ще успеем да намалим общия размер на задълженията със 70 млн. лв. и да постигнем споразумение с кредиторите.

- Това означава, че 30 млн. лв. вместо за инвестиции във влакове ще отидат за погасяване на дългове.

- Точно така.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот railjet » Сря Яну 14, 2015 12:04 am

Проблемът, по който не можем да се договорим, е, че кредиторите искат да изплатим цялата просрочена сума,която е 219 млн. лв.,от общ размер на дълга 371 млн. лв. Това не можем да го направим.


Еми така е. Комунистите и децата им обичат безмерно да маат кифтета на кредит, но като дойде сметката...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Яну 14, 2015 3:05 am

Кифтетата спряха, но леба и боба са вечни...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Administrator » Сря Яну 14, 2015 5:34 pm

Владимир Владимиров: Бяха спрени 38 влака на първия етап, на втория се предвижда да бъдат спрени още 81 влака

Публикувано : ср, яну 14th, 2015

На първият етап бяха спрени 38 влака на първия етап, на втория се предвижда да бъдат спрени още 81 влака. Това заяви Владимир Владимиров, изпълнителен директор на холдинг „БДЖ“ ЕАД по време на заседание на ресорната парламентарна комисия, предаде репортер на Агенция „Фокус”. „Ако субсидията за БДЖ се запази в размер на 140 млн. лв. ще има недостиг от 12,5 млн. лв. за извършване на най-наложителните ремонти”, предупреди Владимиров и допълни, че санитарния минимум за ремонти е 25 млн. лева. Според него ефектът от мерките от спиране на влаковете и намаляване на персонала, ако започнат, няма да могат да дадат реално проявление през тази година в пълния си ефект, тъй като има колективен трудов договор, който изисква от БДЖ определена процедура.
„Няма да може да реализираме тези мерки за по-кратък период от 6-7 месеца. На освободените служители трябва да бъдат платени около 6 работни заплати. Ние сме се съобразили с бюджета прогноза за 140 млн. не само за 2015, а за 2016 и 2017 г.”, обясни Владимиров.
Изпълнителният директор на БДЖ поясни, че процеса за нотификация от ЕС е труден за дружество, което е на загуба. „Дружеството трябва да покаже начин, по който вече няма да бъде на загуба, както и да представи по-дългосрочна визия. Бяха спрени 38 влака на първия етап, на втория се предвижда да бъдат спрени още 81 влака”, каза още Владимир Иванов.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Varg74 » Сря Яну 14, 2015 7:54 pm

Комисията по транспорт към парламента, след продължили повече от 3 часа дебати, реши единодушно да се даде мандат на министъра на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски да преговаря с финансовия си колега Владислав Горанов БДЖ да се възползва от цялата си субсидия в размер на 180 млн. лева.

В момента тя е редуцирана на 140 млн. лв. и целеви капиталов трансфер от 40 млн. лв. за погасяване на задължения към кредиторите.

Комисията препоръча на министъра да разпореди на БДЖ възстановяването на спрените досега 38 влака. Както и да се наложи мораториум върху прекратяването на нови 90 влака от февруари. Този мораториум ще важи до приемането на цялостна стратегия за БДЖ, която се трябва да бъде изготвена и гласувана до 4 месеца.

Предложението дойде от депутата от ДПС Камен Костадинов и намери подкрепата на транспортния министър Ивайло Московски. Към момента няма започнали съкращения в БДЖ.

Така на практика се ситуацията в БДЖ се връща в изходна позиция или тази, която е действала през 2014 година.

Точката, отнасяща се до за възстановяване на 38 влака, бе приета, но срещу нея гласуваха депутатите от Реформаторския блок Гроздан Караджов и Настимир Ананиев


Източник: http://money.bg/news/id_1651093783/%D0%98_%D0%B2%D1%81%D0%B5_%D0%BF%D0%B0%D0%BA_%D0%B4%D0%B5%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D1%81%D0%B5_%D1%81%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%85%D0%B0_%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%B0_38_%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%B0
Varg74
 
Мнения: 8
Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 11:52 am

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Яну 14, 2015 9:16 pm

Цитирам зам. министъра Антон Гинев в разговор с Марияна Бойкова, чак сега през 2015 г.

Administrator написа:По тази линия би трябвало да се движат шинобуси или малки електромотриси.

- Какво е това шинобуси?

- Това са автобуси на релси. Възложено е на ръководството на БДЖ тази година да бъде обявена поръчка. Очаквам в средата на февруари да са установили колко такива автобуса на релси са им необходими и какви.


а сега ще ви кажа, че още през 1994 г. и след това, при всеки повод предлагахме много пъти, за слабо населените влакове по ж п клоновете, да закупим щинобуси, но тогава имаше едни тиквеници на високи ръководни позиции, които заявяваха: "Докато сме ние тука, такъв подвижен състав в БДЖ няма да влезе !"

Шинибуси Юрдинген.jpg
Шинибуси Юрдинген.jpg (92.28 KiB) Прегледано 5980 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 731
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Яну 15, 2015 1:54 am

Кажете моля имената на тиквениците...за историята.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Administrator » Чет Яну 15, 2015 9:40 am

Съкращаването на влакове спира

БДЖ ще очаква от Министерството на финансите да увеличи субсидията с 40 млн. лв.

14 яну 2015

Съкращаването на нови влакове в БДЖ спира, а спрените досега ще бъдат възстановени. Условието това да се случи е в петък министърът на финансите Владислав Горанов да се съгласи да прехвърли отделените 40 млн. лв. за разплащане с кредиторите на БДЖ в субсидията на компанията.

Решението беше взето единодушно в комисията по транспорт в парламента в присъствието на ръководството на Министерството на транспорта и на БДЖ, синдикати, областни управители. До връщането на нещата в изходна позиция се стигна, след като първото премахване на 38 губещи разписания предизвика голям политически и обществен отпор по места, а синдикатите заплашиха с протести. От 1 февруари трябваше да започне съкращаването на нови 81 влака, но и това е на път да не стане.

Дори и прехвърлянето на парите да се състои обаче, това ще спечели само време на БДЖ, която работи на загуба от години и не може да се разплати с кредиторите си. Прекратената оптимизация на мрежа и на служители само доказа за пореден път, че реформите в железницата са малко вероятни.

Депутатите приеха три препоръки. Първата, приета с единодушие, е към министъра на финансите, който да преобразува въпросния целеви капиталов трансфер от 40 млн. лв. в субсидия. Втора препоръка, отново приета с единодушие, депутатите отправиха към министъра на транспорта Ивайло Московски. Тя предвижда да се преустанови редуцирането на разписания до приемането в срок до 4 месеца на стратегически документ за развитие на железниците. Третата препоръка е за връщане на спрените до момента 38 разписания в технически възможния срок, като изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров заяви, че необходимите на общините влакове ще бъдат върнати.

Въртим едни пари

До поредната железопътна драма, съпроводена със съкращаване на линии и бъдещи съкращения на служители, се стигна, след като субсидията на БДЖ за 2015 г. беше преразпределена по различен начин в сравнение с предходните години. От субсидията от 180 млн. лв., която отива за доплащане на намалените билети на ученици, пенсионери и т.н. беше решено 40 млн. лв. от сумата да се отпуснат под формата на целеви трансфер за разплащане с кредиторите. Това означава, че на месец БДЖ получава финансови инжекции с 3.4 млн. лв. по-малко, а за получаване на останалите 40 млн. лв. ще е необходимо разрешение от Брюксел.

"Тази помощ няма да бъде нотифицирана от Брюксел, тъй като искат оздравителен план, който да бъде институционализиран, т.е. да премине през парламента, за да получим помощта", заяви Ивайло Московски пред депутатите, като допълни, че подобни нотификации отнемат много време.

Топката във финансите

Изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров внесе допълнителен щрих. Според изчисленията на ръководството на БДЖ, ако субсидията остане в настоящия си размер през 2015 г., дружеството ще реализира 45 млн. лв. загуба. По думите на Владимир Владимиров взетите мерки за съкращаване на служители и влакове няма да доведат до реален финансов резултат през тази година заради колективния трудов договор, като за съкращението на въпросните около 1500 служители ще са необходими 6-7 месеца, а на съкратените ще трябва да се изплатят по 6 заплати. Или загубата за 2015 г. остава. "Ако дружеството е на загуба и не може да докаже как ще излезе от нея, практически това означава, че няма да получи нотификация от Брюксел", заяви Владимиров. Или за тази година дружеството рискува да остане без тези пари.

Абсурдното в случая е, че решението за променената структура на субсидията беше прието от същия този парламент, който сега настоява за обратното и за връщане на нещата в изходна позиция. Сега топката остава в Министерството на финансите, като решението се очаква в петък.

Източник: Капитал
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот stankos » Чет Яну 15, 2015 9:47 am

Господ здраве да ви дава господин Деянов !
Възможно ли е в момента намирането и закупуването на втора употреба такъв тип возила !
Не помня вече кой и къде беше пуснал информация за мини шинобус задвижван с автомобилен двигател Форд и движещ се на Пропан-Бутан !
Такъв тип возила биха били много подходящи и за обслужване на допълнителни влакове по теснолинейната линия Септември - Добринище ! По-редовния транспорт би привлякъл повече пътникопоток ! Същите могат да бъдат обслужвани само от един машинист и от един Началник влак/кондуктор !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Administrator » Пет Яну 16, 2015 3:16 pm

Ивайло Московски: Няма да бъдат спирани влакове и ще бъде ревизирано решението за спрените 38 влака

Публикувано : пт, яну 16th, 2015

Няма да бъдат спирани влакове. Това заяви пред журналисти транспортния министър Ивайло Московски, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
„Няма да има смисъл да се виждаме в широк план, да изговаряме пак всичко. Г-н Горанов е информиран. Преди малко даже разговаряхме по телефона с оглед на това, че тези 40 милиона лева, чакащи нотификация от Брюксел, стоят в невъзможност да бъдат ползвани, той се съгласи да бъдат с едно постановление прехвърлени към общата сума субсидия на БДЖ”, обясни Московски.
„Това, което беше искането на всички колеги от Транспортна комисия, ще се случи – ще подготвим постановление да се прехвърлят тези суми. Ще работим в посока да се получи нотификация от Брюксел, за да може по-нататък да се разчита на тази държавна помощ, която ще одобри Брюксел”, подчерта той.
„Ще подготвим постановление и вероятно ще го внесем на следващия Министерски съвет.
Ще бъде ревизирано и решението за спиране на 38 влака, но аз имам чисто технически проблем там и трябва да го видим. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред журналисти в парламента на въпрос дали ще възстановят спрените 38 влака предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Заради неизвършените през миналата година дори на санитарния минимум ремонти ние технически сме ограничени в пускането. Със сигурност 32-ра серия локомотиви не можем, но имаме и други технически проблеми, така че може би няма да може да се възстановят в пълен обем тези 38 влакове, които са спрени“,каза Московски. Според него така или иначе в оперативен порядък ще бъде ревизирано това становище. Той обясни, че Локомотивите 32-ра серия са едни от най-старите, вече са на над 40 години и имат много превишен километраж. „Експертите да кажат дали има смисъл въобще да се ремонтират или трябва да търсим друга алтернатива“, каза Московски.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Яну 16, 2015 4:50 pm

Цитирам министър Московски:

Administrator написа:Със сигурност 32-ра серия локомотиви не можем.......
Administrator написа:Той обясни, че Локомотивите 32-ра серия са едни от най-старите.......


Няма ли кой да обясни на министъра, че такава серия локомотиви няма, че става дума електрически мотрисни влакове (ЕМВ) серия 32 ? Интересно ми е, дали г-н Московски като министър на транспорта, е виждал на живо тези влакове ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 731
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

Мнениеот stankos » Пет Яну 16, 2015 4:55 pm

На министъра му е през оная работа има или няма такива локомотиви ! Някой така му е казал и той си ги бръщолеви !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron